  • 51. Data: 2017-08-30 17:54:25
    Temat: Re: Wiertarka do twardej stali
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Gdzie widzisz rozbiezne wersje? Fakt jest taki ze silnik ma 350W.

  • 52. Data: 2017-08-30 18:05:13
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 30.08.2017 o 04:13, Pszemol pisze:

    > Przerabiałem to niedawno wiercąc 1/2-calowe dziury (12.5mm)
    > w zderzaku mojego Passata.

    Masz zderzak z nierdzewki.

    > To nie wina wiertarki, to słabe i tępe wiertła.
    > Powiem tak - kupiłem nowe wiertła 1/8, 1/4 i 1/2" i poszło jak w masło.

    Tylko ze nowe jak zagrzejesz na nierdzewce na wysokich obrotach to się
    od razu robią tępe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 53. Data: 2017-08-30 18:24:03
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > A jaki masz silnik, bo jak widzisz są rozbieżne wersje.

    a cholera wie :)
    Napisane jest na maszynie 1450W. Bez obciążenia pobiera 300W jak mierzyłem.

  • 54. Data: 2017-08-30 18:43:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 18:24, sundayman pisze:

    > a cholera wie :)
    > Napisane jest na maszynie 1450W. Bez obciążenia pobiera 300W jak mierzyłem.

    Przełożenie 1:5 i się wszystko zgadza. :-)

    Robert

  • 55. Data: 2017-08-30 19:18:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To masz inna niz z linku. Minute temu zmierzylem. Bez obciazenia 156W. Przy
    zahamowanym wrzecionie 427W.

  • 56. Data: 2017-08-30 21:26:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Aug 2017 10:18:00 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > To masz inna niz z linku. Minute temu zmierzylem.
    >Bez obciazenia 156W. Przy zahamowanym wrzecionie 427W.

    A w trakie wiercenia, wiertlem 13 lub 16 mm w stali ?
    Bo pomiar na luzie i zahamowaniu miarodajny nie jest.

    Masz dokladnie taka jak w linku allegro ?
    I na silniku pisze 1550W ?

    J.

  • 57. Data: 2017-08-30 23:08:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ktorys z nas ma pusty leb. Przeczytalem z nalepki 350 i napisalem tutaj 350 a Ty sie
    pytasz czy u mnie na silniku jest napisane 1550. Na dodatek zmierzylem i napisalem
    ile jest w realu. Tak, od wielu lat mam taka jak z linku. Inni podawali linki do
    marketu w ktorym taka wiertarke mozna kupic i sa tam dane techniczne. To ja sie kurwa
    poddaje, nie dam rady rozmawiac z idiota.

  • 58. Data: 2017-08-31 00:29:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 30 Aug 2017 14:08:31 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Ktorys z nas ma pusty leb. Przeczytalem z nalepki 350 i napisalem
    > tutaj 350 a Ty sie pytasz czy u mnie na silniku jest napisane 1550.

    Ale sprzedawca napisal 1550W, wiec podejrzewam, ze na jego silniku
    jest napis 1550.

    Ile ma naprawde to inna sprawa ... wiadomo, ze Chinczyki maja fantazje
    :-)

    > Na dodatek zmierzylem i napisalem ile jest w realu.

    Ale nie pod obciazeniem zmierzyles.

    Mnie tam 1.5kW w wiertarce nie dziwi. Bardzo dobra moc.
    I wcale nie musi byc bardzo duzy - szczegolnie jak przewiduja prace
    krotkotrwala/przerywana.

    J.

  • 59. Data: 2017-08-31 00:39:59
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie mam zamiaru kopac sie z koniem. Masz racje.

  • 60. Data: 2017-08-31 08:15:04
    Od: Tester <n...@v...pl>

    On 2017-08-26 19:28, Pcimol wrote:
    Odpowiadam za mojego dziadka (kowal, jak by kto pytał)

    Problem nie jest w twardości. Stal nierdzewna jest ... jak by to
    powiedzieć, gładka, ma właściwości podobne do mosiądzu. Gdy wiercisz, to
    w punkcie wiercenia robi się łożysko oporowe i jedyne, co osiągniesz, to
    zagrzanie tego łożyska do temperatury, w której stal wiertła puszcza.

    Dziadek polecał w tym momencie łój barani. Kropelka na miejsce wiercenia
    i wiertło zaczyna skrawać.

    Uprzedzam, to tylko wiadomości z dalnej epoki.

    G. W.