  • 71. Data: 2013-12-31 13:16:45
    Temat: Re: Warszawa - Wrocław
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 31.12.2013 13:04, Artur Maśląg pisze:
    > Nikomu nie życzę i jest to chyba najgorsza forma złapania 'gumy'.

    Miałeś sporo szczęścia, znajomy w przedniej lewej złapał i najpierw
    postawiło auto bokiem przy hamowaniu, a potem rolmopsa autem zrobił.

    --
    anacron
    aba/

  • 72. Data: 2013-12-31 14:41:29
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-31 13:16, anacron pisze:

    > Miałeś sporo szczęścia,

    Miałem - pewnie dlatego, że o nie zawsze dbam (i pomagam jak potrafię)
    i tym razem też mnie nie opuściło :)

    > znajomy w przedniej lewej złapał i najpierw
    > postawiło auto bokiem przy hamowaniu, a potem rolmopsa autem zrobił.

    Nie wiem czy tak akurat było w tym przypadku, ale ludzie niestety
    bardzo często reagują dość gwałtownym naciśnięciem hamulca i stąd
    najczęściej takie efekty.

  • 73. Data: 2014-01-01 13:55:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Dec 2013 12:11:31 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Zdziwiłbyś się :P

    Jedziesz o swicie do centrum i zaraz wracasz ? :-)

    > No, a na zakupach jestem rano w Jankach i robię korek.

    Albo mieszkasz w Nadarzynie i korek robisz ... od drugiej strony,
    albo jedziesz od centrum ... ale wtedy korek tylko do Janek :-)

    > Jak pisałem - przejeźdź się, poobserwuj, policz. Mniejsze niż
    > w dni robocze, niemniej ruch spory i do świateł trzeba swoje odstać.

    Ale Pete sie przejechal i poobserwowal.
    Czas sie pogodzic z faktem ze istnieja drogi nieprzewidywalne, albo
    przyznac do klamstwa w kwestii korkow :-)

    J.

  • 74. Data: 2014-01-01 14:19:06
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Ale Pete sie przejechal i poobserwowal.
    > Czas sie pogodzic z faktem ze istnieja drogi nieprzewidywalne, albo
    > przyznac do klamstwa w kwestii korkow :-)

    Tak przyglądam się waszej dyskusji i chciałbym tylko powiedzieć, że dla
    mnie brak korków w Raszynie i Jankach w kierunku Piotrkowa w zeszłą
    sobotę rano nie był zaskoczeniem - znam dobrze tę okolicę, ponadto
    widziałem, jak opusoszała Warszawa i stwierdziłem, że akutat w ten
    weekend będzie luz. Bardziej mnie zaskoczył wieczór niedzieli - nie
    spodziewałem się dużyh korków, ale jednak liczyłem na utrudnienia (po
    otwarciu POW wjazd do Warszawy przez Raszyn znacznie się pogorszył). W
    praktyce dość tłoczno było tylko na lewym pasie, prawym prawie bez
    przeszkód dojechałem do skrętu na POW. Swoją dogą nie rozumiem tego
    wstrętu polskich kierowców do jazdy prawym pasem - najśmieszniej to
    wygląda włąśnie na tym odcinku POW (Okęcie-Puławska), gdzie większość
    nie wiem czemu jedzie środkowym przy często zupełnie pustym prawym.

    Piotr

  • 75. Data: 2014-01-01 18:19:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-01 13:55, J.F. pisze:

    > Jedziesz o swicie do centrum i zaraz wracasz ? :-)

    Dlaczego nie mogę rano pojechać na zakupy do Janek czy na inną
    Krakowską? Później trzeba wrócić.

    > Albo mieszkasz w Nadarzynie i korek robisz ... od drugiej strony,
    > albo jedziesz od centrum ... ale wtedy korek tylko do Janek :-)

    Z logika to powyższe tak naprawdę wiele wspólnego nie ma
    - skoro pojechało się w jedną stronę to i wrócić trzeba,
    czyli jest okazja do 'porobienia' korka w obie strony.
    Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, że ludzie nie mieszkają tylko
    po jednej stronie, a dookoła.

    > Ale Pete sie przejechal i poobserwowal.

    W jeden dość nietypowy weekend.

