  • 71. Data: 2014-06-02 19:29:08
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-29 12:15, J.F pisze:

    > Dlaczego niestety ?
    >
    > Kiedys jeszcze mozna bylo narzekac ze "blyslo, trzaslo, zgaslo, a ja
    > wiem ze jestem gdzies miedzy Szczecinem a Krakowem".
    > Teraz tych nawigacji przybylo ... ale moze tez zaczac ubywac.
    >
    > Nawiasem mowiac - do planowania trasy nadal papier lepszy.
    > Moze jak przybedzie telewizorow 4k

    No choćby że te narady przed jazdą jaką drogą będziemy jechać. Wszystko
    to z chwilą pojawienia się urządzeń nawigacyjnych i elektronicznych
    map, odeszło nieodwołalnie. Gdy pasażerka była pilotem informującym w
    która drogę skręcić, dzisiaj tematem w aucie jest fryzura itp duperele..
    Ech te stare dobre czasy, gdy człowiek czuł że żyje a nie wegetuje jak
    dzisiaj.

    > Ale zrodel do map jest niewiele.
    > A wiele programow potrafi pracowac z "obcymi" formatami, wiec czemu
    > nie nawigacje ?
    >
    > J.

    To jest pytanie... zdaje się kapitalizm odgrywa w tym kluczową rolę.
    Chodzi o zyski.

  • 72. Data: 2014-06-02 19:30:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5386d427$0$2152$6...@n...neostrada.pl

    > Na szczęście.

    Dla mnie "niestety"..;-)

    > Ja też już nie korzystam z papierowych.

    > IMO producenci map pójdą w stronę standaryzacji i unifikacji.
    > Gorzej z producentami nawigacji.

    Nigdzie nie pójdą, widziałeś w kapitalizmie żeby producent czegokolwiek
    miał na uwadze dobro klienta ponad swój interes?

    > Na szczęście TV nie oglądam zbyt często.

    To pewnie nie wiesz że niektórzy nadawcy dają obraz w takich formatach
    że nie jest w stanie do nich dostosować się nawet najnowszy telewizor.

  • 73. Data: 2014-06-02 19:31:10
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > Do tej pory nie aktualizowałem systemu.
    >
    > Wiem, że Monster po zaktualizowaniu daje nieco więcej RAMu
    > użytkownikowi. Słyszałem też, że zmodyfikowanie ROMu daje
    > możliwość jaśniejszego świecenia -- nie wiem, jak wypadnie
    > wówczas żywotność wyświetlacza. Mam tu na uwadze oczywiście
    > ciemny tablet Overmaxa.
    >
    > Ponadto po prostu dojdą nowe aplikacje, które chętnie
    > ,,zagospodarują'' i RAM, i ,,dysk''. Zwiększy się apetyt
    > i na ilość, i na szybkość.
    >
    > Będą szybsze i większe kamery (z większą liczbą pikseli,
    > z większą liczbą klatek na sekundę, z większą dynamiką)

    Dziwne że te problemy dotyczą tylko Android - iOS i WP nie mają takich
    przypadłości.

    > -=-
    >
    > Najwyraźniej Google to nie Microsoft -- dławiący postęp
    > i poniżający swych klientów. Dla mnie smartfon/tablet
    > i Android to komputer -- poważniejszy od PeCeta tak
    > od strony sprzętu (ARM, czyli szczególny RISC, zamiast
    > nieszczęścia i86) jak i od strony softu.
    >
    > Obróbka Audio/Video także pochłania miejsce -- tak w RAMie,
    > jak i na ,,dyskach''. Nie wątpię w to, że za jakiś czas takie
    > programy jak Adobe PhotoShop wejdą na dobre do tabletów czy
    > smartfonów pod Androidem. Co więcej -- być może Android
    > zawojuje lusrzankami i telewizorami.

    Dla Android to tylko ułomny krewny Windows czy Linuks, że o Maku nie
    wspomnę. Raczej nie do zastosowania do poważniejszych operacji.

    > -=-
    >
    > Natomiast do dzwonienia -- IMO im tańszy i prostszy, tym lepszy
    > telefon. Ja chcę mieć GPS, chcę śledzić własne ,,podróże'', chcę
    > mieć dobrą kamerkę, chcę mieć łączność z netem poza mieszkaniem,
    > chcę mieć możliwość malowania krzywych (wykresów) czy liczenia
    > czegoś, na czym mnie zależy...
    >
    > Dzwonienie jest dla mnie dodatkiem.
    >
    > Dużym dla mnie problemem jest słabnący wzrok.

    Mimo tego że telefon mi służy tylko do telefonowania, SMS-owania i
    nawigacji GPS. To także coraz słabiej ze wzrokiem. Chyba za dużo czasu
    spędzam przy kompie.

  • 74. Data: 2014-06-03 00:32:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 538cb3b5$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Ale w jaki sposób go ustawiasz w stronę północy, górą
    > gdy w danej chwili na niego patrzysz na ekran?

