  • Data: 2018-06-25 22:53:29
    Temat: Re: Warto kontrolować kamerkę...
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-24 o 19:59, Budzik pisze:

    > Suma sumarum jednak ukarzesz, bo ty dostaniesz nowa szybe a on zwyzki w
    > polisie.
    > Wiec sprawca w cudzysłowie a konsekwencje juz nie...
    > Słabe to... i przyznaje ze ja tego nie rozumiem.
    >
    > Swoja szosa, kojarze jak ktos tu kiedys przytaczał inna sprawe ktora
    > pokazywała dokładnie coś odwrotnego - ze bez winy nie ma sprawy z OC.
    > Chodziło o takie sytuacje ze ktos np. zasłabnie za kierownicą i spowoduje
    > wypadek.
    > Czy do tej sytuacji tamte przepisy się nie odnoszą?

    Jak pisałem - prawnikiem nie jestem. Ale na 100% wiem, że "sprawcą" jest
    ten, kto zasłabł. Z jego OC zostaną pokryte straty.

    Teraz postaw się w sytuacji odwrotnej. Auto zatrzymało się w Twoim
    salonie bo kierowca zasłabł. Koszt naprawy domu będzie baaardzo wysoki.
    I co wtedy zrobisz? Pójdziesz po kredyt do banku? A gdy kolejny kierowca
    zdemoluje nowo postawioną ścianę? To drugi kredyt weźmiesz?

    Sorry, ale właśnie taka filozofia życiowa jest słaba. Tu nie chodzi
    tylko o ścianę ale ogólnie podejście do życia. Właśnie m.in. z takich
    powodów kiedyś wymyślono instytucję ubezpieczenia. Dzięki niej obie
    strony zostaną zamortyzowane finansowo w przypadku nagłych i kosztownych
    incydentów. Tak działa świat. Jeśli nie widzisz się w tym schemacie, to
    pozostaje Ci palić budki pod ambasadami.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek