  • Data: 2013-04-18 22:04:58
    Temat: Re: Wielkość fona na urządzeniach mobilnych
    Od: Mirosław Zalewski <m...@n...reply.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    środa, 17 kwietnia 2013 14:10. Wielka mądrość na czytelników
    pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Latet:

    > A jak to ustawienie sprawdzić / odczytać? Najlepiej zdalnie. Albo może
    > jest jakiś wykaz standardowo stosowanych ustawień?

    Można JavaScriptem. Ja kiedyś na jednej stronie robiłem kontener o zerowych
    marginesach i paddingu, resetowałem font-size i line-height, umieszczałem w
    nim jakiś tekst i mierzyłem jego wysokość.

    Da się zrobić, przy odrobinie samozaparcia będzie nawet działało na
    wszystkich przeglądarkach. Pomijając, że jest to złamanie zasady separacji
    działania strony (skryptów) od jej wyglądu (CSS), pozostaje pytanie: po co?

    Dzisiaj bym czegoś takiego nie zrobił. Lepiej cały projekt strony oprzeć na
    jednostkach względnych i pogodzić się z tym, że nie będzie wyświetlał się
    równo co do piksela. Naprawdę w niczym nie umniejsza to jego wartości.

    Tak więc: jaki problem chcesz rozwiązać przeliczając em na px i dlaczego
    uważasz, że jest to problem?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski