  • 31. Data: 2014-05-28 07:09:58
    Temat: Re: Warto? Chinczyk [Android] z 512MB RAM i 512MB ROM
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 May 2014 22:48:43 +0200, ToMasz napisał(a):

    > o ile trolujesz to źle to robisz. jak pytasz to bardzo naiwnie.

    Jedno i drugie.
    Aby Osmand w obecnej wersji wyliczal trase w akceptowalnym czasie, to
    nie wiem ile trzeba miec ram, 1G to za malo. Mysle ze wcale tego nie
    potrafi.
    Wiec ciekaw jestem jaka jest granica w druga strone.

    ... A nawigacje na WinCE dzialaly dobrze na 64MB.

    > Opowiem Ci inną bajkę.
    > szukam czegoś na "tablica.pl" Znalazłem, jadę do gościa. okazuje się że
    > może i tanio, ale przedmiot zniszczony, rezygnuje z zakupu. Więc w
    > telefonie tablica pl - pierwszy program, znalazłem następnych 3
    > sprzedawców ale nie wiem jak daleko są odemnie. na to pytanie odpowie
    > osmand. jednak nie zapamiętam 3 lokalizacji, więc ponownie przełączam
    > się na tablice i.... dupa, mogę szukać od początku. na lepszym telefonie
    > działa to wyśmienicie, nawet z "tablicy" można bezpośrednio zadzwonić.

    Dobry test. Ale wiadomo ile to RAM wymaga ?

    P.S. Powoli wchodzi prawdziwa wielozadaniowosc do Androida, mozna
    ekran na pol podzielic i dwa programy widziec.

    J.

  • 32. Data: 2014-05-28 07:14:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 May 2014 10:03:17 +0200, AL napisał(a):

    > Mam 2.3.6 i 768MB RAM i to zdecydowanie za mało (tzn uzywajac czesto
    > aplikacji do zabijania procesow w tle da sie przezyc).

    Hm, ale czy Android nie mial sam ubijac procesow, jak to zreszta
    ToMasz opisuje ?
    Bo te "rezydentne" po zabiciu zaraz wstaja, wiec czy zabijanie pomaga?

    > W tel. zony i syna jest 1GB RAM i stwierdzam, ze te same programy
    > zupełnie inaczej działaja.

    Ale czy to tylko kwestia RAM ?

    J.

  • 33. Data: 2014-05-28 09:44:16
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 27 May 2014 07:23:13 +0200, dizel wrote:
    > To też zależy od wersji andka, używam telefon z 512 ram tyle że na
    > androidzie 2.3.5 i wszystko działa ok

    Pytanie jeszcze co to jest ,,wszystko'' :-)
    Bo oprocz wersji andka bardzo zalezy jak bardzo intensywnie się traktuje
    smartfona -- jak troche softu pozasadza sobie megabajtowe procesy w tle,
    to z taka iloscia pamieci to się bedzie w kolko ubijac i startowac z powrotem.
    I bedzie muł wysysający baterię, nic więcej.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 34. Data: 2014-05-28 11:47:14
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-27 15:05, AL pisze:

> [...]
    > obecna jedynym sensownym wyborem jest Xperia Z1 Compact i chyba pojde
    > w te strone o ile nie wyrosnie jakis inny konkurent o podobnych do
    > Z1compact parametrach, np. Sharp Aquos Mini SHL24).
    > Zdaje sobie sprawe, ze autorowi watku nie pomoge - bo inne budzety -
    > natomiast jedynie chce zasygnalizowac, ze jesli to ma byc smartfon
    > uzywany zgodnie z przeznaczeniem smartfona - to 512MB RAMU obecnie
    > jest ciut niewystarczajace (aczkolwiek byc moze dla przecietnego
    > uzytkownika telefonu + mp3 + fotki + facebook bedzie wystarczajacy).

    A eksperymentowałeś też z innymi systemami niż Android? Mnie jakoś tak
    kusi żeby następna słuchawka miała coś innego na pokładzie, w grę
    wchodzi Blackberry. bądź WP.
    Myślę że z tym Androidem to jak na razie trochę partyzantka, choćby po
    tym można tak oceniać że w nowym sprzęcie wszystko chodzi w miarę szybko
    i przewidywanie, w miarę użytkowania traci on większość swoich
    pozytywnych cech. Są i przypadki że te złe też może tracić. Dzisiajszy
    mój przypadek - telefon ma chyba już ponad pół roku. Od samego początku
    łapanie fixa GPS zajmowało mu parę minut. Dzisiaj włączam nawigację i
    jadę kawałek po parkingu, a tu sygnał że nawigacja ma już sygnał GPS! Po
    kilkunastu sekundach!! Kilkukrotne sprawdzenie i wygląda na to że długie
    łapanie fixa przez ten telefon to już historia. Nic nie robiłem -
    poprawa nastąpiła samoistnie..

  • 35. Data: 2014-05-28 11:48:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-27 20:45, Irokez pisze:

    > Poważnie?
    > Na Xperii X8 z 256MB RAM i nawigacji Igo Primo przejeździłem i Francję
    > i Polskę. Mapy oczywiście na karcie SD.

    Nawigacja nie równa innemu programowi nawigacyjnemu. CoPilot chodził
    śpiewająco na sprzęcie na którym OsmAnd czy Yanosik w praktyce były nie
    do użytku.