    > Czas sie pogodzic z faktem ze istnieja drogi nieprzewidywalne, albo
    > przyznac do klamstwa w kwestii korkow :-)

    Widzę, że na nic tłumaczenia:>

  • 76. Data: 2014-01-01 18:43:09
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-01 14:19, Uncle Pete pisze:

> [...]
    > sobotę rano nie był zaskoczeniem - znam dobrze tę okolicę, ponadto
    > widziałem, jak opusoszała Warszawa i stwierdziłem, że akutat w ten

    Wiesz, ja nie wykluczam, że akurat w ten weekend było luźno i tak
    naprawdę też bym się nie zdziwił, niemniej wybrałbym jednak
    A2 z prostej przyczyny - gdyby było tłoczniej to bym zyskał trochę
    spokoju, a jak nie, to bym dojechał w tym samych czasie.
    A że okolice znam od lat z różnych punktów 'siedzenia' to jednak
    jeżeli nie muszę, to unikam tego odcinka. Tutaj jako ciekawostka
    - do kompleksu Auchan (piaseczyńskim) rano to ludzie na ślimakach
    stali, a parking był pełen :)

> [...]
    > wygląda włąśnie na tym odcinku POW (Okęcie-Puławska), gdzie większość
    > nie wiem czemu jedzie środkowym przy często zupełnie pustym prawym.

    Trochę chyba uogólniasz - akurat mnie nie gdzie unikanie prawego
    pasa na tym odcinku. Złożyło się na to trochę przyczyn (w kolejności
    dowolnej) - skrzyżowania z podporządkowanymi, zjazdy/wyjazdy
    i wytłuczony skrajny pas ze studzienkami. No ja wiem, że obecnie
    jest dużo lepiej, droga jest przebudowana/wyremontowana, niemniej
    przyzwyczajenia zostają.

  • 77. Data: 2014-01-02 13:23:06
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.12.2013 12:59, Artur Maśląg pisze:

    > Nie wiem co to znaczy "dookoła" Łodzi, ale można, tak
    > jak pisałem, zjechać za Łodzią (węzeł chyba Poddębice)
    > i przez Sieradz do S8. Oczywiście ktoś może wybrać sobie
    > trasę przez Wartę/Ostrzeszów (czyli zjechać wcześniej),
    > ale to drogi o gorszym standardzie.

    Jakie zjechać wcześniej? Warta jest na zachód od Sieradza...

    Jadąc Poddębice-Sieradz jedziemy na wschód od Warty (o tak:
    http://umapa.pl/439kJ ), zjazd z A2 nazywa się Wartkowice.
    Z tych samych Poddębic można jechać też na Ostrzeszów, ale po
    przedłużeniu S8 nie warto.

    Natomiast nie wiem, jak chciałbyś dojechać do Sieradza drogami lepszej
    kategorii, bo chyba tylko przez Łódź, ale to nie ma sensu.

    MJ

  • 78. Data: 2014-01-02 21:40:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-02 13:23, Michał Jankowski pisze:

    > Jakie zjechać wcześniej? Warta jest na zachód od Sieradza...

    Normalnie, w Strykowie DK 71, DW 710.

    > Jadąc Poddębice-Sieradz jedziemy na wschód od Warty (o tak:
    > http://umapa.pl/439kJ ), zjazd z A2 nazywa się Wartkowice.

    Na liście węzłów widzę Poddębice oraz Wartkowice.

    > Z tych samych Poddębic można jechać też na Ostrzeszów, ale po
    > przedłużeniu S8 nie warto.

    O tym też pisałem.

    > Natomiast nie wiem, jak chciałbyś dojechać do Sieradza drogami lepszej
    > kategorii, bo chyba tylko przez Łódź, ale to nie ma sensu.

    O niczym takim nie pisałem - do Sieradza trzeba się dobić DW 703,
    a później jest DK14.

  • 79. Data: 2014-01-02 23:11:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 02 Jan 2014 21:40:21 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Normalnie, w Strykowie DK 71, DW 710.

    To i do Sieradza tak mozna dojechac, a jednak tego nie proponujesz :-)

    > Na liście węzłów widzę Poddębice oraz Wartkowice.

    gdzie widzisz ?

    http://www.viatoll.pl/pl/pojazdy-lekkie-system-manua
    lny/stawki-oplat?limitstart=1

    J.