  • 41. Data: 2012-03-01 10:49:52
    Temat: Re: Wiekowy sprzęt a przesiadka XP > 7
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Oczywiście jeśli Tobie wystarcza to Twój wybór. Liczyłeś koszty
    > serwisowania, przestojów spowodowanych awariami plus zużycia prądu?

    Jakimi awariami :) jedyne co pada po 5-7 latach używania to zasilacz który
    wymienia się w 10min ... na tyle lat można sobie pozwolić na 10 min przerwy.

    > Pytam z ciekawości żeby porównać ze swoimi doświadczeniami.
    > Generalnie nie namawiam nikogo do wymiany jeśli nie odczuwa takiej
    > potrzeby bo - jak napisałem wcześniej - nie widzę potrzeby zmiany
    > samego systemu w większości prtzypadków. Jednak od pewnego momentu wolę
    > mieć gwarancję i serwis gwarancyjny niż samemu się tym zajmować.
    > Wygodniejsze po prostu.

    Jako producent komputerów nas w zasadzie problem serwisu nie dotyczy,
    wszystko mamy pod ręką.

  • 42. Data: 2012-03-01 10:52:56
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 01/03/2012 10:39, Maciek Babcia Dobosz wrote:

    > I dostałeś je za darmo czy jednak kupiłeś? Policzyłeś to do kosztów?

    Kupiłem nowe, stare zostały.

    > No ale ktoś to musi zrobić i komuś za to trzeba zapłacić. Np. Tobie.

    Podobnie, jak trzeba zapłacić za nowy sprzęt, poinstalowanie
    oprogramowania na nim (ostatnio sporo softu wirtualizuję z thinapp,
    oszczędza dużo czasu przy aktualizacjach, ale to wciąż rzadko
    spotykane). Trzeba zapłacić za wymianę. Trzeba wziąć pod uwagę spadek
    produktywności osoby, która pierwszy raz takim windows 7 widzi a nie
    jest zbyt technicznie rozwinięta (czyli 3/4 biurw). Trzeba policzyć, ile
    czasu zajmie później walka z XP Mode bo jakiś program nie działa. Ile
    zajmie szukanie sterowników do jakiegoś skanera (albo ile kosztuje
    nowy). Itp itd.

    > Prowadzisz rejestr awarii? Mi też się wydawało że jest tego nie dużo do
    > czasu jak przestałem się wyrabiać z bieżącą naprawą staroci. Z
    > czyszczeniem z kurzu, wymiana wiatraków etc. Bo nawet jeśli ma się
    > kilkanaście maszyn zastępczych to się kończą.

    Czyszczenie z kurzu i wymiana wiatraków u mnie odpada, to nie hala
    fabryczna. W biurach raczej tego nie trzeba robić. To są już specyficzne
    czynności zależne od środowiska, w jakim sprzęt pracuje, ale mówimy o w
    miarę czystym, klimatyzowanym biurze w przeciętnej firmie..

    > Chyba nie zwróciłeś uwagi na to co napisałem w pierwszym poście U
    > mnie wymiana sprzętu następuje co 3 do 5 lat i też nie jest to proces
    > jednorazowy. Kwestia umów gwarancyjnych które staramy się podpisywać
    > jak najdłuższe - absolutne minimum to 3 lata. Po prostu nie musimy
    > trzymać ludzi do serwisowania i zapasowych maszyn. Oczywiście jakiś
    > krytyczny zapas mamy bo prezes nie lubi czekać ale bez przesady.

    Z doświadczenia wiem, że tych kilka spokojnie wystarcza na 150
    pracowników, a prezes i tak ma nowy sprzęt co 2-3 lata. Często sprzęt
    prezesa wyląduje na półce jako zapasowy, dla pani Basi będzie aż za
    dobry jeszcze długi czas.

    Masz rację co do gwarancji, dochodzi też standaryzacja sprzętu. Bierzemy
    od lat wszystko od Della + 3 lata gwarancji next business day.
    Sporadycznie zdarzają się serie komputerów z wadami, w których coś pada
    częściej niż zwykle, kilka lat temu Dell wymienił nawet rok po gwarancji
    kilkanaście płyt głównych, bo w dwóch modelach puchły kondensatory i to
    była wada fabryczna. Poza tym wielkich problemów ze starszym sprzętem
    nie mamy szczerze powiedziawszy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 43. Data: 2012-03-01 10:58:57
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-01, o godz. 11:49:52
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > Jakimi awariami :) jedyne co pada po 5-7 latach używania to zasilacz
    > który wymienia się w 10min ... na tyle lat można sobie pozwolić na 10
    > min przerwy.

    Cóż - mam ciut inne doświadczenia na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.
    I niestety jest coraz gorzej bo jakoś sprzętu w tak od ~2005 roku spada.

    Zdrówko

  • 44. Data: 2012-03-01 11:03:29
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Cóż - mam ciut inne doświadczenia na przestrzeni ostatnich dwóch dekad.
    > I niestety jest coraz gorzej bo jakoś sprzętu w tak od ~2005 roku spada.

