  • Data: 2012-05-11 22:19:32
    Temat: Re: do p.R.Sokoła
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.05.2012 18:06, PYT pisze:
    > Pozwolę sobie wtrącić moje trzy grosze. Być może
    > terminologia się zmieniła, ale pamiętam, że przed laty
    > słowo "uruchamiać" odnosiło się do prób ze świeżo
    > napisanym programem, głównie przez jego autora.

    Słowo "uruchamiać" ma dwa znaczenia. Po pierwsze, oznacza
    przygotowanie czegoś do dalszego wykorzystania lub trwania
    (uruchomienie produkcji, uruchomienie stanowiska pomiaro-
    wego). W tym sensie dotyczy też prac nad programem i stąd
    się wzięło również np. środowisko uruchomieniowe, brzydko
    nazywane przez niektórych "debagerem".

    Ale "uruchamiać" to też "włączać", "aktywować", w sensie
    uruchomienia silnika, uruchomienia ruchomych schodów i tak
    dalej. Jest to wtedy czynność powtarzalna, naturalnie zapo-
    czątkowująca korzystanie z czegoś za każdym razem, gdy to
    coś jest potrzebne. I w tym sensie uruchomienie programu to
    też każdorazowo wprowadzenie go do pamięci operacyjnej i
    rozpoczęcie jego realizacji.

    Zatem i Ty masz rację, i ja mam rację :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./