  • Data: 2009-08-11 17:47:56
    Temat: Re: "Wash PCB in ultrasonic bath" - co to takiego
    Od: grg12 <g...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz K. Ładziak pisze:
    > Myślę że do całych płyt to za trochę kasy - łatwo i tanio to można kupić
    > płuczkę ultradźwiękową (bo o myciu płyty w takiej płuczce piszemy) o
    > wielkości wanienki rzędu 100x200mm. Trochę mało do większych płyt PCB -
    > tu trzeba wanny tok powiedzmy 500x500mm a to już trochę większy koszt.
    > Dla jednorazowej zabawy odpada.

    Przed zakupem poszukałbym kogoś kto ma taką wanienkę i zrobił próbę -
    nie wiem co siedzi na tych płytach ale plastik w obudowach starych
    scalaków TTL potrafił zrekrystalizować (?) i robił sie bardzo kruchy -
    przy próbie wylutowania układy rozpadały sie na kawałki. Jak się to ma
    do ultradźwięków - ciężko powiedzieć. (Zjawisko zaobserwowane na
    elementach z komputera "Odra" - albo czegoś podobnego, w każdym razie
    miał pamięć ferrytową :) )
    Pozdrawiam
    GRG