eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWina akumulatora czy ??? - pomiaryRe: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
  • Data: 2018-08-07 04:48:16
    Temat: Re: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
    news:1atjzdvnwr86p.1ixhb6xbeut5d.dlg@40tude.net...
    > Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
    >> "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    >>> Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a):
    >>>> Co obstawiacie ?
    >>> Że nie kupiłeś areometra :)
    >>
    >> Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady
    >> a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie?
    >>
    >> Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele
    >> nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma
    >> znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może
    >> pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech...
    >
    > A pod obciazeniem bedzie lepiej ?

    Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo
    pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności
    wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie
    tą oporność wewnętrzną mieć dużą. Jeśli zmierzysz napięcie
    na małej oporności przyłożonej na chwilkę w roli obciążenia
    to zmierzysz napięcie SEM podzielone na dzielniku napięcia
    złozonym z Rwewnętrzny i Robciążenia.
    Miernikiem uniwersalnym w praktyce mierzysz tylko SEM
    bo miernik w ogóle nie obciąża dużego akumulatora.

    > IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.

    Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie
    spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik
    zaczyna wolniej kręcić...

    > Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
    > duzy pobor na postoju.
    > I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
    > tego uzupelnic.

    Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów
    prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
    Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.

    > Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
    > Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.

    Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: