  • 11. Data: 2004-07-29 12:40:06
    Temat: Re: Wirusy i wspolpraca z Providerami
    Od: Krzysztof Palicki <c...@i...pl>

    Paweł Tyll napisał(a):

    > "Krzysztof Palicki" <c...@i...pl> wrote in message

    > Hmm, taki szalony pomysł mi przyszedł do głowy...A gdyby tak...hm, no nie wiem
    > czy powinienem...Trochę się wstydzę, ten pomysł jest naprawdę dziwny...No
    > dobra - gdyby tak...przekierować a...@i...pl na c...@i...pl? Wydaje mi się,

    Jaaasne, a ja sie rozpoczkuje tylko kto mnie wtedy wyzywi jak bede
    wystepowal w powiedzmy 10 kopiach...

    > że to powinna być skrzynka czytana przez osoby które coś robią w temacie, a
    > aktualni odbiorcy chyba się nie spisują. No chyba, że lubicie sobie psuć
    > wizerunek firmy, to BMG.

    Ja sie staram o to aby wizerunek firmy wypadl jak najlepiej. Dlatego tez
    zadalem pytanie o to kto wspomniana rozmowe tel przyjal.

    KP

  • 12. Data: 2004-07-29 12:50:21
    Od: "robert j. wozny" <s...@z...org>

    Marcin Olejniczak wrote:

    > To jest siec korporacyjna wiec p2p nie wchodza w rachube wogole. Biorac pod
    > uwage, ze ICP ma dynamiczne IP musialbym caly zakres dopisac a tego znow nie
    > moge zrobic bo jak ktos z klientow bedzie mial adresy na ICP to znow zaden
    > mail wtedy nie przejdzie.

    jezeli adresy sa dynamiczne, to provider powinien udostepnic relay'a
    dla tych adresow. na swoim prywatnym serwerze nie wpuszczam maili
    wyslanych z adresow "dynamicznych" i raczej mnie to nie boli.

    ps. stawianie serwera na dynamicznych ip'kach raczej mija sie z celem...

    -- r.

  • 13. Data: 2004-07-29 12:56:28
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    "Krzysztof Palicki" <c...@i...pl> wrote in message

    > [...]
    > A pamieta Pan z kim Pan rozmawial ?

    Nie pamietam bo nie zapisalem, ale bylo to dzis kolo poludnia a dzwonilem na
    numer z Waszej strony.

    > Wyslac zgloszenie do mnie.

    Oki zaraz wysle.

  • 14. Data: 2004-07-29 13:04:17
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to
    .tez>
    wrote in message news:ceap3g$g3i$1@news.onet.pl...
> [...]
    > moge zrobic bo jak ktos z klientow bedzie mial adresy na ICP to znow zaden
    No niestety, najprostsze, najskuteczniejsze, ale nie najlepsze. W takim
    przypadku jak opisujesz, jedyne co mi przychodzi do głowy, to we wczesnym
    stadium SMTP orientować się czy mail jest wirusem i rozłączać.

    > Ja mam amawisa ale chodzi o ruch generowany na laczach a jak ostatnio
    > zajzalem w logi to mozna oszalec. maili z wirusami jest ok 800 dziennie! no
    > teraz juz 1/3 z tego bo zaczalem walke i po paru mailach do roznych abuse
    > sie uspokoilo.
    Znaczy to było sugerowane rozwiązanie dla ICP - pewnie problematyczne do
    wprowadzenia, gdyż trochę maili przez taką sieć idzie, ale u mnie sprawdza się
    niesamowicie skutecznie.

    Zdrówko.

  • 15. Data: 2004-07-29 14:04:08
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    "Andrzej 'The Undefined' Dopierała" <u...@p...org> wrote in message
    > hm.. a jak sobie radzisz z SPF-em na np interii albo takich tam roznych?
    Aktualnie wcale, nie jest to problemem jeszcze. Kombinuję by zrobić tak, żeby
    zrobić to prawdziwie transparentnie, skanując tylko pocztę i zrywając
    połączenie w razie czego, ale to znacznie więcej roboty. Do tej pory problem
    miał jeden klient i zwyczajnie wyłączyłem dla niego tę "usługę".

