  • Data: 2013-07-11 10:04:24
    Temat: Re: Why mobile web apps are slow
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 11 lipca 2013 03:18:34 UTC+2 użytkownik A. L. napisał:

    > OK, ja mam tak isystem ktory ma cos kolo 3 tysiecy klas.

    Ilość klas nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Uzgodnijmy więc, że masz ich 3
    miliony, niech ten system wygląda jeszcze poważniej, nie wpływa to na dalsze
    rozważania.

    > Obiekty owych
    > klas organizowane sa w struktury zwane "hypergraph".

    O, i to dopiero ma znaczenia. Nawet jeśli w programie jest tylko jedna klasa.

    Tak czy inaczej: rozumiem, że wg Ciebie GC może być użytecznym narzędziem w
    *specjalistycznych* i *niszowych* zastosowaniach. Otóż zgadzam się od lewej do
    prawej, podobnie jak w przypadku każdego innego specjalistycznego narzędzia.

    Wyobraź sobie jednak, że te "mobile web apps" nie mają 3 milionów klas
    zorganizowanych w struktury zwane "hypergraph". W związku z tym przydatność GC w
    systemach z "hypergraph" ma się nijak do jego użyteczności w "mobile web apps".
    Proste?

    Z punktu widzenia mainstreamu pytanie jest następujące: czy GC powinien być
    obowiązkowym elementem systemu, niezależnie od tego, co ten system robi.

    Najwyraźniej nie przeczytałeś tego artykułu, bo gdybyś przeczytał, to byś zobaczył
    odniesienie do Apple'a, który *wywalił* GC ze swojej platformy, co spotkało się z
    wielkim aplauzem najbardziej zainteresowanych, czyli programistów. W tym kontekście
    Twoje twierdzenie, że bez GC się nie da, jest oderwane od rzeczywistości. W
    rzeczywistości okazuje się, że nie dość że bez GC się da, to nawet da się lepiej -
    przynajmniej w tych niespecjalistycznych, nieniszowych zastosowaniach.

    > Wspolczesne odsmiecacze sa dosyc skomplikwoane ale efektywne.

    Artykuł pokazuje (wykres w ~połowie strony), w jakim zakresie są efektywne - tylko
    wtedy gdy masz +6x więcej RAMu, niż potrzebujesz. Przy marginesie -4x GC zachowuje
    się jak kotwica.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com