    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Wieczorny doktorat.
    Date: Thu, 24 Oct 2024 13:03:15 -0500

    On 2024-10-24 09:51, J.F wrote:

    > Przeciez Amerykanie to próbowali. Ze 20 lat temu?
    > Było podobno modne, ale szybko przestało być.
    > Za drogie, czy bezużyteczne?

    Nie wiem czy uzywali. Ja czytalem o takich systemach w drogich autach
    europejskich. Mercedesy, bentleje czy cos w ten desen.
    Tam to zazwyczaj bylo zrobione wlasnie jako HUD lub cos podobnie
    zaawansowanego i kosztowalo tyle co osobny samochod osobowy.

    A ze bogacze w trase jezdza rzadko to nie doceniali.

    No i wtedy matryce bolometryczne byly naprawde slabe a fotopowielacze
    mialy problem z oslepianiem przez inne zrodla swiatla to nieco umarlo.

    I wlasnie to chyba byl powod dlaczego flir przestal robic te moduly w
    zeszlym roku.

    > Przy czym w USA użyteczność bywa inna - np widzisz jakies osoby
    > schowane w mroku na parkingu, które chcą cie poprosić o portfel ..

    W usiech duzo bardziej niz w Polsce liczy sie to zeby widziec dalej i
    szerzej i w krzaczorach poza zabudowaniami.

    Jak sie w pl jedzie po autostradzie czy ekspresowce to zwierzakow tam za
    duzo nie ma.

    W miastach czy na wsiach to tez duzo ich nie widac a jak juz sa to male
    wiec nie szkodliwe.

    Ale jak sie juz jedzie poza miastem po krajowkach to taki system sie
    przydaje bo zwierzece samobojce wylaza z rowow pod kola czesciej oraz
    wiecej jest nieoswietlonych pieszych czy rowerzystow ktorych mozna natrafic.

    Nie twierdze ze to system na miare klimatyzacji ktora kazdy musi miec bo
    pozyteczne ale jak kosztuje 1000pln i da sie go zrobic lutujac se trzy
    kabelki uzyskujac rezultat taki sam jak te systemy z mercedesow to imho
    ma sens.

    Szczegolnie jak sie jezdzi nocami i w okolicach gdzie jest duzo mgiel.

    Do niedawna calosc nie miala sensu bo matryce bolometryczne byly drogie,
    mialy smieszne rozdzielczosci i nie mozna bylo kupic kamer z obiektywami
    sensownie dopasowanymi do takiego przypadku uzycia.

    Ale te moduly 256x192 mozna miec z fov na poziomie 30stopni co jest
    akuratne do takich zastosowan zeby widziec co jest daleko przed nami.

    --
    Lukasz