  • Data: 2010-04-30 08:08:48
    Temat: Re: Wezwanie na komende za zdarzenie, ktorego nie bylo
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:hrck0h$h8e$1@news.onet.pl...

    > Tylko po co ten cały wywód? ;-)
    > Przecież właśnie o tym pisałem.

    Dlatego, że jako świadek "musi" odpowiedzieć na zadawane pytania, a
    przysługuje mu tylko prawo odmowy udzielenia odpowiedzi na pytania, które
    bezpośrednio mogą obciążyć siebie lub bliską osobę. Kwestia teraz leży w tym
    co jest już odpowiedzią bezpośrednio obciążającą, a co nie. Odpowiedź typu
    "poza mną auto użytkuje żona" czy "w tym dniu auto użytkowała moja żona" nie
    jest odpowiedzią bezpośrednio obciążającą. Odpowiedzią bezpośrednio
    obciązającą, byłoby "żona dokonała tego czynu" lub "wiem, że była tego dnia
    w w tym miejscu".
    Natomiast odpowiedź "nie mam pojęcia kto mógł użytkować w tym dniu" wiedząc
    jednocześnie kto użytkował jest celowym kłamstwem podlegającym sankcjom
    karnym i nie ma tu żadnej możliwości wymigania się od odpowiedzi na to
    pytanie. Zatem jeżeli to pytanie zostało zadane, powinien odpowiedzieć na
    nie zgodnie z prawdą.