    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: Warunki zastosowania monoblocku?
    Date: Sat, 26 Sep 2009 23:03:46 +0200

    On Sat, 26 Sep 2009 00:23:34 +0200, Jerzy Pastusiak

    >Uproszczę dla edukacji.
    >
    >Duza parabola, dluga ogniskowa.
    >Tak jak z obiektywem, dlugoogniskowy - trzeba miec statyw,
    >albo stabilną rękę, bo obraz bedzie rozmyty.
    >
    >-=-=-=-=-=-=-=-=-
    >http://www.satlex.de/pl/beamwidth-params.html?diam=
    2&band=ku_band
    >Średnica anteny (szerokość): 2 m
    >Powierzchnia anteny: 3.14 m2
    >Szerokość wiązki (3dB): 0.9 st.
    >
    >http://www.satlex.de/pl/beamwidth-params.html?diam=
    0.6&band=ku_band
    >Średnica anteny (szerokość): 0.6 m
    >Powierzchnia anteny: 0.28 m2
    >Szerokość wiązki (3dB): 2.99 st.
    >-=-=-=-=-=-=-=-=-
    >
    >Duza parabola tez mocno tlumi wiazki boczne i ma ostra (smukłą)
    >charakterystyke - trudno zrobic zeza.

    a jakosc ogniskowania wiazki parabola a offset. Powiedzmy, ze maja
    taka sama powierzchnie odbijaca (skupiajaca)? Co lepiej wziac parabole
    czy offset? Czasami mozna znalezc jeszcze stare niewielkie parabole?

    Czy podobnej wielkosci parabola a offset - to parabola bedzie bardziej
    odporna na zaklocenia z boku???

    A jeszcze cos takiego, skoro duza czasza ma waska wiazke. To jak sie
    przeklada na fakt, ze satelity na orbicie sie poruszaja (dryfuja)
    wzgledem obserwatora na ziemi. Na orbicie to sa kilooooooometry niezle
    a na ziemi niby stoja w miejscu. Ale ile to jest katowa? I jakbysmy
    mieli antene o wiazce powiedzmy <0.9-0,5 st to nam satelita moze z
    niej uciec? Pytam, bo majac np. 3.5 m antene na Astre 2D ustawiona np.
    wieczorem (bo ogladamy), to czy w ciagu dnia taki satelita nam moze
    ucieknac?

    --
    ThinkXtra