-
Data: 2018-08-07 04:48:16
Temat: Re: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:1atjzdvnwr86p.1ixhb6xbeut5d.dlg@40tude.net...
> Dnia Sat, 4 Aug 2018 10:07:51 -0500, Pszemol napisał(a):
>> "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
>>> Dnia Fri, 3 Aug 2018 06:49:24 +0200, egips napisał(a):
>>>> Co obstawiacie ?
>>> Że nie kupiłeś areometra :)
>>
>> Najlepsze jest właśnie to jak ludzie przychodzą po rady
>> a potem otrzymanych rad nie chcą słuchać tylko robią swoje, nie?
>>
>> Pomiar napięcia na nieobciążonym akumulatorze niewiele
>> nam powie o stanie akumulatora - miernik napięcia ma
>> znikomo mały prąd, więc nawet rozładowany aku może
>> pokazać na mierniku 12V a samochodu nie odpali... ech...
>
> A pod obciazeniem bedzie lepiej ?
Oczywiście! Weź pod uwagę, że każdy akumulator czy ogniwo
pierwotne to oombinacja źródła napięcia (SEM) i szeregowej oporności
wewnętrznej. Zużyta lub zepsuta bateria czy akumulator będzie
tą oporność wewnętrzną mieć dużą. Jeśli zmierzysz napięcie
na małej oporności przyłożonej na chwilkę w roli obciążenia
to zmierzysz napięcie SEM podzielone na dzielniku napięcia
złozonym z Rwewnętrzny i Robciążenia.
Miernikiem uniwersalnym w praktyce mierzysz tylko SEM
bo miernik w ogóle nie obciąża dużego akumulatora.
> IMO - taki polowicznie rozladowany akumulator ciagle zapala silnik.
Owszem, ale napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem drastycznie
spada według opisanej wyżej zasady, aż do momentu gdy rozrusznik
zaczyna wolniej kręcić...
> Natomiast tutaj - IMO wyniki (to spadajace napiecie) wskazuja dosc
> duzy pobor na postoju.
> I jakby na tyle duzy, ze w czasie jazdy alternator nie jest w stanie
> tego uzupelnic.
Nie wierzę... typowy alternator daje około 90-120 amperów
prądu. Instalacja iskrowa, radio, czy nawet lampy tyle nie biorą.
Aku się powinien ładować bardzo szybko w czasie typowej jazdy.
> Ale do dokladnej diagnozy ciagle daleko.
> Moze za krotki odcinek na doladowanie, moze spalona dioda w altku.
Ze spaloną diodą nie miałby 14V podczas ładowania.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.08.18 04:49 Pszemol
- 07.08.18 08:45 J.F.
- 07.08.18 14:55 Zenek Kapelinder
- 07.08.18 21:52 Pszemol
- 08.08.18 02:27 Zenek Kapelinder
- 08.08.18 07:59 Budzik
- 08.08.18 14:27 Zenek Kapelinder
- 08.08.18 15:01 Jacek Maciejewski
- 08.08.18 17:59 Budzik
- 08.08.18 20:03 collie
Najnowsze wątki z tej grupy
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
- Na co komu okna
- Mój elektryk
- Spalił się autobus :-)
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
Najnowsze wątki
- 2025-03-16 Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- 2025-03-16 Co w KANADZIE wolno komercyjnie (na razie się nie czepili?)
- 2025-03-16 silnik-chwilówka
- 2025-03-16 Prokurator Wrzosek "Bezstronna" nie przyczynia się do śmierci (dowodnie) - oświadcza bodnatura [Dwie Kacze Wieże]
- 2025-03-15 kraje nieprzyjazne samochodom
- 2025-03-15 parking Auchan
- 2025-03-15 Art. 19.1 ustawy o ochronie praw autorskich
- 2025-03-15 przegląd za mną
- 2025-03-15 Na co komu okna
- 2025-03-15 Mój elektryk
- 2025-03-15 Fejk muzyczny czy nie fejk
- 2025-03-15 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=