  • 671. Data: 2011-05-09 15:50:18
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-02 16:54, Shrek wrote:

    > Jak już pisałem. Dla rowerzystów jest 100 cm, lub więcej. Bardzo
    > wyraźnie określone - mało kto tego przestrzega, a jak już przestrzega,
    > to po prostu zmienia pas (zmienił by i bez przepisu zapewne). Sam
    > przepis nic nie daje jeśli chodzi o ilość zdarzeń. Określa tylko czyja
    > wina.

    Być może właśnie wtedy zakuta pała zastanowi się czy powinien wyprzedac
    zostawiając niewielki margines.

    A głodne kawąłki o tym, że pomiedzy dwoma sznurami samochodów jadacych
    środkami sąsiednich pasów zostaje wolna przestrzeń o szerokości 1.5m
    mogą co poniektórzy opowiadać grzecznym dzieciom.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 672. Data: 2011-05-09 15:52:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-09, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > 3:08 - w przechyle ~45 stopni na łagodnym łuku podziwiają przyrode, tak
    > ? :-)

    Alez oczywiscie, co to jest 45 stopni na motocyklu na takim luku?
    Przeciez w tym luku to spokojnie mozna pojechac 200 i lepiej.

    > Podziwiają, to wtedy jak się okazuje, że ich van wyprzedza - mina
    > bezcenna :-)
    >
    > PS: Nie traktuj tego osobiście i w tak bardzo serio :-) Na motorze
    > trzeba naprawdę umieć jeździć aby wykorzystać jego możliwości. Wielu
    > wydaje się, że samo posiadanie..... :-)

    Ale chyba nie traktujesz serio takich programow? To ze jezdzic trzeba
    umiec to wiem.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 673. Data: 2011-05-09 16:19:27
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-05-09 15:13, mech pisze:

    > "Motocykliści nie potrzebują do wyprzedzania całego wolnego pasa
    > (zresztą podobnie jak auta). Przeciskając się środkiem pomiędzy
    > stojącymi czy jadącymi autami, nie naruszają przepisów."
    >
    > "Dlatego kierowca, który, poruszając się w ramach jednego pasa ruchu,
    > nagle zmieni kierunek (np. omijając dziurę w asfalcie) i zderzy się z
    > wyprzedzającym go motocyklistą, ponosi winę za zdarzenie."
    >
    > źródło: http://moto.pl/MotoPL/1,111276,5464770.html

    Pomijam luźne dywagacje inspektora, który sam jest ze światem
    motocyklistów mocno związany. Ciekawe jest to:

    "Wystarczy trochę dobrej woli, by kierowcy aut i motocykli żyli w
    zgodzie. W wielu krajach kierowcy wypracowali już pewne standardy
    zachowań. Na paryskim Boulevard Périphérique niepisaną zasadą jest to,
    że dwoma pasami -środkowym i lewym - auta jadą tak, by pomiędzy nimi
    zostało miejsce dla jednośladów. I to działa."

    No właśnie wystarczy odrobina oleju w głowię i odrobina dobrej woli.

    A.

  • 674. Data: 2011-05-09 16:34:16
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-09 15:52, AZ wrote:

    > Alez oczywiscie, co to jest 45 stopni na motocyklu na takim luku?
    > Przeciez w tym luku to spokojnie mozna pojechac 200 i lepiej.

    Nikt tego nie kwestionuje :-)

    > Ale chyba nie traktujesz serio takich programow? To ze jezdzic trzeba
    > umiec to wiem.

    Serio traktuje jedynie zapis z kamery. Zabawne wydało mi się to
    wyprzedzanie :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 675. Data: 2011-05-09 16:38:29
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-05-09, Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won> wrote:

    > Nikt tego nie kwestionuje :-)

    To czemu ten motocyklista jechal tak wolno?

    > Serio traktuje jedynie zapis z kamery. Zabawne wydało mi się to
    > wyprzedzanie :-)

    Nagrac mozna wszystko. Co innego gdyby za kiera Transita i motocykla
    posadzili scigantow, wtedy to by bylo jakos miarodajne.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 676. Data: 2011-05-09 16:47:06
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>

    On 2011-05-09 16:38, AZ wrote:

    > To czemu ten motocyklista jechal tak wolno?

    Ile według Ciebie jechał (gdy transit się do niego zbliżał) ?

    > Nagrac mozna wszystko. Co innego gdyby za kiera Transita i motocykla
    > posadzili scigantow, wtedy to by bylo jakos miarodajne.

    Co byłoby miarodajne ? Mówimy o zabawnej sytuacji przewijającej się
    kilkakrotnie w zapisie - polegającej na wyprzedzaniu vanem motocyklistów :-)

    Oczywistym jest, że obiektywnie van jest wolniejszy od motocykla :-)
    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 677. Data: 2011-05-09 17:54:42
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2011-05-09 09:20, Andrzej Ława pisze:

    > A jak wytłumaczysz przed sądem jeżdżenie "całą szerokością pasa"?
    > Ułańską fantazją?

    Normalnie - bo miałem prawo. Bo była studzienka, bo siedział gołąb, bo
    wybiegł pies, bo przy krawężniku stało dziecko. Całe mnóstwo powodów. Ja
    akurat właśnie z powodu motocyklistów raczej nie omijam studzienek i
    dziur. I o ile przed każdym manewrem sprawdzam lusterka, to jadąc swoim
    pasem jednak głównie patrze przed siebie.

    Shrek.

  • 678. Data: 2011-05-09 17:57:09
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

> [...]

    dziur. I o ile przed każdym manewrem sprawdzam lusterka, to jadąc swoim
    pasem jednak głównie patrze przed siebie.

    Poza tym jeszcze raz powtórzę - to winę należy udowodnić, a nie
    niewinność. Dopóki ktoś nie zmienia pasa... to nie zmienia pasa - chyba
    proste i logiczne?

    Shrek.

  • 679. Data: 2011-05-09 18:35:35
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-04-30 18:56, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Naciąganiu czego ?
    >
    > Ja stwierdziłem fakt. Motocykl z reguły hamuje gorzej od samochodu -
    > koniec kropka.
    > Im gorsze warynki tym różnica większa. Twierdzisz inaczej ?

    Nie wiem szczerze mówiąc czy przy gorszych warunkach różnica po między
    samochodem a motocyklem rośnie. Nie mam takich danych.

    Skąd ty je masz?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 680. Data: 2011-05-09 19:13:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.05.2011 17:57, Shrek pisze:

    > Normalnie - bo miałem prawo.

    No to zrób eksperyment - znajdź patrol drogówki i jedź przed nimi
    zygzakiem, gwałtownie skacząc z jednej krawędzi pasa na drugą.

    A potem zdaj relację :->

    [ciach]

    > Poza tym jeszcze raz powtórzę - to winę należy udowodnić, a nie
    > niewinność. Dopóki ktoś nie zmienia pasa... to nie zmienia pasa - chyba
    > proste i logiczne?

    Wina jest dość oczywista: zacząłeś zmieniać pas ruchu bez upewnienia
    się, czy możesz. A że nie zdążyłeś go zmienić - to nie jest żaden dowód,
    że "nie chciałeś".