  • 21. Data: 2004-07-29 16:17:17
    Temat: Re: Wirusy i wspolpraca z Providerami
    Od: Jakub K. Boguslaw <m...@n...aster.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004 18:03:22 +0200, "Marcin Olejniczak"
    <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to
    .tez> wrote:

    >Fajnie o ile konkretny problem z ICP sie rozwiazal (mam nadzieje - dzieki
    >KP) to jednak ponawiam pytanie czy na opornych providerow ktorzy maja w
    >pompie i sa wlascicielami klas IP jest jakis bat na nich?

    ISP musi reagowac na zgloszenia. Oczywiscie 'reakcja' jest np.
    powiadomienie emailem klienta o zaistnialej sytuacji. :-)

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    Jakub K. Boguslaw | < madej at aster pl > | NSA
    Na newsy pisze calkowicie prywatnie.

  • 22. Data: 2004-07-29 16:19:28
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    "Jakub K. Boguslaw" <m...@n...aster.pl> wrote in message

    > ISP musi reagowac na zgloszenia. Oczywiscie 'reakcja' jest np.
    > powiadomienie emailem klienta o zaistnialej sytuacji. :-)

    No fajnie ze musi, ale co w przypadku kiedy ISP oleje temat albo odpowie, ze
    on nic nie zrobi zeby nie stracic duzego klienta (jak w w/w przypadku) ?

  • 23. Data: 2004-07-29 16:59:06
    Od: Jakub K. Boguslaw <m...@n...aster.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004 18:19:28 +0200, "Marcin Olejniczak"
    .tez> wrote:

    >No fajnie ze musi, ale co w przypadku kiedy ISP oleje temat albo odpowie, ze
    >on nic nie zrobi zeby nie stracic duzego klienta (jak w w/w przypadku) ?

    Mozesz isc z nim do sadu :-)

    Pozdrawiam,
    Madej

  • 24. Data: 2004-07-29 17:24:17
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Thu, 29 Jul 2004 18:04:48 +0200, Jakub K Boguslaw wrote:
    > z 'acn' znaczy z ASTERem? Wyslales zgloszenia na a...@a...pl i nie
    > dostales odpowiedzi?
    Odpowiedzi z automatu dostaję (autoresponder działa poprawnie, gratuluję),
    ale spam zza natów jak przychodził tak przychodzi nadal.
    Macie mechanizm, który na postawie źródła listu pozwala dosięgnąć danego
    klienta? Tzn. posiadacie jakieś logi pozwalające na stwierdzenie, że wczoraj
    o godzinie hh:mm na mój serwer wysyłał maila klient o numerze wewnętrznym
    10.a.b.c? W jaki sposób namierzacie wirusa, gdy dostajecie tylko źródła z
    numerem IP? Jakie kroki przedsiębierzecie aby poinformować klienta o
    nadużyciu (nawet nieświadomym)? Jak wyjaśnisz fakt, że mój kumpel (siedzi w
    ACN na wewnętrznych adresach) nie dowiedział się od ACNu, że śle wirusy
    mimo, że były na niego słane skargi?
    Odpowiedź może być oczywiście prywatna, byle publiczna.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2004-07-29 17:24:28
    Od: Admin TVK Tel-Ka <a...@t...wroc.pl.invalid>

    W artykule <ceb04m$cgf$1@achot.icm.edu.pl> Paweł Tyll napisał(a):
    > "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org> wrote in message
    > Aktualnie wcale, nie jest to problemem jeszcze. Kombinuję by zrobić tak, żeby
    > zrobić to prawdziwie transparentnie, skanując tylko pocztę i zrywając
    > połączenie w razie czego, ale to znacznie więcej roboty. Do tej pory problem
    > miał jeden klient i zwyczajnie wyłączyłem dla niego tę "usługę".

    Znalazłem prawdziwie transparetny SMTP (napisany w perlu), wersja
    oryginalna działa jako transparent dla jednego serwera SMTP, równocześnie
    przekazując dane między klientem a serwerem.
    W wolnym czasie chciałem to zmodyfikować do działania jako transparent w
    połączeniu z antywirusem.

  • 26. Data: 2004-07-29 17:35:33
    Od: "Adam Paluch" <a...@b...net>

    Admin TVK Tel-Ka wrote:

> [...]
    > równocześnie przekazując dane między klientem a serwerem.
    > W wolnym czasie chciałem to zmodyfikować do działania jako

    pochwalisz sie linkiem ?

    testowales go juz ? jak z wydajnoscia ?

    --
    Adam Paluch <a...@b...net>
    bluuu.NET, Sosnowiec

  • 27. Data: 2004-07-29 18:20:29
    Od: Jakub K. Boguslaw <m...@n...aster.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004 17:24:17 +0000 (UTC), maciek kanski
    <n...@s...maila> wrote:
    >Odpowiedzi z automatu dostaję (autoresponder działa poprawnie, gratuluję),
    >ale spam zza natów jak przychodził tak przychodzi nadal.

    wiesz, tam jest kilkadziesiat tysiecy ludkow. :-)

> [...]
    >o godzinie hh:mm na mój serwer wysyłał maila klient o numerze wewnętrznym

    tak

    > W jaki sposób namierzacie wirusa, gdy dostajecie tylko źródła z
    >numerem IP?

    skutecznie (nie, nie nagrywamy poczty abonentow) :-)

    >Jakie kroki przedsiębierzecie aby poinformować klienta o nadużyciu (nawet
    nieświadomym)?

    http://abuse.aster.pl/regulamin.shtml

    punkt 8.2

    >Jak wyjaśnisz fakt, że mój kumpel (siedzi w ACN na wewnętrznych adresach) nie
    dowiedział się od ACNu, że śle wirusy
    >mimo, że były na niego słane skargi?

    daj mi numer skargi ktora zostala na niego wyslana to napewno bede
    wstanie to wyjasnic i zareagowac jesli cos bylo nie tak.

    Pozdrawiam,
    Madej

  • 28. Data: 2004-07-29 19:48:52
    Od: "MaRaS" <mpanek@W_Y_T_N_I_J.lh.pl>

    > pochwalisz sie linkiem ?
    >
    > testowales go juz ? jak z wydajnoscia ?

    Pewnie nienajlepiej, sadzac po perlu

  • 29. Data: 2004-07-29 20:34:10
    Od: maciek kanski <n...@s...maila>

    On Thu, 29 Jul 2004 20:20:29 +0200, Jakub K Boguslaw wrote:
    > tak
    w takim razie możesz powiedzieć, jak to działa dla kilku tysięcy ludków? Już
    całkowicie prywatnie na zasadzie wymiany doświadczeń. Mi do głowy przychodzi
    transparentne SMTP logujące headery wiadomości (można by wtedy podpiąć
    antyvira), albo dumpowanie tablicy aktywnych połaczeń co ok 1 sekunda (brak
    zasobów dyskowych). Naprawdę chciałbym wiedzieć w jaki sposób odwracacie
    informację z nata, na podstawie IP, przybliżonego czasu oraz nagłówków.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2004-07-29 20:55:06
    Od: operator <operator@nq_NO_SPAM.pl>

    maciek kanski wrote:

    > On Thu, 29 Jul 2004 20:20:29 +0200, Jakub K Boguslaw wrote:
    >
    > Naprawdę chciałbym wiedzieć w jaki sposób odwracacie
    > informację z nata, na podstawie IP, przybliżonego czasu oraz nagłówków.

    może logują SYN-y?