eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyWażniejsza moc czy moment obrotowy?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 141

  • 21. Data: 2011-09-01 09:09:03
    Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a)
    >
    > 200KM a 200kW to jednak spora różnica :)

    Ups... Sorry.

    --
    Tomek


  • 22. Data: 2011-09-01 10:25:00
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-08-31 17:46, to wrote:
    > begin Adam
    >
    >> Abstrakcyjnie:
    >> lepiej mieć auto z silnikiem 100kW i momentem 400nM, czy też z silnikiem
    >> o mocy 200kW i momentem 200nM?
    >
    > O nie! Znowu się zaczyna!
    >
    > PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.

    Oh really ? :-)

    PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może być na
    odwrót :-)

    PS2: Już widże, tego pięknego flejma :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 23. Data: 2011-09-01 10:25:46
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-08-31 18:05, to wrote:
    > begin Waldek Godel
    >
    >> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >> maksymalny moment/moc
    >
    > Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    > tylko maksymalna moc.

    Nie pogrążaj się :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 24. Data: 2011-09-01 10:27:12
    Temat: Re: Wa?niejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-08-31 21:29, Lewis wrote:
    > W dniu 2011-08-31 21:15, Tomek Kańka pisze:
    > O rety mój się aż do takich obrotów nie kręci... przy 6800 jest odcinka...
    >
    > A moze lepiej coś w stylu 200kW od 3000obr praktycznie równe do 6500obr
    > i ponad 400Nm w podobnym zakresie i prawie płaskie ;)

    To fizycznie niemożliwe w jednym silniku :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 25. Data: 2011-09-01 10:30:13
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 10:32, to wrote:
    > begin Marcin 'Yans' Bazarnik
    >
    >>> PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
    >>
    >> Oh really ? :-)
    >>
    >> PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może być na
    >> odwrót :-)
    >
    > Ależ przy tej różnicy danych jest aż nadto.

    Ależ absolutnie nie :-) Czy jak podam przykład to uwierzysz ? :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 26. Data: 2011-09-01 10:32:45
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    >> PS. Oczywiście ten drugi, jeśli zależy nam na osiągach.
    >
    > Oh really ? :-)
    >
    > PS: Za mało danych aby być kategorycznym - wielu wypadkach może być na
    > odwrót :-)

    Ależ przy tej różnicy danych jest aż nadto.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 27. Data: 2011-09-01 10:33:39
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Marcin 'Yans' Bazarnik

    > Nie pogrążaj się :-)

    Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
    nie, to się zamknij.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 28. Data: 2011-09-01 10:33:53
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 10:33, to wrote:
    > begin Marcin 'Yans' Bazarnik
    >
    >> Nie pogrążaj się :-)
    >
    > Przestań bredzić, jak masz coś do napisania na temat, to napisz, a jak
    > nie, to się zamknij.

    Brakuje argumentów i stajesz się wulgarny ?

    Będę miły i mimo wszystko Ci wytłumaczę - maksymalna moc jest nic nie
    warta jeśli przebieg mocy jest niewłaściwy lub niepoprawnie dobrany do
    przełożenia/przełożeń. Zrozumiałeś ?

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 29. Data: 2011-09-01 10:36:00
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-09-01 10:38, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Marcin,
    >
    > Thursday, September 1, 2011, 10:25:46 AM, you wrote:
    >
    >>>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >>>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >>>> maksymalny moment/moc
    >>> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    >>> tylko maksymalna moc.
    >> Nie pogrążaj się :-)
    >
    > Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)
    >
    > Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
    > obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
    > pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
    > dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
    > prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
    > jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
    > jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
    > przyzwoitym czasie.

    Ależ one tę moc mają - 400, 500, 600 koni... tylko ch-ka do dupy jeśli
    chodzi o osiągi.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 30. Data: 2011-09-01 10:38:33
    Temat: Re: Ważniejsza moc czy moment obrotowy?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marcin,

    Thursday, September 1, 2011, 10:25:46 AM, you wrote:

    >>> tak, jest. Co nie znaczy, że ta zależność pozwala porównywać różne
    >>> silniki. Bardziej liczy się przebieg charakterystyki silnika a nie
    >>> maksymalny moment/moc
    >> Liczy się dla kogo? Jeśli chodzi o osiągi, to istotna jest praktycznie
    >> tylko maksymalna moc.
    > Nie pogrążaj się :-)

    Dobrze pisze - sam się pogrążąsz! ;)

    Te legendarne diesle w ciągnikach siodłowych, o gigantycznym momencie
    obrotowym i wymagające pierdyliona biegów, półbiegów, międzybiegów czy
    pierdybiegów, żeby dało się jechać. Jakiekolwiek zwolnienie to potem
    dramat machania drążkiem przez 5 minut, żeby znów się rozpędzić do
    prędkości podróżnej. A jak nie masz odpowiedniego ćwiercbiegu przed
    jedynką, to z ładunkiem pod górę nie ruszysz. I tyle z tego momentu -
    jedno wielkie nic, bo mocy brak, żeby te 40 ton rozpędzić w
    przyzwoitym czasie.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 10 ... 15


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: