  • 211. Data: 2014-04-23 07:37:33
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-04-22 23:01, Pszemol pisze:

> [...]
    >
    > Bo według mnie w tak długim horyzoncie czasowym zanim te wydarzenia zostały
    > jakoś spisane mogło się w te ustne przekazy wkraść mnóstwo ubarwień,
    > wyolbrzymień czy zwyczajnych błędów interpretacji...
    >
    > Z punktu widzenia dziennikarskiej wartości zapisy te mogą mieć podobną
    > wartość co historie o Szewczyku Dratewce i Wawelskim Smoku czy też o
    > Alladynie i jego latającym dywanie. Z przykładów bardziej nowożytnych można
    > podać opowiesci o boskości Stalina czy wodzów Północnej Korei... Jestem
    > pewny, że też nadludzkie cuda nie z tej ziemi robili.

    No co Ty pier....?
    Wszak to wszystko było spisywane tak jakby było z pierwszej ręki, bo
    było spisywane pod natchnieniem Ducha Świętego,. a jak wiadomo taki Duch
    Święty może dużo, nawet sprawić, że dziewica urodzi Syna Bożego. A tak w
    ogóle to jesteś za głupi, żeby dyskutować na te tematy i zabierać głos w
    sprawach, których nie jesteś w stanie zrozumieć ;)

  • 212. Data: 2014-04-23 08:12:46
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-04-22 22:05, Jacek Maciejewski wrote:
    [...]
    > świadectwa a zwłaszcza pisane, więc jakby dziś ktoś doniósł o cudownym
    > uzdrowieniu czy rozmnożeniu chleba i wina albo o pojawieniu się matki
    > boskiej na szybie to i tzw. wierzący spuścili by taki info do śmieci :)
    No niekoniecznie. Przecież co jakiś czas MB pokazuje się na jakiejś
    szybie tudzież jakiś obraz zaczyna "krwawić" i zaraz walą w to miejsce
    tłumy wiernych. :-D

  • 213. Data: 2014-04-23 08:19:38
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Apr 2014 18:10:52 -0500, "Pszemol" <P...@P...com>
    wrote:
    > słyszeć o alternatywach do Chrześcijaństwa... Ot, siła
    indoktrynacji.

    Twoja naiwność z jaką pojmujesz czym jest chrześcijaństwo przypomina
    mi takie dyskusje z dziecmi na poziomie gimnazjum, ta sama
    argumentacja :).

    --
    Marek

  • 214. Data: 2014-04-23 09:51:50
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 22 Apr 2014 18:10:52 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Tak, wiem, w niektórych kręgach
    > nawet wspominanie innych bogów jest dużym tabu,

    Wielu wiernych jest bardziej boskich od Boga, twierdząc że jest jedyny.
    Przcież sam Bóg powiedział żeby nie mieli innych bogów przed nim, z czego
    wyraźnie widać że osobie boskiej byli znani inni bogowie. :)
    --
    Jacek

  • 215. Data: 2014-04-23 10:27:56
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 23.04.2014 o 00:41 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > "janusz_k" <J...@o...pl> wrote in message

    > Czy możesz, drogi Januszu, przypomnieć grupie
    > jakich to wydarzeń byli *świadkami* ci ewangeliści?
    Po co? przeczytaj ewangelię to się dowiesz.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 216. Data: 2014-04-23 11:02:00
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 07:37:33 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:

> [...]
    >
    > ogóle to jesteś za głupi, żeby dyskutować na te tematy i zabierać głos w
    >
    > sprawach, których nie jesteś w stanie zrozumieć ;)

    Baby zawsze cwane były i potrafiły mało rozgarniętemu facetowi wcisnąć nie jego
    dziecko. Trzeba przyznać że jedna Maryją fantazję miała.

  • 217. Data: 2014-04-23 11:05:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 kwietnia 2014 08:12:46 UTC+2 użytkownik JDX napisał:
> [...]
    >
    > No niekoniecznie. Przecież co jakiś czas MB pokazuje się na jakiejś
    >
    > szybie tudzież jakiś obraz zaczyna "krwawić" i zaraz walą w to miejsce

    No pojawiają się. Kiedyś dziennikarz z dziennika cotygodniowego " NIE" zobaczył coś
    na szybie czy kominie. Nie pamiętam bo to ponad 10 lat temu było. Jazda była bez
    trzymanki.

  • 218. Data: 2014-04-23 13:54:34
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:

    > Po co? przeczytaj ewangelię to się dowiesz.

    Widze ze fakty masz, encyklopedie umiesz przytoczyc, ale wnioskow z tego co
    w tej encyklopedii przeczytasz nie umiesz wyciagnac...

    A moze nie wiesz co to znaczy byc swiadkiem wydarzen?

  • 219. Data: 2014-04-23 13:54:35
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Marek <f...@f...com> wrote:

    > Twoja naiwność z jaką pojmujesz czym jest chrześcijaństwo przypomina mi
    > takie dyskusje z dziecmi na poziomie gimnazjum, ta sama argumentacja :).

    Wolisz jechac w argumenty personalne zamiast odniesc sie rzeczowo do tego
    co bylo napisane?
    No coz... Twoja sprawa.

  • 220. Data: 2014-04-23 16:43:49
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 23.04.2014 o 13:54 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Widze ze fakty masz, encyklopedie umiesz przytoczyc, ale wnioskow z tego
    > co
    > w tej encyklopedii przeczytasz nie umiesz wyciagnac...
    Ja mam swoje ty masz swoje, nie mam zamiaru cię przekonywać
    do niczego, zaznaczyłem tylko wcześniej że Jezus był osobą historyczną.

    > A moze nie wiesz co to znaczy byc swiadkiem wydarzen?
    Wiem, jakbyś nie wiedział to przeczytaj linki które dałem,
    wynika z nich że ewangelie zostały nappisane na podstawie
    wcześniejszych żródeł pisanych, które nie przetrwały, ale są wspólnym
    mianownikiem 4 ewangelii.

    --

    Pozdr
    Janusz