  • 41. Data: 2017-08-28 23:46:30
    Temat: Re: Wiertarka do twardej stali
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-08-28 o 23:10, sundayman pisze:
    > ja mam takie coś ;
    >
    > http://allegro.pl/wiertarka-stolowa-kolumnowa-1550w-
    ec510-imadlo-i6940790679.html

    > rewelacja toto nie jest

    No ale tak wygląda o wiele bardziej "profesjonalnie" od tej kolumny,
    którą mam w zestawie Celmy, kupionym w millenium już minionym ;)
    Rzecz przydatna, ale zostawiłem w piwnicy, zapomniawszy naoliwić, i
    korozja nad-żarła kolumnę. A to peszek!

  • 42. Data: 2017-08-29 11:23:47
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 28.08.2017 o 22:49, Paweł Pawłowicz pisze:
> [...]
    ka-kolumnowa-verto-350w-50g934,id-356105?gclid=EAIaI
    QobChMIgpiy0OH61QIVVBobCh2iAgGzEAQYBSABEgLml_D_BwE&g
    clsrc=aw.ds&dclid=CNuSxNTh-tUCFcNAGQod9mQIWg

    > "Posiada 5-stopniową regulację prędkości wiercenia w zakresie 580 - 2650
    > obr./min."
    Przekłada się pasek na kółkach napędu. Zyskuje się na momencie. Gdy
    miałem jednobiegową z płynną regulacją to przy trudniejszych przypadkach
    chodziłem do znajomego wiercić na czymś takim. Ale od kiedy mam
    dwubiegową z regulacją od 0 do 400 na pierwszym to nie muszę. Aczkolwiek
    kolumnową się pewniej pracuje niż ręczną.

    pozdrawiam
    MD

  • 43. Data: 2017-08-30 04:13:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Pcimol" <...@...com> wrote in message news:onsb41$e4f$1@mx1.internetia.pl...
> [...]
    > przekłądni, z regulatorem 0-3000, dała radę kręcić wiertłem 8-9mm 250rpm z
    > momentem odpowiednim do wiercenia w stali nierdzewnej. Czy się mylę?

    Przerabiałem to niedawno wiercąc 1/2-calowe dziury (12.5mm)
    w zderzaku mojego Passata. To nie wina wiertarki, to słabe i tępe wiertła.
    Powiem tak - kupiłem nowe wiertła 1/8, 1/4 i 1/2" i poszło jak w masło.

  • 44. Data: 2017-08-30 11:43:46
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-28 o 23:04, sundayman pisze:

    > Potwierdza o tyle, że sam często używam właśnie takiej wkrętarki 230V.
    > Bardzo to jest wygodne do wszystkiego.
    >
    > Zaletą kolumnowej jest łatwość prostopadłego wiercenia otworów. Z ręki
    > to różnie wychodzi.
    To się zgadza, trzeba mieć doświadczenie, jakby miał ich sporo to pewnie
    kolumnowa by się opłaciła, przy kilku wątpię.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 45. Data: 2017-08-30 11:46:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > ja mam takie coś ;
    >
    > http://allegro.pl/wiertarka-stolowa-kolumnowa-1550w-
    ec510-imadlo-i6940790679.html
    Całkiem sensowne i dobra cena, a jak z wykonaniem?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 46. Data: 2017-08-30 12:17:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zeby jeszcze nie klamali. Takie wiertarki maja silniki w granicach 270-350W.

  • 47. Data: 2017-08-30 12:44:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    ec510-imadlo-i6940790679.html

    > Całkiem sensowne i dobra cena, a jak z wykonaniem?

    Ok, mój model nazywa się EUROTEK DP201. Ale wygląda na oko identycznie
    jak ten z linku (dlatego go wrzuciłem).

    Używam tego ze 3 lata. Sporadycznie. Ale jak na razie wszystko działa,
    co do jakości samego wykonania nie mam uwag. To jest oczywiście
    chińszczyzna, ale w miarę solidna. Mój kolega używa podobnej w
    warsztacie samochodowym i też mu się sprawdza.

    Z tego co widziałem, to takie same albo bardzo podobne bywały w
    Castoramie albo Leroy - tam można sobie popatrzeć.

  • 48. Data: 2017-08-30 15:47:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Zeby jeszcze nie klamali. Takie wiertarki maja silniki w granicach 270-350W.

    IMO taki silniczek ledwie ruszy wrzecionem.
    W domu jest kolumnowa, ze stożkiem Morsa, ma silnik chyba coś ok. 3kW i
    czasem ciężko miała. Tyle, że na trzy szajby - jedna w środku, dwa razy
    dwa paski szeregowo, więc duża możliwość zmiany obrotów.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 49. Data: 2017-08-30 16:37:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To u mnie musieli przykleic zla nalepke na silniku bo na niej ze ma 350W. W opisach w
    marketach tez klamia bo u nich taka wiertarka ma silnik 350W. Silnik 3kW to moze byc
    w wiertarce kolumnowej takiej na dwa metry wysokiej i wazacej tone. W calkiem sporych
    tokarkach sa trzy kilowatowe silniki. Spora to taka co ma z poltora metra w klach.
    Zanim cos napiszesz, zwlasza bzdure, to sprawdz czy glaba z siebie nie robisz. Tak
    przy okazji. Wiertarka z linku wazy z 10 kilogramow. Silnik co ma trzy kilowaty wazy
    okolo trzydziestu kilogramow.

  • 50. Data: 2017-08-30 17:33:37
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-30 o 12:44, sundayman pisze:

> [...]
    >
    > Z tego co widziałem, to takie same albo bardzo podobne bywały w
    > Castoramie albo Leroy - tam można sobie popatrzeć.
    Tam widziałem :)
    A jaki masz silnik, bo jak widzisz są rozbieżne wersje.

    --
    Pozdr
    Janusz