    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Wash PCB in ultrasonic bath" - co to takiego
    Date: Mon, 10 Aug 2009 17:30:58 +0200

    DJ schrieb:

    > A do jakiego oporu? ;) Tak z ciekawości zapytam o przewodnictwo...

    rzędu 5mikroS/m. 4 rzędy wielkości poniżej przeciętnej kranówy.

    > No ale bez przesady... Już gorsze jest wszystko inne w kontakcie ze
    > skórą. W końcu skóra ma naturalną ochronę lipidową.
    > Myślę że te rękawiczki to ze względu na troskę o proces produkcyjny, nie
    > o ręce pracownika.

    > Jak posiedzisz godzinę w wannie, to skóra też nie jest w eleganckiej
    > kondycji...

    Podobnoż superczysta woda przenika przez ochronę lipidową (ta w wannie w
    końcu też to robi, tylko dłużej to trwa) i naskórek dość szybko diabli
    biorą. Znaczy skropienie skóry to nie groźne, ale dłuższe (kilkadziesiąt
    sekund) w zanurzeniu tak. Na oczy i inne błony śluzowe też specjalnie
    pozytywnie nie wpływa. W każdym razie znajomy pracujący przy reaktorze
    atomowym (tam też czystą wodę używają, coby się jakieś izotopy nie
    porobiły) opowiadał, że miał całą czerwoną łapę, jak mu się woda wylała
    (nie, promieniowania nie załapał ;-)).

    Waldek