  • 11. Data: 2010-02-03 09:52:05
    Temat: Re: Wczoraj w V-Techu pełen sukces :)
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Jakub Witkowski wrote:

    > A czy aby moc nie powinna być znormalizowana (przeliczona)
    > do ciśnienia i temperatury normalnej?

    Nie mam pojęcia, spytam :)

    --
    Kacper Potocki | PS3/PSP/Wii/DSi/X360
    PSN: Katanka_PL | XBL: Katanka PL

  • 12. Data: 2010-02-03 09:59:07
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Wykres fabryczny :
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_seryjny.jpg
    >
    > Wykres po zawirusowaniu :
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg

    Tylko że te 231 KM po chipie to jest chwilowo tylko na górce przy około 6300
    obr/min. Można powiedzieć że realnie jest 220 KM czyli + 10% w stosunku do
    serii. Czy warto? To już sobie właściciel musi odpowiedzieć. Szkoda tylko że
    wszystkim się pewnie mówi że po chipie jest 231 KM

  • 13. Data: 2010-02-03 10:00:41
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Tak, sam pisałem. Ale podczas skanu uciąłem trochę charakterystyk. W
    > kazdym razie moc skacze pod koniec obrotomierza, zerknij, jak dziwnie
    > tam się zachowuje. Skacze niecałe 10 koników.

    No wlasnie...
    Zastanawia mnie na ile takie urzadzenia i pomiary sa dokladne. W koncu te 10
    koni to spory kawalek mocy. Taka hamowania musi miec jakas bezwladnosc i tej
    koncowki raczej nie mozna brac pod uwage...

    --
    Picasso

  • 14. Data: 2010-02-03 10:04:07
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Agent wrote:
> [...]
    > 10% w stosunku do serii. Czy warto? To już sobie właściciel musi
    > odpowiedzieć. Szkoda tylko że wszystkim się pewnie mówi że po chipie

    Warto, warto! Dostałem "nowy" samochód. Narowysty, genialnie ciągniący od
    niskich obrotów, świetnie brzmiący. Oczywiście kwestia inna jest to, że to auto
    powinno byc takie juz po wyjeździe z fabryki, a niestety jego silnik rozczarował
    nieco.

  • 15. Data: 2010-02-03 10:33:01
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > Wykres fabryczny :
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_seryjny.jpg
    >
    > Wykres po zawirusowaniu :
    >
    > http://www.katanka.vel.pl/mondeo/wykres_chip.jpg
    >
    > Polecam www.Vtech.pl :) Profesjonalnie, świetna obsługa, nawet
    > kompletnemu zielonemu wytłumaczą co i jak :) Z zony Kuga 2.5T tez
    > podjadę, niech tylko zrobi te 9000 km, bo dopiero wtedy (jak twierdzą w
    > V-Techu) się otwiera na dobre silnik dla kierowcy.

    Podpisze sie pod postami co poniektorych :)

    Nie bardzo rozumiem Twoj entuzjazm.

    Kupiles auto ktore powinno miec 220KM, dostałes poniżej 200. To sie nie
    nadawało na reklamacje? ;) Przyznam Ci sie ze ja po takim numerze
    napewno nie kupilbym kolejnego F ...

    A teraz doplaciłes do tego, zeby tylko lekko przekroczyć serie.... Ford
    powienien Ci to finansowac :)

    Na ten przyklad... Miałem kiedys volvo S60 T5. Seria - 250KM. Miało pare
    lat, nigdy nie bylo modyfikowane. Podjechałem sprawdzić, ile koni
    zdechło. I co sie okazało? Zamiast 250 miałem powtarzalne (3x) 253-255.

