    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Why mobile web apps are slow
    Date: Thu, 11 Jul 2013 10:17:04 -0500

    On Thu, 11 Jul 2013 01:04:24 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >Ilość klas nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Uzgodnijmy więc, że masz ich 3
    miliony, niech ten system wygląda jeszcze poważniej, nie wpływa to na dalsze
    rozważania.

    >O, i to dopiero ma znaczenia. Nawet jeśli w programie jest tylko jedna klasa.
    >
    >Tak czy inaczej: rozumiem, że wg Ciebie GC może być użytecznym narzędziem w
    *specjalistycznych* i *niszowych* zastosowaniach. Otóż zgadzam się od lewej do
    prawej, podobnie jak w przypadku każdego innego specjalistycznego narzędzia.

    >Wyobraź sobie jednak, że te "mobile web apps" nie mają 3 milionów klas
    zorganizowanych w struktury zwane "hypergraph". W związku z tym przydatność GC w
    systemach z "hypergraph" ma się nijak do jego użyteczności w "mobile web apps".
    Proste?

    >Z punktu widzenia mainstreamu pytanie jest następujące: czy GC powinien być
    obowiązkowym elementem systemu, niezależnie od tego, co ten system robi.

    >Najwyraźniej nie przeczytałeś tego artykułu, bo gdybyś przeczytał, to byś zobaczył
    odniesienie do Apple'a, który *wywalił* GC ze swojej platformy, co spotkało się z
    wielkim aplauzem najbardziej zainteresowanych, czyli programistów. W tym kontekście
    Twoje twierdzenie, że bez GC się nie da, jest oderwane od rzeczywistości. W
    rzeczywistości okazuje się, że nie dość że bez GC się da, to nawet da się lepiej -
    przynajmniej w tych niespecjalistycznych, nieniszowych zastosowaniach.

    >Artykuł pokazuje (wykres w ~połowie strony), w jakim zakresie są efektywne - tylko
    wtedy gdy masz +6x więcej RAMu, niż potrzebujesz. Przy marginesie -4x GC zachowuje
    się jak kotwica.

    Na pewno ciekawie Pan pisze. Ale nei bedze cztal linii ktore maja po
    500 znakow ciurkiem

    A.L.