  • 111. Data: 2011-09-28 01:06:32
    Temat: Re: Wielkopolska zamyka drogi dla TIR-ów
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 23:01, Cavallino pisze:

    > Niesprawiedliwe to są wtedy, gdy obowiązują tylko jedną grupę, do której
    > reszta musi dopłacać.
    > Sensownie skalkulowane mają rację bytu.

    No i powoli dochodzimy do sedna sprawy. Nie mozna bylo sensownie
    skalkulowac winiet, zamiast budowac na g..nych drogach systemy poboru
    oplat? Winiety mialy ta zalete, ze sie nie dalo ominac. A bramki to bylo
    jasne jak slonce dla kazdego, ze Polak, kombinator z natury, bedzie
    probowal omijac i posluzy sie lokalnymi drogami. Tylko znowu jakis
    "profesjonalista" od analiz dal d..y i o tym nie pomyslal, bo po ..uj. I
    tak odpowiedzialnosc zerowa za wydanie analizy, wiec co tam.

    > Ale tak czy tak - tiry nigdzie nie płacą 3000 zł rocznie.
    > Nie wiem jak w Rumunii. ;-)

    Zeby bylo smieszniej te drogi co juz tam maja zrobione, to podobno sa
    lepsze niz nasze :) Nie mowiac o Bulgarii, ktora rzekomo jest dopiero
    krajem rozwijajacym sie.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 112. Data: 2011-09-28 01:10:06
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-27 23:40, Cavallino pisze:

    > 3 tylko.
    > Warszawie stadion zafundowało państwo.
    > Jak zwykle zresztą, dostali to, co inni muszą sobie sami kupić za własną
    > kasę.
    >
    > To taka sprawiedliwość a'la venio.

    Nie przesadzaj. To jest czyste wyrzucanie pieniedzy w bloto, i nie
    bedzie moim zdaniem sluzylo nikomu na dluzsza mete. Zamiast tego
    badziewia mogli zbudowac jakas porzadna droge, za ktora pozniej beda
    kasowac oplaty. To jest inwestycja - cos co ma szanse sie zwrocic. A nie
    stadion za miliardy, w kraju, gdzie nie ma 11 facetów potrafiących na
    nim porządnie zagrać.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 113. Data: 2011-09-28 01:11:58
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-09-28 00:00, J.F pisze:

    > To niech zlikwiduja posrednikow, jak ich nie potrafia rozliczac.

    A tych co kradli (jezeli tacy byli) przykladnie osądzą.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 114. Data: 2011-09-28 08:14:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale mozna by sprawdzic jak to z janosikowym wyglada.

    Co jak wygląda?
    I Poznań je płaci i Wrocław pewnie też.

  • 115. Data: 2011-09-28 08:17:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale nie kazdy wie na kogo glosowac.

    No bo nie bardzo jest na kogo, ja raczej wiem na kogo nie głosować.
    Ale nie wierzę, że mój głos np. na Palikota coś realnie zmieni.

    > Nie trzeba byloby tysiecy bramek, nie trzeba by placic Kapschowi zysku,
    > nie trzeba by drog zamykac przed ciezarowkami :-)

    Jakby podnieść ile trzeba to obawiam się, że problemy byłyby jeszcze
    większe.

    > To niech zlikwiduja posrednikow, jak ich nie potrafia rozliczac.

    No i właśnie zlikwidowali, a raczej zrzucili problem na viatolla.
    IMO czepiasz się, podobne systemy działają w wielu cywilizowanych krajach,
    wszystkie ostatnio wprowadzane opłaty są właśnie w ten sposób kontrolowane
    (Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja, Węgry).

  • 116. Data: 2011-09-28 08:20:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Znowu z tymi darmowymi... Sam sobie przeczysz. Placisz za utrzymanie i
    > budowe - czyli darmowe nie sa.

    Oczywiście że nie są - tyle że Twojej "darmowości" płacisz na bandę
    darmozjadów na urzędach.

    > No jak ktos bierze ode mnie kase pod szyldem "zabieram ci kase na drogi"
    > to chcialbym aby one byly.

