  • Data: 2018-08-06 15:45:19
    Temat: Re: Wina akumulatora czy ??? - pomiary
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-08-06 o 14:44, Queequeg pisze:

    > Po podpięciu klemy może popłynąć więcej niż te 10A, zresztą tani miernik
    > do 10A ma takie przewody, że w życiu tych 10A nie przeniosą. Sprawdzone.
    > One mają grubą izolację i kilka cienkich żyłek w środku.

    Nie znasz potęgi chińskich kabli ;)
    Te kilka żył, które są w nadnormatywnie grubej izolacji, może przenieść
    sporo, tylko że się będą grzać po jakimś czasie. Bezpieczniki topikowe
    pamiętasz? Za grube przewody tam nie były...

    Poza tym, szpila prądu i czas w jakim się ten prąd unormuje nie powinny
    zaszkodzić takiemu miernikowi, krótko może pokazać "1" na wyświetlaczu,
    potem pokaże dobrze. Mój miernik za dychę przeżył takie zabiegi, jedynka
    że prąd poza zakresem się nie pojawiała. Za szybki ten ICL7107 to nie
    jest, może nie zdążył pomierzyć.
    Prąd faktycznie w czasie t=0 był trochę większy, ale żeby ciężkie ampery
    szły, to nie. Potem spadek do 30-50mA po ustabilizowaniu.

    > Ja to robię podpinając przewody do miernika, ale zwarte przełącznikiem.
    > Jak podłączę klemę i już się ustabilizuje to, co ma się ustabilizować, to
    > wyłączam przełącznik i prąd płynie przez miernik.

    I prawidłowo, ale ja nie miałem takiego przełącznika pod ręką a
    ryzykowałem dychę najwyżej i zwęglony miernik :)

    --
    viktorius