  • 31. Data: 2012-02-07 10:07:29
    Temat: Re: Ważność konta w T-mobile-tak-taku
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    ^^^

    ^^^

    > Nie tylko tam.

    Nie chodziło mi o teren Konstancin-Jeziorny, tylko o błąd
    w odmianie :) W zakresie zasięgu się zgadzałem :)

    > Okolice Tesco na Kabatach to też loteria. Choć tam to
    > loterią jest też często Orange.

    Ja mam wrażenie, że z Orange jest gorzej od jakiegoś czasu.

    > Z własnego codziennego doświadczenia. Z 3 sieci jakie używam najlepiej
    > sprawuje się T-Mobile - ma zasięg na stacjach i w części tuneli. Orange
    > - głownie na stacjach i często rwie. Play - ruletka mimo reklamy że mają
    > zasięg wszędzie - także w tunelach. Plusa nie sprawdzałem.

    Z Playa da się pogadać w metrze i w tunelach. Faktem jest, że nie
    sprawdzałem dokładnie całego zasięgu metra ;)

    > Może masz rację - nie przyglądam się ofercie bo nie planuję zmian. ;-)

    Ja też nie planuję (osobiście T-Mobile + Orange), niemniej co jakiś
    czas sprawdzam oferty. Play wręcz otwarcie twierdził, że taniej
    niż inni nie będzie, ale będzie lepiej (cokolwiek by to miało
    znaczyć).

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 32. Data: 2012-02-07 10:27:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MaciekBabciaDobosz" napisał w wiadomości
    "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Przy tym badaniu wtedy zwracałem na to uwagę. ;-) Tak dziwnie się
    >złożyło że trasa w żaden sposób nie zahaczała o peryferia Warszawy
    >gdzie problemy występują do dziś.

    Byc moze celowo - nikt nie ukrywa ze na peryferiach bedzie gorzej,
    testowano centrum :-)

    No i nikt nie ukrywa ze Play ma ciagle ubozsza siec niz konkurenci -
    ale moze korzystac z plusa

    >http://www.apps.uke.gov.pl/gmap/polska.html
    >Miejsca pomiarów dziwnie nie obejmują obszarów na których są problemy
    >Playem a które wymieniłem wcześniej. Nie wiem jak w innych miastach
    >ale
    >w Warszawie to widać wyraźnie. ;-)

    Tym niemniej w centrum to Play dzialal najlepiej, a nie operatorzy z
    10+ letnim stazem w budowaniu sieci.

    J.

  • 33. Data: 2012-02-07 10:31:38
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-07, o godz. 11:07:29
    Artur Maśląg <f...@p...com> napisał(a):

    > Nie chodziło mi o teren Konstancin-Jeziorny, tylko o błąd
    > w odmianie :) W zakresie zasięgu się zgadzałem :)

    Wiem - dlatego nie komentowałem :-P
    Podobnie jest z Jabłonną. ;-)

    > Ja mam wrażenie, że z Orange jest gorzej od jakiegoś czasu.

    Ja mam firmowy telefon plus firmowy net w Orange. Darowanemu koniowi w
    zęby się nie patrzy patrzy ale chyba masz rację. O ile centra dużych
    miast są OK to poza nimi jest tragedia. W ostatni weekend byłem w Żywcu
    i okolicach. Lepiej szło na słowackim roamingu niż na Orange. O
    transmisji danych mogłem zapomnieć - pakiety chyba tam noszą gołębie a
    te się schowały przez zimnem. ;-) W sumie w T-Mobile mogę zwykle na
    trasie puścić dzieciakowi na telefonie/tablecie jakąś bajke via Ipla. W
    Orange niemozliwe nawet na głównych szlakach.

    > Z Playa da się pogadać w metrze i w tunelach. Faktem jest, że nie
    > sprawdzałem dokładnie całego zasięgu metra ;)

    Ja zwykle jeżdżę z Centrum na południe i jest problem. W W3 zasięg w
    tunelach znika za Wilanowską w kierunku Kabat choć na stacjach się
    pojawia.

> [...]
    > czas sprawdzam oferty. Play wręcz otwarcie twierdził, że taniej
    > niż inni nie będzie, ale będzie lepiej (cokolwiek by to miało

    Lepiej niż teraz chyba. A to mało ambitny cel. ;-) No i jeszcze mogli
    by przeszkolić solidnie obsługę infolinii i wpoic im że zwracania się
    na "Ty" do klienta to amerykańska a nie europejska tradycja.

    Zdrówko

  • 34. Data: 2012-02-07 10:32:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w
    W dniu 2012-02-06 20:48, J.F. pisze:

    >Jak pisałem wcześniej - dla mnie liczy się faktyczny zasięg
    >i sprawne działanie, a nie teoretyczne mapki, czy opowieści
    >(tu plusiane), że oczywiście wszystko jest w porządku tylko
    >to klienta wina.