    BTW. Wspomnienia z tego auta mam calkiem przyjemne, choc z perspektywy
    czasu uwazam, ze taka moc + naped na przednie koła to istne
    barbarzyństwo :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 16. Data: 2010-02-03 10:38:31
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Arek M wrote:

    > Podpisze sie pod postami co poniektorych :)
    >
    > Nie bardzo rozumiem Twoj entuzjazm.
    >
    > Kupiles auto ktore powinno miec 220KM, dostałes poniżej 200. To sie
    > nie nadawało na reklamacje? ;)

    Nadawało, zgłaszałem, ale niestety bez rezultatu. Kolega się nawet procesował i
    też nie wskórał nic. Nie chwalę w tym poście Forda, bo akurat w przypadku tego
    silnika pokpili sprawę. Chwalę V-Techa. Zrobili to profesjonalnie, szybko i tego
    dotyczył ten post :)

  • 17. Data: 2010-02-03 10:48:21
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Katanka pisze:

> [...]
    > akurat w przypadku tego silnika pokpili sprawę. Chwalę V-Techa. Zrobili
    > to profesjonalnie, szybko i tego dotyczył ten post :)

    Tak czytam i czytam i sobie mysle czego wy ludzie chcecie.
    To jest seryjnie produkowany samochod na tasmie, silnik rowniez, a nie
    reczna robota, to i powtarzalanosc nie jest idealna i jeden bedzie mial
    220KM, inny 200, a jeszcze inny 230KM, raptem 10% tolerancji.
    Silnik zrobi ze 100kkm i tez moc bedzie inna i to nie koniecznie nizsza.
    Inna rzecz, ze mogli by moc podawac na zasadzie nie mniej niz XXX, ale
    moze byc duzo wiecej (tylko kto by wtedy to kupil jakby mu napisali, ze
    ma 200KM, a moze i nawet 240KM :P )

    --
    Karolek

  • 18. Data: 2010-02-03 10:55:30
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Katanka" <k...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > w przypadku tego silnika pokpili sprawę. Chwalę V-Techa. Zrobili to
    > profesjonalnie, szybko i tego dotyczył ten post :)

    Ciekawe, czy Ford uzna ci teraz jakakolwiek ewentualna reklamacje silnika,
    skrzyni albo przeniesienia napedu.. ;)

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 19. Data: 2010-02-03 11:02:23
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    kamil wrote:

    > Ciekawe, czy Ford uzna ci teraz jakakolwiek ewentualna reklamacje
    > silnika, skrzyni albo przeniesienia napedu.. ;)

    Nie uznają. Poniosłem ryzyko całkowicie świadomie. Do końca gwarancji i tak
    zostało juzniecałe 1,5 roku. Auto ma pojeździc jeszcze 3,5r roku i natychmiast
    go sprzedam. Napaliłem się na kolejną generację Mondeo, która ma wystartowac
    podobno w 2011 ;)

    PS. Słysząłem, że ford ma się pozbywać udziałów w Volvo i silnik 2.5T nie będzie
    montowany więcej w Mondeo. Ford ma teraz tam pakowac swoja jednostkę 2.0 z
    turbiną, podobno 205 konny motorek, ale 4-cylindrowy, czyli nieco bardziej
    wyśrubowany. Szkoda, bo nie będzie tak ładnie grał jak R5-tką.

  • 20. Data: 2010-02-03 11:04:02
    Od: omega_fan <o...@n...org>

> [...]
    > stosunku do serii. Czy warto? To już sobie właściciel musi odpowiedzieć.
    > Szkoda tylko że wszystkim się pewnie mówi że po chipie jest 231 KM

    Ze swojego doswiadczenia (wprawdzie turbodiesel, ale jednak chiptuning
    to chiptuning) powiem: BARDZO WARTO!
    Nie chodzi przy tym tak bardzo o przyrost samych cyferek ale o
    charakterystyke silnika, ktora po dobrym chipie staje sie zupelnie
    inna i zwykle kierownikowi banan z geby dluuuuugo nie schodzi... a jak
    trzeba wgrac z powrotem serie z jakiegos powodu, to ma sie ochote
    wysiasc z auta i plakac ;)