  • Data: 2014-08-27 08:17:15
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 26 Aug 2014 17:56:06 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Nie jest obowiązkowe i wyobraź sobie że wiele osób nie ma konta.
    > Czek od pracodawcy spieniężyć możesz w kantorze wymiany walut,
    > w banku, często u samego pracodawcy w lokalnym oddziale w kasie,
    > (jeśli Twój pracodawca to np. sieć sklepów detalicznych).

    Wszyscy w handlu nie pracuja :-)

    Wiem wiem - niektorzy placa karta prepaid, najchetniej wlasna, z
    prowizja za wyplete gotowki :-)

    > Również jak masz zapłacić coś czekiem to też nie musisz mieć
    > własnego konta, możesz taki czek bankierski dostać za który
    > płacisz gotówką a wysyłasz w kopercie pocztą - taki papierowy
    > przekaz imienny.

    Ale pracodawca zaplaci czekiem zwyklym a nie bankierskim. :-)

    Poza tym zaraz .. argumentem za czekami mialo byc to, ze napisane na
    nim od kogo pochodzi, a na takim bankierskim bedzie twoje nazwisko,
    czy tylko bank jako platnik ?

    > Gotówki w kopercie się nie wysyła do żadnych biur nie dlatego że
    > nie ufają poczcie tylko że nie ufają tym pracownikom firm którzy
    > te koperty rozcinają i wyciągają i sortują z nich dokumenty....

    A to ponoc taki uczciwy kraj :-)

    > Gdyby gotówka była akceptowalna to przecież mógłbyś posłać
    > pustą kopertę i upierać się, że w niej był banknot $100...
    > Nikt "komisyjnie" tych kopert nie otwiera, więc byłby problem.

    Ale to urzad, w urzedzie sami uczciwi musza byc zatrudnieni ! :-)
    Poza tym listy kontrolne mozna wyslac.

    J.