  • 61. Data: 2017-08-31 08:15:27
    Temat: Re: Wiertarka do twardej stali
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2017-08-26 19:28, Pcimol wrote:
    Odpowiadam za mojego dziadka (kowal, jak by kto pytał)

    Problem nie jest w twardości. Stal nierdzewna jest ... jak by to
    powiedzieć, gładka, ma właściwości podobne do mosiądzu. Gdy wiercisz, to
    w punkcie wiercenia robi się łożysko oporowe i jedyne, co osiągniesz, to
    zagrzanie tego łożyska do temperatury, w której stal wiertła puszcza.

    Dziadek polecał w tym momencie łój barani. Kropelka na miejsce wiercenia
    i wiertło zaczyna skrawać.

    Uprzedzam, to tylko wiadomości z dalnej epoki.

    G. W.

  • 62. Data: 2017-08-31 09:12:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 00:29:36 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > Mnie tam 1.5kW w wiertarce nie dziwi. Bardzo dobra moc.

    Silnik 1,5kw w wiertarce co wazy 20kg? Zastanawiasz się czasami co piszesz?
    Od roku chyba 1985 mam kultową już dziś pewnie wiertarkę WS-151
    Te popierdułki linkowane wyżej to przy niej zabawki.
    I w tej ws151 jest silnik 0,55kw.
    Wiertarka ta wazy 160kg
    DTR mogę przesłać jak masz ochotę poczytać.

  • 63. Data: 2017-08-31 09:19:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 30 sierpnia 2017 15:47:07 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > IMO taki silniczek ledwie ruszy wrzecionem.
    > W domu jest kolumnowa, ze stożkiem Morsa, ma silnik chyba coś ok. 3kW

    3kw silnik w wiertarce kolumnowej masz?
    Zerknij w wolnej chwili czy coś nie pomieszałeś. i

  • 64. Data: 2017-08-31 10:19:44
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 09:12, Kris pisze:

    > Silnik 1,5kw w wiertarce co wazy 20kg? Zastanawiasz się czasami co piszesz?

    Dawno, dawno temu odkurzając mieszkanie odkurzaczem 500W nie
    pomyślałbym, że kiedyś będę odkurzał je jeszcze mniejszym i lżejszym
    odkurzaczem 1800W, który będzie dmuchał znacznie cieplejszym powietrzem
    niż tamten.

    Może w wiertarkach też taniej jest dać kilka razy mniej zwojów grubszym
    drutem, napisać większą moc, i zakładać, że nikt tego godzinami nie
    używa więc będzie miało kiedy ostygnąć.
    P.G.

  • 65. Data: 2017-08-31 10:58:51
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:oo8gqt$srv$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
    > Może w wiertarkach też taniej jest dać kilka razy mniej zwojów grubszym
    > drutem, napisać większą moc, i zakładać, że nikt tego godzinami nie używa
    > więc będzie miało kiedy ostygnąć.

    Z bezpiecznikiem termicznym, gdy się zgrzeje, wyłącza się, aż ostygnie. Mam
    tak w niszczarce.
    Tylko to chyba dla domowych majstrów, jakby ktoś miał tym zarabiać, to może
    się zdziwić.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 66. Data: 2017-08-31 11:05:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >pomyślałbym, że kiedyś będę odkurzał je jeszcze mniejszym i lżejszym
    >odkurzaczem 1800W, który będzie dmuchał znacznie cieplejszym

    A propos - od jutra zakaz sprzedazy odkurzaczy ponad 700W ... komu za
    malo, to ma ostatni dzien.
    A moze tylko zakaz wprowadzania nowych do obrotu ... tak czy inaczej
    ostanie w sklepach.

    A potem zostana tylko przemyslowe :-)

    J.

  • 67. Data: 2017-08-31 11:15:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >I w tej ws151 jest silnik 0,55kw.
    >Wiertarka ta wazy 160kg
    >DTR mogę przesłać jak masz ochotę poczytać.

    Jesli reczna wiertarka ma 1kW
    http://www.karba.com.pl/celma-wiertarka-udarowa-1050
    w-2-biegi-pr.html

    To co zlego widzisz w 1.5kW w stacjonarnej ?

    Kogutek moze miec racje, ze silnik indukcyjny wazy wiecej, ale nie
    30kg, tylko 15kg, a Chinczyki mogli go dalej odchudzic.
    Albo to wcale nie jest silnik indukcyjny ...

    J.

  • 68. Data: 2017-08-31 12:37:49
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 08:15, Tester pisze:
> [...]
    zaczyna skrawać.

    > Uprzedzam, to tylko wiadomości z dalnej epoki.

    To jest bardzo podobna metoda do pasty MULTIBOND 89 sundaymana.

  • 69. Data: 2017-08-31 12:48:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > To u mnie musieli przykleic zla nalepke na silniku bo na niej ze ma 350W. W opisach
    w marketach tez klamia bo u nich taka wiertarka ma silnik 350W. Silnik 3kW to moze
    byc w wiertarce kolumnowej takiej na dwa metry wysokiej i wazacej tone. W calkiem
    sporych tokarkach sa trzy kilowatowe silniki. Spora to taka co ma z poltora metra w
    klach. Zanim cos napiszesz, zwlasza bzdure, to sprawdz czy glaba z siebie nie robisz.
    Tak przy okazji. Wiertarka z linku wazy z 10 kilogramow. Silnik co ma trzy kilowaty
    wazy okolo trzydziestu kilogramow.

    Wiem, co piszę :)

    Jest trochę sprzętu, było więcej: betoniarka, piła mechaniczna,
    cyrkularka, heblarka, grubościówka, frezarka do drewna, silnik do
    wywietrzników w szklarni, hydrofory i pompy.Silniki są od 2 do ponad 5
    kW. Zabezpieczenie licznikowe 3 x 64A.

    Sam stół do wiertarki waży ze 30 kg.
    Zrobiła dwie szklarnie, konstrukcje do kotłowni, konstrukcje pod
    hydrofory oraz sporo innych rzeczy.

    Tak więc nie szafuj mocnymi słowami ;)

    Jakoś nie wyobrażam sobie wiercenia ?26 w stali z silniczkiem 350W. A to
    nie jest największe wiertło, jakie było używane. Takim rozmiarem były
    wiercone głównie dwuteowniki i kątowniki.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 70. Data: 2017-08-31 13:08:33
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 12:37, robot pisze:

    > To jest bardzo podobna metoda do pasty MULTIBOND 89 sundaymana.
    Teraz pewnie łatwiej o ta pastę niż o łój barani :)