  • 201. Data: 2014-04-22 23:47:31
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
    > Hello Dariusz,
    >
    > Tuesday, April 22, 2014, 11:15:52 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę/słyszę ,,propedeutyka" :Q
    > Dobrze, że ta obleśna moda mija, bo ,,propedeutyki elektroniki" chyba
    > bym nie zniósł :(

    :-)

  • 202. Data: 2014-04-23 00:16:57
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Mario napisał:
    > W dniu 2014-04-22 14:17, AlexY pisze:
    [..]

    > Odpowiedziałeś na tekst o masie relatywistycznej (wzrost masy przy
    > wzroście prędkości) twierdząc, że sam Einstein przyznał się do błędu w
    > tej teorii. Ta teoria (z masą vs prędkość) to była STW. Przeczytaj
    > jeszcze raz fragment wątku w któym to napisałeś:
    >
    > "> Konkretnie masa vs. prędkość,
    >
    > Czyli szczególna, sorry, w to nie wnikam bo sam Einstein przyznał się do
    > błędu w tej teorii. "

    To jest właśnie efekt pomyłki w teoriach. (jeszcze tylko raz o tym muszę
    wspomnieć)

    [..]

    > Pisałeś o tym, ale odpowiadając na tekst o czymś innym, a więc tylko
    > wydawało ci się ze piszesz na temat :)

    j.w.

    [..]

    > Nie chodzi o nazwy tylko o wspomniany efekt "masa vs prędkość", który
    > skwitowałeś, że Einstein się przyznał do błędu.

    j.w.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 203. Data: 2014-04-23 00:27:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Apr 2014 21:01:34 +0000 (UTC), Pszemol
    <P...@P...com> wrote:
    > Bo według mnie w tak długim horyzoncie czasowym zanim te wydarzenia
    zostały
    > jakoś spisane mogło się w te ustne przekazy wkraść mnóstwo ubarwień,
    > wyolbrzymień czy zwyczajnych błędów interpretacji...

    Jasne, może jeszcze powiedz, że plotka powtarzana z ust do ust,
    uslyszana z drugiej lub trzeciej ręki, na dodatek z mało wiarygodnych
    źródeł ciągle krąży po 2000 latach od jej pierwszego pojawienia się
    wśród połowie aktualnej populacji? Co takiego nadzwyczajnego miałoby
    w niej być, że nie zapomniano o niej po 100, góra 200 latach od
    pierwszego pojawienia? Śjakaś bardzo wyjątkowa, skoro ciągle
    powtarzana...

    --
    Marek

  • 204. Data: 2014-04-23 00:41:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message news:op.xen6fmlen0u1o8@moj...

    > Może dlatego że byli świadkami tego czego wcześniej
    > nie było i po już nie ma?

    Czy możesz, drogi Januszu, przypomnieć grupie
    jakich to wydarzeń byli *świadkami* ci ewangeliści?

    Najlepiej abyś wziął pod uwagę kontekst swojej wypowiedzi obok,
    gdzie sam napisałeś że Ewangelie były spisane jakieś 2-3 pokolenia
    już po tym jak wydarzyły się spisywane w nich wydarzenia,
    a świadkowie, ci prawdziwi świadkowie wydarzeń, byli niepiśmienni...

  • 205. Data: 2014-04-23 00:44:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message

> [...]
    > zapomniano o niej po 100, góra 200 latach od pierwszego pojawienia? Śjakaś
    > bardzo wyjątkowa, skoro ciągle powtarzana...

    A musi być coś niezwykłego? Mało to takich historii i legend na świecie?

    Co takiego niezwykłego jest np. w bajce o św Mikołaju że
    z pokoleń na pokolenia powtarzasz to ze swoimi dziadkami, rodzicami
    swoim dzieciom i wnukom MIMO ŻE DOBRZE WIESZ ŻE TO NIEPRAWDA?

  • 206. Data: 2014-04-23 00:47:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "nowyr" <d...@y...pl> wrote in message
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Przecieram oczy i nie wierzę własnym oczom :-)
    > To jest raczej jehowa, oni używają takiej retoryki :-)
    > Albo chłop nam zwariował :-)

    Sugerujesz że tylko wariat albo wyznawca jakiejś religii może być tak
    nieracjonalny? :-)

  • 207. Data: 2014-04-23 00:52:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Apr 2014 17:44:13 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > Co takiego niezwykłego jest np. w bajce o św Mikołaju że

    Co ma wspolnego bajka o Mikołaju z wiarą i jej wszystkimi
    transcendentymi aspektami, zbawieniem itp., bo nie widzę związku?.
    Nie rozmawiamy o bajce o Mikołaju czy innym Grzesiu tylko o historii,
    dla której w nadziei zbawienia zasneło już setki milionów wiernych.
    Dla wiernych bajki o mikołaju czy smoku wawelskim też są takie
    statystyki?

    --
    Marek

  • 208. Data: 2014-04-23 01:10:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > zbawienia zasneło już setki milionów wiernych. Dla wiernych bajki o
    > mikołaju czy smoku wawelskim też są takie statystyki?