    Ale to jest poza dyskusją, ja też bym chciał wielu rzeczy.

    > Nawet jakby mieli wyslac kazdemu kto ma PJ - to co? Jaki bylby to koszt?
    > 5mln? 10mln? W miesiac odrobione na viatollach.

    Ale po co wysyłać?
    Jak ktoś gamoń i nie wiedział z wyprzedzeniem, to już problem jego
    gamoniowatości.

    > W tym kraju dziennie ile dziennie jest przetargow?

    Takich o których pisze prasa na pierwszych stronach?
    Niewiele.

  • 117. Data: 2011-09-28 08:25:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No i powoli dochodzimy do sedna sprawy. Nie mozna bylo sensownie
    > skalkulowac winiet, zamiast budowac na g..nych drogach systemy poboru
    > oplat?

    Efekt byłby dokładnie ten sam.
    Od zmiany systemu poboru kasy nie przybędzie, stawki muszą w efekcie
    wychodzić podobnie.

    >Winiety mialy ta zalete, ze sie nie dalo ominac.

    LOL !!!!!
    Czego się nie dało ominąć?
    Bo coś Ci się pomyliło, albo nie masz pojęcia jak to działało.
    Winiety były nawet na jeden dzień.
    Czyli płaciło się tak jak teraz, za to systemu kontroli tego czy płacisz nie
    było.

    Pozostawało ITD, które i teraz jest, ale nie było kontroli elektronicznej -
    dam głowę że o niebo skuteczniejszej.

    > A bramki to bylo jasne jak slonce dla kazdego, ze Polak, kombinator z
    > natury, bedzie probowal omijac i posluzy sie lokalnymi drogami.

    No i tu się nic nie zmieniło, a to że teraz omijają, świadczy tylko o tym,
    że system działa, bo niepłacenie łatwiej wykryć.

    > Zeby bylo smieszniej te drogi co juz tam maja zrobione, to podobno sa
    > lepsze niz nasze :)

    Nie są.
    Nie znam kraju z bardziej koszmarnymi drogami niż Rumunia (no może WNP - nie
    byłem i nie zamierzam).
    Po dwóch wyjazdach przez Rumunię, następne do Bułgarii już realizuję przez
    Serbię.

  • 118. Data: 2011-09-28 08:26:38
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie przesadzaj. To jest czyste wyrzucanie pieniedzy w bloto

    W przypadku Warszawy oczywiście że tak, zwłaszcza że nikt tego stadionu nie
    potrzebuje.
    Miasto wybudowało sobie w tym czasie swój i to on będzie używany.

  • 119. Data: 2011-09-28 08:38:13
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-09-24 08:19, Cavallino pisze:
    > Główny problem nie jest w uciekaniu z autostrad (bo ich jest niewiele),
    > tylko w uciekaniu z dróg krajowych BO SĄ PŁATNE.

    Ale to chyba raczej normalne jest?
    Do tej pory nie "uciekali" bo i tak mieli zaplacone, wiec sie wszyscy
    trzymali grzecznie autostrady.
    Wprowadzenie braku refundacji autostrad + oViaToolowanie MUSIALO
    przyniesc taki skutek, to nie bylo trudne do przewidzenia.
    Czekam tylko, KIEDY (nie: CZY) przewoznicy sie wkurwia i zrobia zadyme
    (bo nalezy sie).

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 120. Data: 2011-09-28 08:44:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to chyba raczej normalne jest?

    Nie jest.
    Normalna jest jazda w taki sposób, żeby szybciej dowieźć i przerzucenie
    kosztów na klienta.
    Ale wybrano przerzucenie na klienta kosztów viatola i wolniejszą jazdę po
    drogach lokalnych, żeby tylko się bardziej nachapać.

    > Do tej pory nie "uciekali" bo i tak mieli zaplacone,

    Mieli zapłacone jak winietę kupili.
    Jak nie kupili to nie mieli.
    Tyle że nikt ich nie kontrolował praktycznie.