-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!n
peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media
.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-0
2.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not
-for-mail
Date: Thu, 28 Apr 2011 13:00:41 +0200
From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20101027)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Warzywa znowu są wszędzie
References: <4db73c1d$0$2496$65785112@news.neostrada.pl>
<4db7b4cf$0$2457$65785112@news.neostrada.pl>
<ip8nbj$q2f$4@inews.gazeta.pl> <ip8piq$5hh$1@inews.gazeta.pl>
<ip8qr4$8f8$3@inews.gazeta.pl> <ip8uf8$mea$1@inews.gazeta.pl>
<ip91mq$1ei$6@inews.gazeta.pl> <ip93f8$an8$1@inews.gazeta.pl>
<ip9499$ccf$2@inews.gazeta.pl> <ip96or$lk6$1@inews.gazeta.pl>
<ip9739$bej$1@news.task.gda.pl> <ip97fu$4c1$1@news.onet.pl>
<ip986n$ibq$1@news.task.gda.pl> <ip9964$bds$1@news.onet.pl>
<ipb1vv$f6k$1@news.task.gda.pl>
In-Reply-To: <ipb1vv$f6k$1@news.task.gda.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Message-ID: <8...@b...softax.pl>
Lines: 70
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
X-Trace: 1303988403 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2452 83.18.189.42:33366
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2364660
[ ukryj nagłówki ]szerszen wrote:
>
>
> Użytkownik "MZ" <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ip9964$bds$...@n...onet.pl...
>
>> A może jednak to motocyklista przeciskający się przez korek, gdzie 99%
>> użytkowników drogi stoi lub powoli jedzie, powinien "zachować szczególna
>> ostrożność" jeśli planuje wyprzedzać?
>
> i zachowuje, przeważnie porusza się z prędkością w okolicach 20km/h,
> szybciej to nawet ciężko, bo niestety nie każdy pamięta o zostawieniu
> szerszego kanionu
Mamy tu jednego co twierdzi, że jedzie 60km/h i że się zatrzyma w miejscu jakby
co...
>> Samochód też czasami musi zmienić
>> pas, np. po to żeby na następnym skrzyżowaniu móc skręcić.
>
> oczywiście, nikt mu nie broni, tylko wtedy ma włączyć migać i upewnić
> się w lusterkach że ma wolna droga, a dopiero potem wykonać manewr,
> tymczasem spora część kierowców wykonuje te czynności jednocześnie, co
> kończy się dzwonem, nie tylko z jednośladem
>
>> Więc jak to jest z tym upewnianiem - bardziej powinien się upewniać przy
>> zmianie pasa kierowca jadący w tempie pozostałych 99% i spodziewający
>> się pewnych zachowań tych 99% czy bardziej powinien się jednak upewniać
>> kierowca jadący inaczej niż te 99% pozostałych i próbujący wyprzedzać?
>
> według twojej logiki, to motocykl powinien stać w korku jak auta,
> ponieważ jakiemuś hrabiemu może się zachcieć zmieniać pas w korku, bez
> zerkania w lusterko, bo przecież jest korek i wszyscy stoją więc po co
> patrzeć dalej niż jeden samochód do tyłu
Nie, motocykl nie ma prawa rozpocząć wyprzedzania bez upewnienia się, że może
ten manewr bezpiecznie zakończyć (wyprzedza grupę pojazdów to musi się upewnić,
że wyprzedzi wszystkie, z tym na początku kolejki włącznie). Jak ma zobaczyć że
20 samochodów przed nim ktoś schowany za np. dostawczaka nie sygnalizuje manweru?
>
>> Bo mi się jednak wydaje że ten drugi.
>
> masz racje, wydaje ci się
>
>> I nie chodzi tu nawet o PoRD
>
> całe szczęście, że ci o to nie chodzi, bo on przeczy twojej teorii
>
>> ale o zwykłą logikę i wyobraźnię.
>
> jeśli ci chodzi o logikę, to jeśli na zwykłej drodze, ktoś z jadącej
> kolumny samochodów, nagle zapragnie je wyprzedzić i wpakuje się pod
> wyprzedzający tą kolumnę inny samochód, to jak myślisz, czyja będzie
> wina, tego co wyprzedał i wg ciebie "nie upewnił się" czy może, czy
> jednak baran wyskakujący z kolumny nieupewniwszy się czy może to zrobić?
Zależy od tego, czy ten z tyłu rozpoczął wyprzedzanie mimo tego, że ten
wcześniejszy sygnalizował manwer czy też ten wcześniejszy zasygnalizował manwer
dopiero jak tamten rozpoczął. Wcale nie jest to takie oczywiste jakbyś chciał.
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)
Następne wpisy z tego wątku
- 28.04.11 13:08 Sebastian Kaliszewski
- 28.04.11 13:07 Andrzej Ława
- 28.04.11 13:15 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 13:17 Artur Maśląg
- 28.04.11 13:19 Andrzej Ława
- 28.04.11 13:19 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 13:21 Andrzej Ława
- 28.04.11 13:22 Andrzej Ława
- 28.04.11 13:24 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 13:25 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 13:25 Andrzej Ława
- 28.04.11 13:26 MZ
- 28.04.11 13:23 cbnet
- 28.04.11 13:27 Bartek Kacprzak
- 28.04.11 13:29 Bartek Kacprzak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
- kraje nieprzyjazne samochodom
- parking Auchan
- przegląd za mną
Najnowsze wątki
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Warszawa => BI Developer / Analityk BI <=
- 2025-03-22 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-03-21 Zakaz wjazdu
- 2025-03-21 Nie zawsze wchodzi jedynka
- 2025-03-21 Samochody na wodę
- 2025-03-20 miszczowie parkowania
- 2025-03-20 "Wuj dobra rada" z KDAB rozważa: Choosing the Right Programming Language for Your Embedded Linux Device
- 2025-03-21 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-21 Warszawa => Strategic Account Manager <=
- 2025-03-21 Wrocław => SOC Tech Leader <=
- 2025-03-21 Szczecin => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-21 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-03-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-21 Warszawa => IT Business Analyst <=