  • Data: 2014-11-21 05:47:08
    Temat: Re: Wciśnięty ... rondo.
    Od: "Jankol" <d...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:upglwxtjv997$.dlg@myjk.org...

    > Nic dziwnego, że mezalians Ci wychodzi i ostatecznie stwierdzenie, że PORD
    > jest do bani. Nie jest, trzeba go tylko "zaakceptować".
    > Myjk

    Obecnie przepis narzuca kierowcy wjazd na rondo lewym pasem
    i zajęcie pasa wewnętrznego przy zamiarze skrętu w lewo.
    Powoduje to zapychanie ronda, bo z następnych przecznic mogą
    wjeżdżać na pasy zewnętrzne.
    Następnie kierowca z pasa wewnetrznego musi przepychac się przez
    pasy zewnętrzne, aby zjechać z ronda. Bardzo czesto tworzą się wtedy
    sytuacje wymuszania pierwszeństwa.
    Zasadą powinno być szybki i bezpieczny przejazd przez rondo,
    czyli kierowca powinien mieć swobodę w wyborze którym pasem
    chce wjechać na rondo. Aby tak było potrzebna jest tylko drobna
    zmiana - w opisie znaku C-12 zmienić słowo "skrzyzowanie"
    na "skrzyżowania". Zniknął by też wtedy problem skrętu w lewo
    na skrzyżowaniu.
    Ponieważ jest to rozporządzenie, więc wystarczy decyzja ministra.
    Nie wiem dlaczego Dworakowi to się nie udało do tej pory.