    Uruchamiam kompas -- stąd, wiem, gdzie jest północ
    tabletu. Północ prawdziwą zazwyczaj znam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 75. Data: 2014-06-03 13:08:45
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 538cb3b5$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Uruchamiam kompas -- stąd, wiem, gdzie jest północ
    > tabletu. Północ prawdziwą zazwyczaj znam.

    Chodziło mi o to jak ustawiasz urządzenie względem północy?

  • 76. Data: 2014-06-04 01:50:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 538dacb9$0$2378$6...@n...neostrada.pl

    > Chodziło mi o to jak ustawiasz urządzenie względem północy?

    Tak, aby strzałka kompasu pokryła się z kierunkiem
    północ-południe i wskazywała północ. Takie ustawienie
    tabletu (jak na razie) zawsze przyspiesza złapanie pozycji.

    Tablet nie ma sprzętowego kompasu.

    Dla Monstera nie zauważyłem szczególnej pozycji dogodnej
    do łapania pozycji.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 77. Data: 2014-06-04 02:07:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 538cb4c8$0$2373$6...@n...neostrada.pl

    > Dziwne że te problemy dotyczą tylko Android - iOS
    > i WP nie mają takich przypadłości.

    Zmieścisz dwugodzinny film 4K na 1 megabicie pod WP?
    Obrobisz fotkę stumegapikselową pod iOS mając 1 kilobajt RAMu?

    > Dla Android to tylko ułomny krewny Windows czy Linuks,
    > że o Maku nie wspomnę. Raczej nie do zastosowania do
    > poważniejszych operacji.

    Ciekawe, co w nim takiego ułomnego?
    Ważne są aplikacje, nie system.

    System musi być jedynie dostatecznie stabilny
    i musi dać dostęp do sprzętowych zasobów.
    W wypadku obróbki grafiki -- ten dostęp to
    (poza dostępem do CPU i RAM oraz GPU) zwykle
    czytanie i pisanie plików na peryferiach.

    Niby OpenGL itp. można wykorzystać do obróbki
    grafiki, ale:

    () ja na notebooku nie wykorzystuję
    () Android ma swoje GL.

    Odwrotnie -- to tablet (nie notebook z WXP) ostro używa karty
    graficznej w renderingu grafiki -- nawet/także w renderingu map.

    -=-

    Chyba każdy aparat fotograficzny (za wyjątiem ,,szczególnie prfosjonalnych'')
    obrabia fotki do JPG -- wg Ciebie w tych aparatach jest i86? ;) Może jest tam
    system operacyjny typu Windows/WinDOS? ;)

    > Mimo tego że telefon mi służy tylko do telefonowania,

    U mnie rzadko.

    > SMS-owania

    Odbieram sporo, ale nie wysyłam.

    > i nawigacji GPS.

    Korzystam z odbiornika GPS, ale nawigacje dla mnie to absurd.

    > To także coraz słabiej ze wzrokiem.
    > Chyba za dużo czasu spędzam przy kompie.

    Być może.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 78. Data: 2014-06-04 08:26:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    >Zmieścisz dwugodzinny film 4K na 1 megabicie pod WP?
    >Obrobisz fotkę stumegapikselową pod iOS mając 1 kilobajt RAMu?

    A jaka obrobka? Nie wykluczalbym.

    Swego czasu widzialem jak sobie Mac radzil z wielowarstwowym obrazkiem
    liczacym 100MB majac tylko 12MB RAM.
    Znakomicie sobie radzil.

    >System musi być jedynie dostatecznie stabilny
    >i musi dać dostęp do sprzętowych zasobów.
    >W wypadku obróbki grafiki -- ten dostęp to
    >(poza dostępem do CPU i RAM oraz GPU) zwykle
    >czytanie i pisanie plików na peryferiach.

    Akurat ci od telefonow usilnie staraja sie omijac pliki ... na
    szczescie im nie wychodzi :-)

    J.

  • 79. Data: 2014-06-04 20:33:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Pszemol" lmhpno$b75$...@d...me

    > Znalazłeś tablet 21.5" ?

    Tak. Ale ciężki i bez GPS. ;) Dotykowy ekran, Android...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 80. Data: 2014-06-04 23:49:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lmnopb$doj$...@n...news.atman.pl

    > "Pszemol" lmhpno$b75$...@d...me

    > Tak. Ale ciężki i bez GPS. ;) Dotykowy ekran, Android...

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/tablet/IMG_20140530_
    201600.jpg

    Bez sensu... GLONASS w natarciu -- a tu nawet bez GPS!!! ;)

    http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/tablet/IMG_20140530_
    201533.jpg

    Przez kilka dni był zwrot 20%. Po odliczeniach podatkowych to okolo 515 plnów.

    2200/3-220=513,3(3)

    Ale po co komu tablet [HP] bez GPS? ;)

    https://www.google.pl/search?q=slate+21+hp&client=op
    era&hs=I4z&sa=X&channel=suggest&tbm=isch&tbo=u&sourc
    e=univ&ei=cZOPU8rSJYKM7Aa9j4CYCw&ved=0CDEQsAQ&biw=12
    47&bih=639

    ----> Slate 21 HP

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'