  • Data: 2014-08-27 17:09:45
    Temat: Re: Widać że Pan nie z Radomia ...
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-08-27 14:53, J.F. wrote:

    > Ale wiesz - karty kredytowe to oni wymyslili jak Ty jeszcze o
    > samochodzie nie mogles marzyc.

    No i co z tego? Drogi Rzymianie wymyślili zanim Niemcy cokolwiek z
    kamienia. Ale to Niemcy mają lepszą sieć autostrad niż Rzymianie.
    Egipcjanie zbudowali piramidy, ale nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że
    egipskie budownictwo jest przodujące. Dla odmiany Hiszpanie i Anglicy
    mieli potężne floty zanim w Ameryce wynaleźli jakiekolwiek okręty, ale
    teraz trudno nie uznać, że amerykańskie lotniskowce są najlepsze;)
    Francuzi chyba pierwsi wymyślili czołgi, ale jakoś nie uchodzą za
    najskuteczniejszą armie:P

    > A skoro czeki dzialaly dobrze, to po co jakies przelewy :-)

    No i własnie dlatego muszą wysyłać czeki pocztą podczas gdy ja z
    głupiego smartfona realizuje przelew od ręki. Po prostu byliśmy na tyle
    zacofani, że musieliśmy/moglismy iść od razu w nowsze technologie.

    > Zreszta masz przypadek Clarksona - w tamtych krajach nie nalezy ujawniac
    > swojego numeru konta bankowego, bo to niebezpieczne. Lepiej poprosic o
    > wyslanie czeku :-)

    A co Clarksonowi zrobili czego nie mogli dokonać fałszywym czekiem? No i
    drugie pytanie czy ustawienie polecenia zapłaty na podstawie takich
    danych jak numer konta i dane teleadresowe u nas by przeszło? Bo jeśli
    nie (a przynajmniej w znanych mi bankach to zgodę na polecenie zapłaty
    ustawia właściciel) to tylko kolejny dowód, że ich system jest bardziej
    zacofany.

    Shrek.