  • 101. Data: 2011-04-27 15:09:37
    Temat: Re: Warzywa znowu są wszędzie
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:3...@b...softax.pl...

    > Nie wolno mu.

    a to ci checa, jakaś nowelizacja kodeksu drogowego była?

    > Kiedy nie omija (skoro samochody jadą to nie omija) a pasy są wyznaczone
    > to ma się poruszać po wyznaczonym pasie a nie pomiędzy.

    to teraz podaj odpowiedni paragraf ;)
    podpowiem ci, znajdź mi przepis nakazujący motocykliście podczas
    wyprzedzania zachować jakąś konkretną odległość od wyprzedzanego pojazdu
    (samochodu)

    > Po pierwsze to "manie racji" nie zapewnia nieśmiertelności

    oczywiście, dlatego giną głównie ci co o tym zapominają, ale ja jakoś nie
    mam problemów z patrzeniem w lusterka nawet stojąc pod światłami, dlatego
    często widzę machnięcie ręką

  • 102. Data: 2011-04-27 15:10:24
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 15:03, wit pisze:

    > Bzdury.

    Nie mówimy o Goldwingach z przyczepkami ;->

    Jednoślad cho

  • 103. Data: 2011-04-27 15:12:42
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 14:55, Arek pisze:

    > O których?

    Obowiązujących.

    > Gdzie jest przepis który pozwala wyprzedzać bez zachowania
    > ostrożność.

    Ty jesteś uczniem Stalina i Berii? Jak coś nie jest zakazane, to można
    to robić.

    > Tam ostrożności..., upewnienia się czy w ogóle manewr da się
    > wykonać. Bo skoro zajęte są oba pasy, to takiego manewru wykonać nie można.

    Jak stoi nieprzenikniony mur to jasne. Ale jak jadą sobie dwa samochody
    obok siebie a między nimi jest (najczęściej) półtora metra luzu, to dla
    jednośladu to więcej jak trzeba.

  • 104. Data: 2011-04-27 15:13:32
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Kolego, od ponad dwoch lat jezdzenia dzien w dzien po Warszawie a bedzie
    > tego pewnie 20-30 kkm nie uszkodzilem jeszcze nikomu samochodu moja
    > jazda na zyletki a jak uszkodze to spuszcze glowe i podam dane mojej
    > polisy.
    Licytując się w kilometrach bez szkód, to przez ostatnie 8 lat zrobiłem
    jakieś 90, może nawet 100k km tylko w warszawskich korkach. Nie
    rozjechałem żadnego moto czy innego cyklisty (innego auta zresztą też).
    Uważasz że Twoje czy moje dokonania są reprezentacyjne dla problemu?
    Mimo że uważam, to ciągle się boję, że kiedyś spojrzę o jeden raz za
    mało, słońce oślepi, będzie za mną coś większego i jakiś kamikadze
    jednak we mnie uderzy. Dlatego uważam, że z pożytkiem dla wszystkich
    będzie jeśli niektórzy zmniejszą swoją wiarę w umiejętności i
    nieśmiertelność, a inni będą bardziej uważać i ustępować ten kawałek
    miejsca motorom, jeśli tylko jest taka możliwość. Wielu ludzi ginie w
    wypadkach nie dlatego, że byli kiepskimi kierowcami, tylko dlatego że
    mieli zwyczajnego pecha trafić na idiotę z drugiej strony albo po prostu
    koleina była za wysoka. Trochę więcej pokory, uprzejmości i umiejętności
    przewidywania nieprzewidzianego ze wszystkich stron i będzie lepiej, i
    to chyba powinna być puenta tej dyskusji.
    --
    MZ

  • 105. Data: 2011-04-27 15:15:46
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-04-27, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > przewidywania nieprzewidzianego ze wszystkich stron i będzie lepiej, i
    > to chyba powinna być puenta tej dyskusji.

    Amen.

    --
    Artur

  • 106. Data: 2011-04-27 15:15:55
    Od: wit <w...@m...aei.polsl.pl>

    AZ <a...@g...com> wrote:
    > ... a gwaltowny manewr bez
    > upewnienia sie czy nie spowodujemy niebezpiecznej sytuacji (czesto tez
    > bez sygnalizacji) jest juz ich zlamaniem.

    No i niestety, często tak właśnie wygląda przeciskanie się motocyklisty.
    Oczywiście nie zawsze, są i tacy co umieją się zachować... A niektórzy jak
    baby do straganu.

    wit

  • 107. Data: 2011-04-27 15:24:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > O których?

    tych co nazywają się PoRD

    > Bo skoro zajęte są oba pasy, to takiego manewru wykonać nie można.

    no to wskaż przepis który motocyklowi tego zabrania

    > Owszem, przepisy przepisami a życie życiem. Nikt nie ma pretensji, że jadą
    > pomiędzy pasami.

    no właśnie sporo kierowców ma o to pretensje, szczególnie jak stoją pod
    światłami czy w korku i zawistna gula im się huśta, że ktoś inny sobie
    pojedzie

  • 108. Data: 2011-04-27 15:25:13
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.04.2011 15:15, wit pisze:

    > No i niestety, często tak właśnie wygląda przeciskanie się motocyklisty.

    Kłamiesz. Gwałtowny manewr motocyklisty by znaczniejszej prędkości ->
    ostre pochylenie motocykla. Fizyka - tego się nie przeskoczy.

  • 109. Data: 2011-04-27 15:31:00
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kłamiesz. Gwałtowny manewr motocyklisty przy znaczniejszej prędkości ->
    ostre pochylenie motocykla. Fizyka - tego się nie przeskoczy.

  • 110. Data: 2011-04-27 15:40:39
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-04-27 15:24, szerszen pisze:

    > tych co nazywają się PoRD

    No dobrze to już na czymś stoimy.

    > no to wskaż przepis który motocyklowi tego zabrania

    Art. 24
    1. Kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w
    szczególności, czy:

    ma odpowiednią widoczność i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez
    utrudnienia komukolwiek ruchu;

    kierujący, jadący za nim, nie rozpoczął wyprzedzania;

    kierujący, jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie
    zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku
    jazdy lub zmiany pasa ruchu.

    2. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu zachować
    szczególną ostrożność, a zwłaszcza bezpieczny odstęp od wyprzedzanego
    pojazdu lub uczestnika ruchu. W razie wyprzedzania pojazdu
    jednośladowego lub kolumny pieszych odstęp ten nie może być mniejszy niż
    1 m.

    3. Kierujący pojazdem jest obowiązany przy wyprzedzaniu przejeżdżać z
    lewej strony wyprzedzanego pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 4, 5 i 10.

    > no właśnie sporo kierowców ma o to pretensje, szczególnie jak stoją pod
    > światłami czy w korku i zawistna gula im się huśta, że ktoś inny sobie
    > pojedzie

    Nie zauważyłem, wręcz przeciwnie kierowcy chętnie robią miejsce
    motocyklistom aby im dodatkowo ułatwić.

    A.