    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wasze breakpointy do tworzenia komentarzy ?
    Date: Sun, 22 Dec 2013 21:53:46 +0000

    On 22/12/2013 17:05, A.L. wrote:

    > Mnie tez. Nie kwestionuje tego. Komentowalem uwage o komentarzach. Na
    > zasadzie "lyzki dziegciu w beczce miodu", trace zaufanie do
    > wszystkiego o czym pisze.

    No ale to nie była uwaga Martina, tylko, powoedzmy, mało rzetelne
    streszczenie. Martin pisze tyle, żeby rozważyć, czy tego, co jest w
    komentarzu nie da się jednak wyrazić w kodzie - tak jak w powyższym
    przykładzie, a komentować proponuje dopiero wtedy, kiedy się nie da.

    > W Ameryce jest caly ruch facetow ktorym sie nei chce parcowac, za to
    > postanowili zostac "gurus". Zaparszani na seminaria po 10tysiecy
    > dolcow za godzine.

    Robert Martin w życiu kodu się trochę naklepał, zresztą nawet już jako
    "guru" dość aktywnie się przykładał do przynajmniej jednego projektu
    jako programista. Poza tym napisał kilka książek i sporo artykułów - jak
    dla mnie to wszystko jest praca.

    > Krok wstepny do zostanai "guru" to negowanie wszystkiego do do tej
    > pory uwzano a "dobraraktyke" Stad mamy takie nosnensy jak extreme
    > programming, Agile i rozne takie.

    Martin głównie promuje czytelność kodu, dobry projekt, rzeczy typu
    Liskov Substitution Principle - to chyba wszystko jest uważane za dobre
    praktyki?

    > W szczegolnsoci "nie tzreba
    > dokumetacji bo wszystko co tzreba wiedziec jest w kodzie"

    Dokumentacja to nie to samo co komentarz. Martina raczej trudno oskarżać
    o twierdzenie, że dokumentacja nie jest potrzebna, skoro jednym z jego
    głównych pól działania jest propagowanie metodyki tworzenia dokumentacji
    i tworzenia oprogramowania według dokumentacji, oraz narzędzi do tego.

    > No i oczywiscie, w pzremysle jest kupa kretynow ktorzyo kupuja. Bo
    > posiedzial to "guru".A opinia guru to zreczny dupochron.

    Ja spróbowałem różnych rzeczy z tego i dobrze mi się sprawdziły. Nie
    jako dupochron, bo gdyby nie działało dobrze, to naprawdę nikogo by nie
    interesowało, że guru cośtam powiedział.