    Marku, to była aluzja do Twojego stwierdzenia że skoro
    mit o Jezusie-Bogu przetrwał pokolenia to musi "coś" w nim być...

    Tymczasem ja postuluję, że nie ma w tym micie niczego nadzwyczajnego.
    Mało tego, tego typu mitów o bogach umierających i wskrzeszanych
    było mnóstwo w starożytności i żeby nie była to grupa o elektronice
    to moglibyśmy na ten temat całe rozprawy tu pisać - nie warto...

    Jak chcesz się wczytać w temat to poszukaj sobie więcej informacji
    o takich bogach jak Horus, Mithra, Prometeusz, Dionizys, Ozyrys,
    a nawet Budda i Kryszna... Do niczego Cię oczywiście nie zmuszam,
    ale szybko się przekonasz że w historii która stała się podłożem
    Chrześcijaństwa nie ma ani niczego unikalnego ani niezwykłego a to
    że o podobnych historiach nigdy w życiu nie słyszałeś to nie dlatego
    że ich nie ma tylko że jako dziecko uczono Cię jednej konkretnej
    religii zamiast religioznawstwa :-) Tak, wiem, w niektórych kręgach
    nawet wspominanie innych bogów jest dużym tabu, więc nie mogłeś
    słyszeć o alternatywach do Chrześcijaństwa... Ot, siła indoktrynacji.

  • 209. Data: 2014-04-23 01:18:04
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 00:27:01 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > w niej być, że nie zapomniano o niej po 100, góra 200 latach od
    >
    > pierwszego pojawienia? Śjakaś bardzo wyjątkowa, skoro ciągle

    Problem nie tkwi w informacji nie pisanej przekazywanej z ust do ust. W ZSRR dano
    sobie z tym radę. W geodezji istnieją miejsca których współrzędne geograficzne muszą
    być znane. Musi być również znane miejsce takiego punktu geodezyjnego. Było i
    prawdopodobnie dzisiaj pomimo innych technik wykonywania map jest to jakaś normalna
    procedura w tej branży. W ZSRR jeśli takie punkty były wyznaczane w miejscach gdzie w
    okolicy żyli ludzie była procedura. Polegała na tym że z wioski brano tubylca.
    prowadzono w konkretne miejsce i tłuczono aż się na pamięć nauczył numeru i
    współrzędnych punktu. Na wszelki wypadek dostawał jeszcze parę razy żeby nie
    zapomniał nauczyć kogoś we wsi. Tak na wszelki wypadek. Od czasu do czasu do jakiejś
    wioski wpadali skontrolować czy pamięta i czy kogoś nauczył. Jak pamiętał i nauczył
    to dostawał pochwalę a jak nie to dodatkowy wpierdol. Czyli że się da przekazać
    wiernie ustnie informacje. Myk jest gdzieś indziej. Ludzie wtedy żyli w państwach.
    Fizycznie komuś podlegali. Dzisiaj można by powiedzieć ze były to prymitywne państwa.
    To będzie nieprawdziwe twierdzenie. W tamtejszych państwach używano słowa pisanego.
    Była policja, wojsko, sądy, służba zdrowia, szkoły. Przeprowadzano spisy powszechne i
    zbierano podatki. W takich państwach istniał również wywiad, znaczy się szpiedzy
    byli. Z tamtych czasów zachowało się sporo dokumentów. Ale w żadnym urzędowym
    dokumencie nie ma informacji o cudach. A z militarnego punktu widzenia informacje o
    chodzeniu po wodzie czy wykarmieniu jednym bochenkiem chleba wielu ludzi nie tylko
    wtedy ale i teraz były by bezcenne w kontekście jak on to zrobił. Informacje o cudach
    powtórzyły by się w sąsiednich państwach, tam też byli szpiedzy. A człowiek któremu
    by przypisywano robienie cudów w pewnym momencie zginął by jak Franka buty na
    wykopkach. Nie został by zabity tylko by się rozpłynął, od tych co go uprowadzili
    dostał by propozycję nie do odrzucenia. A jak by nie chciał nic powiedzieć to nie
    było by spektakularnego ukrzyżowania. Zabili by go po cichu bo jak by został
    wykradziony przez konkurencję to istniała szansa że im powie i nauczy jak ta się
    robi.

  • 210. Data: 2014-04-23 07:19:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 23:25:06 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Nóż mi się w kieszeni otwiera jak widzę/słyszę ,,propedeutyka" :Q
    > Dobrze, że ta obleśna moda mija, bo ,,propedeutyki elektroniki" chyba
    > bym nie zniósł :(

    A chyba na nia czas, bo tej elektroniki coraz wiecej i moze trzeba
    dzieciom tlumaczyc co to jest smart-tv, czym sie rozni kuchenka
    mikrofalowa od indukcyjnej itp.

    No chyba ze to nauczycielom trzeba tlumaczyc, bo dzieci swietnie
    wiedza :-)

    J.