  • Data: 2014-03-04 21:32:38
    Temat: Re: Winny choc mial_zielone - 130km/h w centrum miasta
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jawi wrote:
    > Bo jedne łajzy wymuszają, a inne łajzy jeżdżą za szybko.
    > Bo jak dochodzi do kolizji między uczestnikami ruchu, którzy łamią
    > przepisy (obje), to czyja jest wina?
    > Każdemu super kierowcy trzeba udowadniać że obopólna?

    sprawdźmy najpier definicję wymuszenia pierwszeństwa.

    wg znanej mi definicjei wymuszeń mamy wtedy gdy inny kierujący musi w sposób
    nagły zmienić tor ruchu lub szybkość. Pozostaje kwestia określenia co to
    nagle znaczy.

    imho to znaczy że trzeba dac po hamulcach, jeśli kierujacy musi zdjąć nogę z
    gazu albo delikatnie zwolnić to nie mamy wymuszenia. wg tej definicji mój
    manewr nie kwalifikuje sie jako wymuszenie.

    Każdy normalny keirowca gdy widzi kogoś właćzajacegos sie do ruchu zwalnia i
    stara sie zachować bezpieczeńśtwo a nie dociska gaz do dechy aby staranować
    delikwenta.