  • 1. Data: 2015-09-05 13:20:20
    Temat: Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?
    Od: Oje Ejo <o...@y...ru>

    Jaki system w7 zainstalowac 64bitowy czy 32bitowy?
    Jasne, przy wiekszej pamieci RAM jedynie 64bitowy ja obsluzy.
    Ale sa ponoc jakies sterowniki zeby 32bitowy windows tez obsluzyl
    wieksza ilosc RAM (prosze o namiary).

    Pytanie chyba potrzebne bo:

    A) Wieksza niby wydajnosc systemu 64bitowego to zaledwie o pojedyncze %

    B) Wiekszosc popularnych aplikacji nie ma wersji 64bitowych (Firefox,
    Opera, OpenOffice, LibreOffice - i wiele wiele innych)

    C) Win64bitowy potrzebuje pamieciozernych bibliotek dla aplikacji
    32bitowych (oprocz zwiekszenia zapotrzebowania na RAM chyba zzeraja tez
    nieco mocy Procesora)

    P.S. Wybaczcie jezeli ntg ale wtedy poleccie grupe najbardziej aktywna
    dotyczaca jakze licznych problemow MSWindows!

  • 2. Data: 2015-09-05 15:02:33
    Temat: Re: Win64bit czy 32bit (z drajwerem na RAM > 3GB)?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 05 Sep 2015 13:20:20 +0200, Oje Ejo napisał(a):

> [...]
    >
    > P.S. Wybaczcie jezeli ntg ale wtedy poleccie grupe najbardziej aktywna
    > dotyczaca jakze licznych problemow MSWindows!

    Pierwsze podstawowe pytanie - ile masz RAM?
    Drugie podstawowe pytanie - będziesz kiedyś rozszerzał poza granicę 4GB?

    Podejrzewam, że na drugie pytanie odpowiedź będzie twierdząca. Wobec czego
    ja bym się nie zastanawiał, tylko instalował wersję 64-bitową.

    Co do aplikacji - nie wiem, jak z Operą czy OpenOffice, ale Firefox ma
    64-bitowego klona o nazwie Waterfox.

    Co do pracy pod x64 - odkąd przesiadłem się ładnych parę lat temu (komp
    służbowy z 8GB ram) z XP na Vistę x64, tak już z Windows w wersji 32-bitowej
    nie korzystam. Na starym laptopie (Dell D630 z 3GB ram) też się nie bawiłem
    i postawiłem x64.

    [ Bigamia, to znaczy o jedną kobietę za dużo. Monogamia tak samo. ]
    [ (Rowan Atkinson) ]

  • 3. Data: 2015-09-05 19:48:58
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Sat, 5 Sep 2015 15:02:33 +0200, Przemysław Ryk wrote:

    > Co do aplikacji - nie wiem, jak z Operą czy OpenOffice, ale Firefox ma
    > 64-bitowego klona o nazwie Waterfox.

    I Cyberfoxa, być może lepszego, bo optymalizowanego i tuningowanego.

    --
    howgh
    szemrany

  • 4. Data: 2015-09-06 00:46:26
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    szemrany wrote:

    > I Cyberfoxa, być może lepszego, bo optymalizowanego i tuningowanego.

    I Palemoon, też lepszy.

  • 5. Data: 2015-09-09 00:13:22
    Od: Oje Ejo <o...@y...ru>

    On 09/06/15 00:46, Poldek wrote:

    > I Palemoon, też lepszy.

    Jasne, ale co z OpenOffice/LibreOffice?

  • 6. Data: 2015-09-09 07:06:20
    Od: Robert Winkler <n...@n...org>

    W dniu 09.09.2015 o 00:13, Oje Ejo pisze:

    > Jasne, ale co z OpenOffice/LibreOffice?

    Prosze bardzo:

    https://pl.libreoffice.org/pobieranie/?type=win-x86_
    64&version=5.0.1&lang=pl

    64-bitowa wersja LibreOffice

    --
    Robert

  • 7. Data: 2015-09-16 20:05:00
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces Oje Ejo <o...@y...ru> zwrócił błąd:
> [...]
    > C) Win64bitowy potrzebuje pamieciozernych bibliotek dla aplikacji
    > 32bitowych (oprocz zwiekszenia zapotrzebowania na RAM chyba zzeraja

    Problem z systemem 64-bitowym jest taki, że nie tylko obsłuży on więcej,
    ale też i wymaga więcej RAMu. Także dla programów 32-bitowych, o czym
    wspominasz. I jak zacznie korzystać intensywnie ze swapa, to wydajność
    spadnie dużo więcej niż się zyska na samym systemie. 8 GiB to potrafi
    być trochę za mało, jeśli jest jednocześnie kilka programów
    pamięciożernych (np. przeglądarka WWW jest programem pamięciożernym,
    wspomniane LibreOffice i OpenOffice również). Co prawda system nie
    padnie, ale wydajność i owszem.

    Osobiście używam najwięcej Visty x64, i mam z tym czasem kłopot (mam też
    Win7, ale używam go mniej bo Vista jest ostatnim systemem bez
    rozbudowanej "telemetrii", czyli mówiąc wprost szpiegowania). Gdyby moja
    płyta obsługiwała więcej niż 8 GiB już dawno bym zainstalował.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 8. Data: 2015-09-17 22:04:47
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Jasne, ale co z OpenOffice/LibreOffice?

    32-bitowe programy chodzą bez problemu na 64-bitowym systemie, nie musi mieć
    wszystko 64-bitów (a i w większości przypadków nic to nie daje)

    --
    Wiktor S.

  • 9. Data: 2015-09-17 23:21:41
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 17 Sep 2015 22:04:47 +0200, Wiktor S. napisał(a):

    > 32-bitowe programy chodzÂą bez problemu na 64-bitowym systemie, nie musi
    > mie䞍 wszystko 64-bit򵞨a i w wi骳zo¶ci przypadk򵟮ic to nie daje)

    Skonfigurowałbyś sobie tego Outlooka co? :D

    [ George: "It is better to be... agreeable than to be right." Bras: That's ]
    [ not religion, that's marriage. ("CSI 9x19 The Descent Man") ]

  • 10. Data: 2015-09-18 16:03:29
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    Przemysław Ryk wrote:

    > Skonfigurowałbyś sobie tego Outlooka co? :D

    Żółć.

    --
    Wiktor S.