  • Data: 2014-04-22 20:10:54
    Temat: Re: Wesołych Świąt
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

    janusz_k <J...@o...pl> wrote:
    > yć
    > Zostaw Boga w spokoju, popatrz na Jezusa, żył, czynił cuda aby wzmocnić
    > siłę swojego nauczania, umarł, zmartwychwstał jako jedyny człowiek na
    > świecie, nadal pokazywał się uczniom czego nikt przed anipo nim nie
    > dokonał. On sam nam powiedział że przysłał go jego Ojciec, Bóg, jakbyś
    > miał wątpliwości.
    > I to wystarczy, są jasne i dokładne przekazy tego co się wydarzyło. Nikt
    > nie każe wam wierzyć w coś więcej, wystarczy w Jezusa

    Powiedz mi jedno, czy zdajesz sobie sprawę z tego że w tamtych czasach nie
    dostrzegano różnic między literaturą fabularną/symboliczną a literaturą
    dokumentalną?

    Mam wrażenie ze ciut bezkrytycznie podchodzisz do zgodności tego co
    napisano w tej książce z faktycznym przebiegiem wydarzeń i nie zdajesz
    sobie sprawy jak łatwo jest nawet dziś manipulować bardzo niedawną historią
    jeśli ma się konkretny efekt do uzyskania na celowniku a dziennikarską
    zgodność reportażu z faktycznym przebiegiem wydarzeń ma się na dalszym
    planie jako mniej ważną od celu w jakim się daną pozycję literatury
    tworzy...