    Dla tego trzeba najpierw dobrze zaplanować z czego PC ma być zbudowany :)

  • 45. Data: 2012-03-01 11:12:37
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-01, o godz. 10:52:56
    kamil <k...@s...com> napisał(a):

> [...]
    > kondensatory i to była wada fabryczna. Poza tym wielkich problemów ze
    > starszym sprzętem nie mamy szczerze powiedziawszy.

    A to już zależy. Miałem w sumie około 170 Delli z serii OptiPlex GX150
    z 2003 roku pracujących Pod mieszanką Win2k/Office2003. Stopniowo je
    wycofywaliśmy od 2008 roku. To co było wycofywane szło na zapas części
    serwisowych. Przedwczoraj reszta tego co się już nie nadawało na nic
    pojechało na złom. W sumie 53 obudowy czyli co najmniej tyle komputerów
    uległo uszkodzeniu. Najczęstsze pady to dyski (przy czym tu było
    więcej niż 53 bo były dokupywane nowe partie na wymianę co najmniej 2
    razy, zasilacze, napędy CD, spalone porty USB. Komputery eksploatowane w
    oddziałach banku plus w miarę czystych biurach.

    Zdrówko

  • 46. Data: 2012-03-01 11:16:15
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-01, o godz. 12:03:29
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

    > Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Dla tego trzeba najpierw dobrze zaplanować z czego PC ma być
    > zbudowany :)

    Ja stoję po drugiej stronie barykady - ja zamawiam ;-) I liczy się nie
    tylko komputer ale także serwis. Składam jeszcze hobbystycznie dla
    siebie i czasami dla kolegów.

    Zdrówko

  • 47. Data: 2012-03-01 11:26:51
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Ja stoję po drugiej stronie barykady - ja zamawiam ;-) I liczy się nie
    > tylko komputer ale także serwis. Składam jeszcze hobbystycznie dla
    > siebie i czasami dla kolegów.

    My jako producent już musimy myśleć na konfigami zanim sprzęt pojawi się na
    runku dla tego w 99% przypadkach nowy sprzęt mamy długo przed premierami,
    tak samo jak np. biosy do płyt potrafią być modyfikowane specjalnie dla nas.

  • 48. Data: 2012-03-01 11:39:55
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-03-01, o godz. 12:26:51
    "Chris" <s...@s...net> napisał(a):

> [...]
    > się na runku dla tego w 99% przypadkach nowy sprzęt mamy długo przed
    > premierami, tak samo jak np. biosy do płyt potrafią być modyfikowane

    Ale czasami nie przewidzisz wad które wychodzą dopiero po pewnym czasie
    eksploatacji. Np. problemy z firmware-m dysków czy problemy z
    odklejaniem się układów w technologii BGA.

    Zdrówko

  • 49. Data: 2012-03-01 11:43:18
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Maciek Babcia Dobosz nabazgrał(a):

    > Ale czasami nie przewidzisz wad które wychodzą dopiero po pewnym czasie
    > eksploatacji. Np. problemy z firmware-m dysków czy problemy z
    > odklejaniem się układów w technologii BGA.

    Dla tego bierze się elementy najmniej inwazyjne i najmniej rozbudowane
    (dalej mówimy o biurówce)

  • 50. Data: 2012-03-01 21:43:10
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 01.03.2012 08:40, Maciek Babcia Dobosz pisze:
    > gwarancja. Jest to okres 3-5 lat - zależnie od warunków jakie
    > wynegocjowano. Chodzi o to żeby nie obciążać się kosztami serwisu
    > pogwarancyjnego który może dla starego sprzętu być droższy niż zakup

    Wybacz, ale jeżeli jakiś komputer zacznie sprawiać kłopoty,
    zawsze można go wymienić. Jak dla mnie kupowanie nowego do-
    piero w momencie, gdy stary zaczyna nawalać (zamiast go na-
    prawiać) jest *o niebo* tańsze od prewencyjnego wymieniania
    *wszystkich* komputerów włącznie z tymi sprawnymi.

    Przedstawiany przez Ciebie scenariusz dotyczy raczej firm,
    które chcą mieć nowe umowy na obsługę techniczną obejmującą
    wszystkie pierdoły, albo po prostu chcą mieć nowe komputery
    z nowym systemem "bo tak", bo z czysto finansowego punktu wi-
    dzenia wymienianie "na żywo" po jednej maszynie w momencie
    awarii będzie zawsze tańsze.

    > nowego. Pomijaj tu oczywiście kwestie pracy systemu w sieci
    > korporacyjnej - stare systemy mogą nie wspierać wdrażanych nowych
    > rozwiązań.

    Częściej się spotyka drugi scenariusz -- celowe odsuwanie
    zakupów nowych komputerów i systemów, gdyż mogą być one nie-
    zgodne z siecią korporacyjną. Stara zasada administratorów
    mówi "ain't broken, don't fix it".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./