  • Data: 2009-08-10 15:17:43
    Temat: Re: "Wash PCB in ultrasonic bath" - co to takiego
    Od: "Jd." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości
    news:0o3085dnjn7r3ejah8og55711etqdu8pbn@4ax.com...

    > Bo?

    Bo piszesz o współczesnych płytach, ze współczesnymi komponentami.

    > Ciekawe że przeznaczony do mycia elektroniki płyn Safewash jest na
    > bazie wody. Wiele płytek już zmontowałem i umyłem opisaną wyżej metodą
    > i jakoś wszystkie działają.

    Myłeś produkty zprzed 25 lat?

    > Scalakom, rezystorom kondensatorom itp. woda nie robi absolutnie nic.
    > Niektóre elementy (np. buzzery) mają otwory zaklejone nalepką którą
    > zdejmuje się po myciu.

    Zaklejone nalepką? Od 20 lat?

    > Ostrożność należy tylko zachować przy komponentach takich jak np.
    > przekaźniki (muszą być przystosowane do mycia) i przyciski membranowe
    > - ja wlutowuję po myciu.

    A co z transformatorami? Bedziesz je wylutowywał przed myciem?
    Odchylanie poziome z powielaczem napięcia? Będziesz moczył w płynie na bazie
    wody i odpalisz po kilku godzinach (25kV)?
    Jak wypędzisz wodę z potencjometru ogniskowania?

    --
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl