  • 31. Data: 2010-04-15 12:59:40
    Temat: Re: Wasze rekordy w spalaniu?
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Massai wrote:

    > 2 litry???
    > U mnie na jednej stacji przy tankowaniu do 4 odbicia, wchodzi niecałe
    > pół litra więcej niż do pierwszego.

    U mnie 2 literki równo :) Baczek 70l.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 32. Data: 2010-04-15 13:18:52
    Od: PawelC <p...@g...pl>

    Filip KK pisze:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.
    Rok temu w lecie, policzyłem na zasadzie "wlania pod korek",
    90% w trasie, resztę to tyle co przejechać przez miasta.
    Wyszło mi z obliczeń 4,8 l/100 - to dużo mniej niż producent podaje w
    danych.
    Carisma 1.9 DiD 2001 rocznik.
    A na gaz gdzie można było lubiłem wdepnąć.
    Inna sprawa, że jechałem bez klimy.

  • 33. Data: 2010-04-15 13:28:49
    Od: Grzegorz <b...@b...com>

    Hello Filip KK !:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    A ja kiedyś w zimie pół zbiornika (35 l) na jakieś 60 km. Średnia
    prędkość ok. 6 km/h.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 34. Data: 2010-04-15 13:37:38
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Olek wrote:

    > a to akurat mało ma wspólnego z oszczędnością...

    Są sytuacje, gdy użycie "luzu" będzie jednak bardziej ekonomiczne z punktu
    widzenia spalania, niż hamowanie silnikiem. Np. droga o niewielkim
    nachyleniu - na tyle dużym, że samochód zjeżdża z niej z rozsądną
    prędkością, ale jednocześnie na tyle małym, że na najwyższym biegu zwalnia
    na tyle, że konieczne jest wciskanie gazu. Jeżeli to, co mówisz, byłoby
    prawdą, oznaczało by, że sa samochód na danym odcinku spaliłby mniej paliwa
    podczas jazdy z wciśniętym w niewielkim stopniu pedałem gazu niż w
    przypadku, gdy pedał gazu nie byłby w ogóle wciskany.

    > a tego czego unikasz , akurat ma...

    Napisałem, że staram się unikać jakiegokolwiek hamowania, bo hamowanie
    oznacza, że wytracenie energii kinetycznej samochodu, która została mu
    nadana dzięki spalonemu wcześniej paliwu Hamowanie silnikiem jest po prostu
    mniejszym złem, bo odcina dodatkowo dopływ paliwa na czas tego hamowania.

    Co do samego hamowania silnikiem, to wielu kierowców robiąc to w imię
    oszczędności redukuje biegi bez międzygazów - wówczas oszczędność tych kilku
    gramów paliwa jest rekompensowana przez użycie sprzęgła. Z kolei redukując z
    międzygazami zużywa się paliwo i oszczędności szlag trafia :-)

    I najważniejsze, aby w tym całym ecodrivingu nie być jednak zawalidrogą :-)

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 35. Data: 2010-04-15 14:03:08
    Od: szymo <s...@w...pl>

    Filip KK pisze:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    0.0L/10km jak pchałem :P nikt mnie nie przebije :)

  • 36. Data: 2010-04-15 14:14:47
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Katanka" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > W sumie jak masz sprawny komputer to liczenie ręczne mozna pominąć.

    sprawny, to nie koniecznie - dobrze zaprogramowany. w moim aucie, po jezdzie
    nqa miescie srednie spalanie wzrasta tak gwaltownie, że zabuza realny stan
    ;)
    stanie 5 min w korku powoduje wyswietlenie spalania na poziomie 25 l, wiec
    po chwili takiego stania rozsypuje sie calkowicie faktyczne spalanie;)

    w trakcie jazdy dokladnosc jest wmiare rozsadna.

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 37. Data: 2010-04-15 14:31:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Katanka wrote:

    > U mnie 2 literki równo :) Baczek 70l.

    No - to po prostu zależy od pistoletu i konstrukcji wlewu w danym
    samochodzie.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 38. Data: 2010-04-15 14:38:05
    Od: "KS" <c...@p...onet.pl>

    Toyota RAV4, 2.0, benzyna, 2009
    masa auta 1,6 tony

    Trasa Sochaczew-Warszawa, 60 km, non stop na 6 biegu.

    6,5 l wg komputera.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 39. Data: 2010-04-15 15:32:56
    Od: "White Power " <l...@N...gazeta.pl>

    Golf III 1.4, 15 litrów na 100km. Escorot 1.6 90KM z LPG, 6.5 litra lpg na 100
    km.

  • 40. Data: 2010-04-15 15:58:50
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Maluch 3,8 l/100km z konieczności - w Rumunii w roku 1987 (benzyna na
    talony. Jak kupisz choćby litr, to cały kupon na 120 litrów przepada, a cena
    była 10x to, co w PRL).
    Skoda Octavia 1,6 GLS 5,4l/100 km - 70-90 km/h na trasie.
    Ta sama Skoda 15,5 l/100 km - A4 gaz do dechy prawie cały czas od Katowic do
    Wrocławia,
    Jacek