    Ja po prostu wychodze z zalozenia ze jesli plus ma podobna ilosc BTS
    co t-m, to i pokrycie powinno byc podobne.
    Czyli jesli sa miejsca gdzie sie w plusie nie pogada, to powinny byc i
    miejsca gdzie t-m zawodzi.

    A z praktyki - mieszkam 500m od stacji Ery, no i zdarzalo sie ze
    przychodzi SMS "numer xxx usilowal sie z toba polaczyc". A ja od
    godziny siedze przy telefonie i ten nawet nie zapikal.
    No i nie wiem - Era winna czy telefon winny, bo chyba nie blaszana
    elewacja budynku, skoro sygnal mam silny.

    J.

  • 35. Data: 2012-02-07 10:46:44
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Tym niemniej w centrum to Play dzialal najlepiej, a nie operatorzy z
    > 10+ letnim stazem w budowaniu sieci.

    No ale jeżeli Play ma swoje nadajniki oraz korzysta z Plusa, to musi
    wypaść lepiej niż ten Plus...

    MJ

  • 36. Data: 2012-02-07 10:49:49
    Od: W <w...@w...pl>

    Maciek "Babcia" Dobosz wystukał, co następuje:

    > Witamy w okolicy ;-) Byłem parę miesięcy temu świadkiem jak w punkcie
    > Play w Tesco na Kabatach zdesperowana kobitka chciała rozwiązać umowę
    > bo w Powsinie nie udało jej się nawiązać z nowo zakupionego telefonu
    > żadnego połączenia. Oczywiście bezskutecznie. "Bo na naszej mapce
    > zasięg jest i to 4G więc nie ma podstaw do reklamacji" - taka była
    > argumentacja pracownika punktu.

    Od kiedy brak zasięgu w miejscu X może być podstawą do rozwiązania umowy? ;)

  • 37. Data: 2012-02-07 10:54:33
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Tue, 7 Feb 2012 10:49:49 +0000 (UTC), W napisał(a):

    > Od kiedy brak zasięgu w miejscu X może być podstawą do rozwiązania umowy? ;)

    Od zawsze, pod warunkiem, że klient został poinformowany, że zasięg jest.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w

  • 38. Data: 2012-02-07 10:57:58
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-02-07, o godz. 11:27:35
    "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Byc moze celowo - nikt nie ukrywa ze na peryferiach bedzie gorzej,
    > testowano centrum :-)

    Raczej w Warszawie testerom nie chciało się wyjechać na wylotówki w
    żadnym kierunki a krążyli tam gdzie były szersze trasy ograniczone
    mostami. Efekt jest taki że pominięto duże połacie miasta - zwłaszcza
    te gdzie intensywnie się buduje.

    > No i nikt nie ukrywa ze Play ma ciagle ubozsza siec niz konkurenci -
    > ale moze korzystac z plusa

    Niestety nie zawsze to działa. Zerknij na pierwszy link i zasięg 2G
    Plus i Play via Plus. Infrastruktura ta sama a dane się różnią.

    > Tym niemniej w centrum to Play dzialal najlepiej, a nie operatorzy z
    > 10+ letnim stazem w budowaniu sieci.

    Nie - jak pisałem mam porównanie 3 z 4 sieci w ścisłym Centrum i Play
    jest siecią gdzie najczęściej są odrzucane połączenia czy to na ich
    BTS-ach czy też w roamingu. W innych sieciach - o ile telefon jest
    zalogowany - nie zdarza się by dzwoniący dostał info "abonent jest
    czasowo niedostępny" a w Play to norma a nie przypadek.

    Zdrówko

  • 39. Data: 2012-02-07 11:44:08
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    A ja mam takie miejsce na codzień :)

    WAM

  • 40. Data: 2012-02-07 14:09:53
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Wiem - dlatego nie komentowałem :-P
    > Podobnie jest z Jabłonną. ;-)

    I Starą Miłosną ;)

    > Ja mam firmowy telefon plus firmowy net w Orange. Darowanemu koniowi w
    > zęby się nie patrzy patrzy ale chyba masz rację. O ile centra dużych
    > miast są OK to poza nimi jest tragedia.

    Problemy zaczęły się pojawiać jakiś czas temu - przyczyny nie są mi
    znane, ale skoro problem jest np. na Ursynowie, to zdaje się nie jest
    dobrze.

> [...]
    > trasie puścić dzieciakowi na telefonie/tablecie jakąś bajke via Ipla. W
    > Orange niemozliwe nawet na głównych szlakach.

    Nie wiem jak to jest, ale masz bardzo podobne obserwacje do moich
    - tyle, że z innej granicy ;) Znajomym poradziłem wyłączenie
    roamingu, ponieważ prędzej się łączyło z O2 niż z polskimi ;)
    Z T-Mobile jakoś problemów nie było.

    > Lepiej niż teraz chyba. A to mało ambitny cel. ;-)

    Niech próbują ;)

    > No i jeszcze mogli
    > by przeszkolić solidnie obsługę infolinii i wpoic im że zwracania się
    > na "Ty" do klienta to amerykańska a nie europejska tradycja.

    Tego jeszcze nie przerabiałem ;)

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.