    Zdrówko.

  • 16. Data: 2004-07-29 14:08:22
    Od: Paweł Tyll <o...@o...pl>

    > Jaaasne, a ja sie rozpoczkuje tylko kto mnie wtedy wyzywi
    > jak bede wystepowal w powiedzmy 10 kopiach...
    Nie wiem, ale pomyśl - na grupie podniosła raban jedna osoba, a ile było
    innych tego typu przypadków?

    > Ja sie staram o to aby wizerunek firmy wypadl jak najlepiej. Dlatego
    > tez zadalem pytanie o to kto wspomniana rozmowe tel przyjal.
    No właśnie, dlatego myślę że powinieneś, jeżeli masz taką władzę, wprowadzić
    jakąś lepszą politykę anti-abuse, czyli np. rejestrowane maile abuse-desku
    etc. - by w takiej sytuacji móc winne osoby ukarać możliwie szybko.

    Zdrówko.

  • 17. Data: 2004-07-29 14:27:06
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    PLD Linux Developer HomePage: http://aramin.net/

  • 18. Data: 2004-07-29 14:43:10
    Od: Krzysztof Palicki <c...@i...pl>

    Paweł Tyll napisał(a):
    > "Krzysztof Palicki" <c...@i...pl> wrote in message

    > Nie wiem, ale pomyśl - na grupie podniosła raban jedna osoba, a ile było
    > innych tego typu przypadków?

    Ja wiem ile maili dociera dziennie do a...@i...pl a mowa byla o
    przekierowaniu tego kona na moje wlasne.

> [...]
    > jakąś lepszą politykę anti-abuse, czyli np. rejestrowane maile abuse-desku
    > etc. - by w takiej sytuacji móc winne osoby ukarać możliwie szybko.

    Nie mam takiej wladzy, ja nie zajmuje sie sprawami abuse a ten przypadek
    to wyjatek.

    KP

  • 19. Data: 2004-07-29 16:03:22
    Od: "Marcin Olejniczak" <marcin@usun_mnie.bo-to.pulap'ka-.netmo.info.usun.to.tez>

    .tez> wrote in message

    > I teraz moje pytanie co mozna zrobic providerowi ktory nie reaguje na
    > oficjalne zgloszenia abuse a pracownicy mowia ze to nie ich problem.

    Fajnie o ile konkretny problem z ICP sie rozwiazal (mam nadzieje - dzieki
    KP) to jednak ponawiam pytanie czy na opornych providerow ktorzy maja w
    pompie i sa wlascicielami klas IP jest jakis bat na nich? Bo co z tego, ze
    ja sobie poblokuje calego providera ale bedzie x osob userow ktorzy dostana
    z jego sieci np. wirusy i nie beda wiedzieli co z tym zrobic jak sie bronic
    przed otrzymywaniem. Kiedys mialem przypadak jakiegos "łonabi prowajdera",
    ze jak zglosilem sie do niego do abuse to mi odpisal, ze nic z tym nie zrobi
    zeby nie stracic klienta bo klient kupi sobie DSL a teraz ma u nich lacze
    2Mb i nie chca go stracic. Co prawda namierzylem tego "klienta" i klient
    chcial wspolpracowac i zrobil porzadek, ale jak bronic sie przed takimi
    stwierdzeniami gdzie mozna takie cos na przyszlosc zglaszac istnieja tego
    typu jakies czarne listy czy cos?

  • 20. Data: 2004-07-29 16:04:48
    Od: Jakub K. Boguslaw <m...@n...aster.pl>

    On Thu, 29 Jul 2004 12:26:26 +0200, peter

    > Mam podobnie z ICP, acn'em[ciach]
    >Wysylalem sporo grzecznych maili z odpowiednimi zalacznikami jako
    >dowody. Zero reakcji, totalna ignorancja.

    z 'acn' znaczy z ASTERem? Wyslales zgloszenia na a...@a...pl i nie
    dostales odpowiedzi?

    Pozdrawiam,
    Madej
    --
    Jakub K. Boguslaw | < madej at aster pl > | NSA
    Na newsy pisze calkowicie prywatnie.