-
21. Data: 2011-09-01 09:09:03
Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a)
>
> 200KM a 200kW to jednak spora różnica :)
Ups... Sorry.
--
Tomek
-
22. Data: 2011-09-01 10:25:00
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-08-31 17:46, to wrote:
> begin Adam
>
>> Abstrakcyjnie:
>> lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem
>> o mocy 200kW i momentem 200nM?
>
> O nie! Znowu się zaczyna!
>
> PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
Oh really ? :-)
PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może być na
odwrót :-)
PS2: Już widże, tego pięknego flejma :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
23. Data: 2011-09-01 10:25:46
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-08-31 18:05, to wrote:
> begin Waldek Godel
>
>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
>> maksymalny moment/moc
>
> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
> tylko maksymalna moc.
Nie pogrążaj się :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
24. Data: 2011-09-01 10:27:12
Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
> W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
> O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...
>
> A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
> i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)
To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
25. Data: 2011-09-01 10:30:13
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 10:32, to wrote:
> begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>>> PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
>>
>> Oh really ? :-)
>>
>> PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może być na
>> odwrót :-)
>
> Ależ przy tej różnicy danych jest aż nadto.
Ależ absolutnie nie :-) Czy jak podam przykład to uwierzysz ? :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
26. Data: 2011-09-01 10:32:45
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: to <t...@x...abc>
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>> PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
>
> Oh really ? :-)
>
> PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może być na
> odwrót :-)
Ależ przy tej różnicy danych jest aż nadto.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
27. Data: 2011-09-01 10:33:39
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: to <t...@x...abc>
begin Marcin 'Yans' Bazarnik
> Nie pogrążaj się :-)
Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
nie, to się zamknij.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
28. Data: 2011-09-01 10:33:53
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 10:33, to wrote:
> begin Marcin 'Yans' Bazarnik
>
>> Nie pogrążaj się :-)
>
> Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
> nie, to się zamknij.
Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?
Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
29. Data: 2011-09-01 10:36:00
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
On 2011-09-01 10:38, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Marcin,
>
> Thursday, September 1, 2011, 10:25:46 AM, you wrote:
>
>>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
>>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
>>>> maksymalny moment/moc
>>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
>>> tylko maksymalna moc.
>> Nie pogrążaj się :-)
>
> Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
>
> Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
> obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
> pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
> dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
> prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
> jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
> jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
> przyzwoitym czasie.
Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
chodzi o osiągi.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
30. Data: 2011-09-01 10:38:33
Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Marcin,
Thursday, September 1, 2011, 10:25:46 AM, you wrote:
>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
>>> maksymalny moment/moc
>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
>> tylko maksymalna moc.
> Nie pogrążaj się :-)
Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
przyzwoitym czasie.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)