  • 36. Data: 2014-05-28 14:04:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5385b09b$0$2377$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    tak oceniać że w nowym sprzęcie wszystko chodzi w
    > miarę szybko i przewidywanie, w miarę użytkowania traci on większość swoich

    Ja tego nie zauważyłem.

    > Są i przypadki że te złe też może tracić.

    I traci, bo eliminuję słabe aplikacje a dobre dostają aktualizacje.

    > łapanie fixa GPS zajmowało mu parę minut.

    Overmax pierwszy raz łapał ponad 30 minut.
    Później -- bardzo szybko, choć bywa, że nie potrafi złapać.
    (rzecz jasna nijak się to ma do AGPS czy dachu nad tabletem)

    Stale dorzucane są nowe satelity.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2014-05-28 14:11:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1c5xfsebvvyxu.1vvflc1r2q67z$....@4...net

    > Hm, ale czy Android nie mial sam ubijac
    > procesow, jak to zreszta ToMasz opisuje ?

    Zabija i przywraca do życia.

    > Bo te "rezydentne" po zabiciu zaraz
    > wstaja, wiec czy zabijanie pomaga?

    Nie.

    > Ale czy to tylko kwestia RAM ?

    Zapewne nie. Choćby szybkość ,,dysków'' jest ważna.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 38. Data: 2014-05-28 14:33:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1vdxl42bclrj4$....@4...net

    > P.S. Powoli wchodzi prawdziwa wielozadaniowosc do Androida,
    > mozna ekran na pol podzielic i dwa programy widziec.

    Czym (jakim programem) dzielić ekran?

    Wielozadaniowy to on jest wg mnie od dawna.
    Ace (Android 2.x) zapisywał ślad GPS dwiema
    aplikacjami naraz a z netowgo radia sączyła
    się muzyka; i telefon GSM nasłuchiwał, i VoIPy
    nasłuchiwały; pogodynki zbierały informacje meteo...

    Do tego (czyli jednocześnie, bez wywalania czy zatrzymywania
    tamtych/innych aplikacji) można było odpalić jakąś aplikację
    bankową, bądź edytor tekstu albo czytnik PDFów czy poszukać
    czegoś na stronach WWW bądź pooglądać mapy...

    Ekranu (jeśli nie liczyć widżetów) i głośnika
    nie umiałem podzielić.

    Serwery FTP/HTTP także pracować potrafiły w tle.
    Do nich serwer położenia GPS po BT...

    I jednocześnie telefon mógł pracować jako HotSpot WiFi.

    W Monsterze dodatkowo chodzić naraz mogą różne nawigacje -- bredząc
    na zmianę, czasami niemal jednocześnie: skręć w prawo, skręć w lewo,
    zawróć, na rondzie pierwszy zjazd, na rondzie drugi zjazd, na rondzie
    zawróć...

    -=-

    Dla mnie Android jest wielozadaniowy od dawna.
    Tablet ma ekran tak duży, że można go dzielić
    i naraz oglądać kilka filmów. ;) (raczej niemych)
    Mogę też mieć kilka okienek z mapami, czy stronami
    WWW -- ale to sprawa dużego ekranu i mocy obliczeniowch.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2014-05-28 14:36:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 5385b0ef$0$2377$6...@n...neostrada.pl

    > Nawigacja nie równa innemu programowi nawigacyjnemu. CoPilot chodził śpiewająco na
    sprzęcie na którym OsmAnd czy Yanosik w
    > praktyce były nie do użytku.

    U mnie CoPilot biegał, nie chodził. ;) Drenował akumulator i CPU.
    Stale ściągał jakieś informacje -- diabli wiedzą, jakie.

    -=-

    IMO nie masz racji co do tego, że PanoramaFirm nie umie
    złapać nowej orientacji po zmianie trasy, ale za mało
    testuję, aby coś powiedzieć na ten temat. Dla mnie
    nawigacje to ogólnie pomysł poroniony -- dobry do
    zabawy w domu, nie w trasie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 40. Data: 2014-05-28 15:02:09
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Trybun" 5385b09b$0$2377$6...@n...neostrada.pl

    > Ja tego nie zauważyłem.

    A ja tak, i tak prawdę mówiąc nigdy bym nie użył urządzenia z Androidem
    do poważnych operacji.

    > I traci, bo eliminuję słabe aplikacje a dobre dostają aktualizacje.

    Mój telefon to raczej stracił na funkcjonalności po aktualizacji. A więc
    te aktualizacje można rozpatrywać pod trzema aspektami - pomoże - nic
    nie pomoże - zaszkodzi.

    > Overmax pierwszy raz łapał ponad 30 minut.
    > Później -- bardzo szybko, choć bywa, że nie potrafi złapać.
    > (rzecz jasna nijak się to ma do AGPS czy dachu nad tabletem)

    Mój sprzęt od początku potrzebował kilku minut, nic pod tym względem
    pomogła aktualizacja systemu, i późniejszy reset do ustawień
    fabrycznych. Dopiero dzisiaj jakos zaskoczył i już normalnie łapie fixa.
    Mam nadzieje że nie jest to jakieś chwilowe "zagranie";-)

    > Stale dorzucane są nowe satelity.

    Chyba jednak nie w tym rzecz, satelity (kilkanaście sztuk) były widoczne
    w urządzeniu w kilka sekund po jego włączeniu, natomiast moduł GPS nie
    nawiązywał z nimi łączności.