  • 11. Data: 2022-10-12 12:45:02
    Temat: Re: Wawa - 8.20 za ON
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Podaję tyle ile zapłaciłem.

    Czyli obliczenia historyczne?
    No ale wtedy musiałbyś policzyć ile zarobiło, ZANIM Twój prąd dojdzie do
    1 zł.

    Nie można brać ceny historycznej i liczyć dla przyszłej ceny prądu.

  • 12. Data: 2022-10-12 13:34:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 12:45 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > Czyli obliczenia historyczne?
    > No ale wtedy musiałbyś policzyć ile zarobiło, ZANIM Twój prąd dojdzie do
    > 1 zł.
    >
    > Nie można brać ceny historycznej i liczyć dla przyszłej ceny prądu.

    Ja niczego nie będę liczył, nie chce mi się.
    Odniosłem się do postu Shreka, który napisał:
    "To sie liczy prościej. Z 10kWp masz rocznie niecałe 10MWh...."

    Jak to takie proste to nich policzy dla moich danych.

  • 13. Data: 2022-10-12 13:47:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    > Ja niczego nie będę liczył, nie chce mi się.
    > Odniosłem się do postu Shreka, który napisał:
    > "To sie liczy prościej. Z 10kWp masz rocznie niecałe 10MWh...."
    >
    > Jak to takie proste to nich policzy dla moich danych.

    A kiedy kupowałeś?

  • 14. Data: 2022-10-12 14:13:29
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 13:47 Cavallino <C...@k...pl> pisze:

    > A kiedy kupowałeś?

    PV? - w maju zeszłego roku.

  • 15. Data: 2022-10-12 17:56:55
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > ideał).
    >
    > Prąd obecnie kosztuje 0,7zł za kWh, czyli przy 10kW masz 7zł z godziny,
    > czyli po 6 godzinach masz 42zł, bez odliczeń przesyłowej. Max z jednego
    > megasłonecznego dnia przy 10kW to 50zł w idealnych warunkach z premią i
    > chujwie z czym jeszcze. Zimą pizda a tak w sumie to 6 miesięcy cięgiem w
    > roku jest ta pizda/obczajone.
    >
    > Wolę skubnąć dodatkowo jakiegoś kompa w naprawie, za 150zł/h i mam 100zł
    > w kieszeni dziennie a za te pozostałe 50zł to se ten prąd kupię od
    > energetyki a 50kzł zamiast na inwestycję w PV to mam na zakup diesla na

    Ty jesteś ciemny. Ludziom którzy 3 lata temu zainwestowali, panele już
    zwróciły się. Produkcja w marcu była w tym roku taka jak w czerwcu.
    Pisałem o tym.

    Natomiast nie jest to rozwiązanie dla ładowania samego elektryka
    ponieważ pojedynczy elektryk niekiedy potrzebuje energii a niekiedy nie
    potrzebuje w efekcie czego instalacja niekiedy byłaby niewykorzystana.
    Trzeba mieć do czego ją wykorzystać jak elektryk już naładuje się.
    Ewentualnie odwrotnie, używać baterii tego elektryka jako magazynu
    energii dla gospodarstwa z wiadomym skutkiem.

  • 16. Data: 2022-10-12 18:10:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Podstaw do tego cenę za instalację - 2,5k/1kW, uwzględnij inflację,
    > uwzględnij cenę ON 8 zł/l i przebieg elektryka 30kkm rocznie na prądzie
    > ze swojej instalacji.
    > Daj znać co Ci wyszło :-)

    Nie wiem co chcesz liczyć, ale zabrakło mi w tym wywodzie ceny samego
    elektyka i domu jednorodzinnego w mieście;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-10-12 18:45:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:10 Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Nie wiem co chcesz liczyć, ale zabrakło mi w tym wywodzie ceny samego
    > elektyka i domu jednorodzinnego w mieście;)

    Pokazuję Ci, że bzdury liczysz biorąc dane z du..py.

  • 18. Data: 2022-10-12 18:49:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pokazuję Ci, że bzdury liczysz biorąc dane z du..py.

    Ok - ja tylko napisałem, ze akurat energię z kWp ro się prosto liczy -
    950kWh rocznie - niech będzie megawat. Co potem kto podstawi jako
    "koszty" to to mu wyjdzie. W szczególności jak ma miejski samochód i
    mieszka jak to większość miesczuchów w bloku to mu chuj wielki wyjdzie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 19. Data: 2022-10-12 18:55:42
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 18:49 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > "koszty" to to mu wyjdzie. W szczególności jak ma miejski samochód i
    > mieszka jak to większość miesczuchów w bloku to mu chuj wielki wyjdzie;)

    Jak mieszka w bloku to nie ma 10kWp.
    Tak czy siak obliczenia z du..py.

    Policzyłeś zwrot instalacji (5 lat) nie znając jej kosztów.
    Też obliczenia z du..py.
    Tylko o to mi chodziło :-)

    TG

  • 20. Data: 2022-10-12 19:56:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak mieszka w bloku to nie ma 10kWp.

    No dokładnie - będzie miał 0 kWp.

    > Tak czy siak obliczenia z du..py.

    Akurata część ile wyprodukuje to z dość dobrych danych - po prostu tyle
    rocznie wychodzi - z 1kWp niecała MWh rocznie.

    > Policzyłeś zwrot instalacji (5 lat) nie znając jej kosztów.

    No średnio ponoć wychodzi 5k za kWp, więc dobrze policzyłem. To że ty
    sobie sam zestrugałeś z paneli co gdzieś okazyjnie dostałeś generalnie o
    niczym nie świadczy. Ktoś inny moze pracować na bocznicy i mieć dojście
    do taniego oleju;)

    > Też obliczenia z du..py.
    > Tylko o to mi chodziło :-)

    NIe są z dupy. No i potrzebny jest jeszcze elektyk i domek jednorodzinny
    - też nie za darmo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!