    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Wirus w MBR? - proszę o pomoc
    Date: Sun, 06 May 2012 22:36:52 +0200

    > Aby dyskusja nie zaszła jednak na świętą wojnę Windows vs Linux dodam
    > tylko że w dokładnie tej samej konfiguracji sprzętowej na Win7 HP 32bit
    > (zanim przeszedłem całkowicie na 64bit) przez ~1,5 roku nigdy nie miało
    > to miejsca i to przy włączonym cały czas cache zapisu dla tej macierzy.
    > Ewidentnie coś nie tak jest na styku system w wersji 64bit /sterownik
    > 64bit wbudowany w system dla RAID na AMD7xx oraz mechanizm buforowania
    > zapisu skutkujący uszkodzeniem mechanizmu bootowania.

    Na takim poziomie można dywagować, jeżeli dobrze zrozumiałem
    wykorzystujesz pseudo-raid z płyty? może coś się gryzie na poziomie
    obsługi dysków linux/windows, bo te pseudo-raidy nie sa widoczne przez
    linuxa, do tego konfiguracje czesto zapisuja na dysku co zas moze byc
    nadpisywane przez inne systemy.

    Tak jak wspomnialem to zgadywaka to a, b - ludzie nie maja takich
    problemow, wiec jest to jakis problem z konfiguracja, tak samo jak
    sterowniki pod linuxa mialy problemy z nowymi urzadzeniami (albo ich
    wogole nie bylo) tak samo kazdy inny system moze cos miec nie tak w
    sterownikach.. ew. oba systemy sie gryza w tej konfiguracji. Nie chce
    dalej zgadywac.

    Zrob to po bozemu, czyli software'owy raid, wtedy nic sie nie pogryzie.