  • 11. Data: 2013-06-26 17:09:15
    Temat: Re: Win7 x64- RAM dostępny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Jun 2013, Forall wrote:

    > Witam,
    >
    > Sprawa z archiwum X.. wszystko działało i nagle się popsuło.. a dokładnie
    > chodzi o dostępny ram pod Windows 7 x64..

    Dla porządku powinieneś podać wersję.
    Jako że "7" z grubsza ma te same binaria, a wersja (czyli
    działanie) zależy AFAIR m.in. od kluczy, pytaniem może być
    czy ostatnio nie miały miejsca jakieś "poprawki" (nie
    wyłączając MSowych poprawek z windowsupdate :))
    MS powiada np. że starter edition ma limit, nie wiem czy
    dla innych "niższych" wersji też jakiś limit jest:
    http://support.microsoft.com/kb/978610/pl

    > jest 8GB widzi to bios, windows
    > pokazuje 8GB a obok dostępne tylko 3,99GB.

    Akurat siedzę na XP, więc nie mam jak popatrzeć co on tam
    pokazuje w "dostępne", ale chyba nie jest to "wolne" (nie
    wykorzystane przez system) jak sugerowano. Do tego liczba
    jakoś taka okrągła... ;)
    RAMdyska nie instalowałeś?
    Maszynki wirtualnej nie instalowałeś?
    UWAGA: uruchamianie programów w jednym z "trybów XP" jest
    robione właśnie poprzez maszynę wirtualną z "przysługującą"
    jedną instancją XP, może w ten sposób zabrałeś pamięć systemowi
    na "inne ważne cele"? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-06-26 17:14:51
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Wed, 26 Jun 2013 11:40:04 +0200, Chris napisał(a):

    > Zobacz czy jest "Memeory Remap Feature" w BIOS i zobacz ON/OFF

    To dobry trop! Na 99% to cos w biosie i pewnie wlasnie to lub podobnie sie
    nazywajace w zaleznosci od biosu.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 13. Data: 2013-06-26 18:48:15
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2013-06-26 16:38, xcpy pisze:

    > Wg Ciebie wszystko jest OK?
    > To co dokladnie wykorzystuje te 4.01 GB?
    > Ciezko uwierzyc, ze moze to byc grafika.
    > A jesli nie grafika to co?

    Windows 7 inaczej zarządza pamięcią - nie leży ona odłogiem. Wszystko
    jest w porządku.

  • 14. Data: 2013-06-26 19:34:39
    Od: "For@ll" <w...@s...info>

    Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601 Service Pack 1 Kompilacja 7601
    Wirtualne maszyny dopiero próbowałem uruchomić na virtualbox i zaczął
    coś o pamięci rzucać się i dlatego się tym zainteresowałem..

    Z tą opcją w biosie to tej albo coś podobnego..nie widzę

    Grafiki ta płyta nie ma zintegrowanej...

  • 15. Data: 2013-06-26 19:39:02
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Windows 7 inaczej zarządza pamięcią - nie leży ona odłogiem. Wszystko jest
    > w porządku.

    "Inaczej"? Czyli nie wiesz / piszesz ogolniki.

    Eh, zawsze chcialem miec taka pewnosc siebie...

  • 16. Data: 2013-06-26 19:49:17
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > Z tą opcją w biosie to tej albo coś podobnego..nie widzę

    Moze jest walniety slot pamieci albo sama pamiec?

    Sprobuj przelozyc pamiec/pamieci do innego slotu/slotow,
    ew. sprawdz Win7 na innych pamieciach.

    > Grafiki ta płyta nie ma zintegrowanej...

    Te "eksperckie" rady o grafice sa boskie :).

    Do owych "ekspertow":
    ktorys z Was widzial integre zajmujaca 4GB?

  • 17. Data: 2013-06-26 19:54:37
    Od: "xcpy" <x...@x...xcpy>

    > RAMdyska nie instalowałeś?

    Ok, ale jaki to ma wplyw?

    Jesli nie klamie, czyli do niedawna wszystko bylo ok,
    teraz nagle przestalo dzialac, to problem jest ewidentnie sprzetowy.

  • 18. Data: 2013-06-26 20:27:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-06-26 19:39, Użytkownik xcpy napisał:

    > "Inaczej"? Czyli nie wiesz / piszesz ogolniki.
    >
    > Eh, zawsze chcialem miec taka pewnosc siebie...

    A dlaczego nie spytasz na grupie dotyczącej tego systemu ?
    Skoro pytasz tutaj to odpowiedź standardowa, zmień zasilacz.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-06-26 20:49:19
    Od: Skylla <s...@n...op.pl>

    W dniu 2013-06-26 19:39, xcpy pisze:

    > "Inaczej"? Czyli nie wiesz / piszesz ogolniki.
    >
    > Eh, zawsze chcialem miec taka pewnosc siebie...

    Np. tutaj masz wyjasnienie:
    http://windows7forum.pl/windows-7-ciagnie-duzo-ramu-
    13593-t

  • 20. Data: 2013-06-26 21:14:16
    Od: "For@ll" <w...@s...info>

    W dniu 2013-06-26 19:54, xcpy pisze:

    > Ok, ale jaki to ma wplyw?
    >
    > Jesli nie klamie, czyli do niedawna wszystko bylo ok,
    > teraz nagle przestalo dzialac, to problem jest ewidentnie sprzetowy.
    Dobra dzięki wszystkim za pomoc.. ale już wszystko wróciło do normy.. i
    hgw co było.. bo podociskałem pamięć i naprawiłem bootmgr na domyślnym
    dysku, wcześniej startował mi ze starego i może tutaj był pies pogrzebany...