  • 11. Data: 2011-09-10 21:02:56
    Temat: Re: Warszawa - Bukareszt
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-10 12:04, Michał pisze:
    > Moim zdaniem jedynie słuszna trasa to:
    > - Warszawa- Barwinek- Koszyce- Miskolc- Debrecen- Oradea- Cluj Napoca- Sibiu-
    > Bukareszt.

    Dzięki, dzięki. Taką właśnie trasę mamy w planach. Pozostaje
    jeszcze tylko rozwiązanie przejazdu przez Słowację. Konkretniej
    to dalej poszukuję jakiejś konkretnej mapy. Te podane powyżej
    niestety nie są zbyt godne zaufania. Już na pewno nie michelin,
    na którym nawet S8 nie ma, które otwarto ponad pół roku temu.
    Targeo jest trochę lepsze, ale brakuje kawałka A8 z mostem
    Rędzińskim. Jednak to świeże, więc może nie ma co się zniechęcać.

    > Pewna, najkrótsza, najszybsza, mnóstwo LPG po drodze w Rumunii. W takim
    > wariancie- pod warunkiem ominięcia krótkich odcinków autostrad na Słowacji i
    > Węgrzech- nie potrzeba żadnych winien, oprócz rumuńskiej. W Rumunii LPG pod
    > dostatkiem wzdłuż głównych dróg.

    Jeśli D1 na Słowacji i M30/M3/M35 na Węgrzech to autostrady,
    to będzie to trudne. Trzeba by mocno zmieniać trasę. Jedziemy
    na 3 dni, więc może uda się załapać na jakąś tanią winietkę.
    W przeciwnym razie zamiast Presov, Koszyce i Miskolc, można
    jechać trasą Vranov Nad Toplu, Trebisov, Neiregyhaza, Debrecen.
    Jest krótsza o jakieś 25 km (~250 - ~225). Ja akurat jestem
    zdania, że lepiej dopłacić i sobie spokojnie jechać. Winieta
    Słowacka, to z tego co widzę 7 euro, czyli po 1 euro na osobę.
    Szkoda kombinować dla takiej "kasy". :] W Węgrzech chyba
    winieta będzie kosztował 1271 HUV czyli jakieś 18 zł. Też chyba
    nie ma co kombinować. Nie znalazłem tylko cen w Rumuni, tylko
    jakieś coś w stylu "za autostrady w rumuni 3EUR", więc nie biorę
    tego poważnie.

    > Nie wiem po co komu do głowy przychodził Budapeszt, a tym bardziej jazda do
    To Cavallinio, ale on z Poznania jechał, więc inna trasa.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 12. Data: 2011-09-11 10:56:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Michał" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości news:

    > Nie wiem po co komu do głowy przychodził Budapeszt, a tym bardziej jazda
    > do
    > niego przez Bratysławę ;) Kompletny bezsens

    Jakbyś czytał to byś wiedział, nie musiałbyś dodawać głupich komentarzy.

  • 13. Data: 2011-09-11 11:01:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Rychu" <r...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > To Cavallinio, ale on z Poznania jechał, więc inna trasa.

    Dokładnie, napisałem tylko o swoich doświadczeniach.
    Dzięki nim przez 1 dzień (w sensie od wschodu do zachodu słońca, po zmroku
    staram się nie jeździć) spokojnie dojechałem z Aradu do Poznania, robiąc
    sobie jeszcze zakupy w Czechach.
    W drugą stronę jechałem z Poznania do Pitesti czy Ploesti (w każdym razie
    początek autostrady do Bukarestu) z 3 noclegami (fakt że jazdy było
    zazwyczaj po pół dnia, drugą część przeznaczając na atrakcje w rodzaju
    kąpielisk w Hajduszoboszlo, szosy transfogarskiej czy spływu Dunajcem), ale
    jednak na oko zajęło to 50% więcej czasu.

    Jeżdżenie przez Węgry normalnymi drogami to koszmar podobny do omijania
    górami autostrad w Chorwacji, nie na moje nerwy, wolałbym już odpuścić sobie
    wakacje.

  • 14. Data: 2011-09-11 21:30:42
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 09-09-2011 o 14:24:42 masti <g...@t...hell> napisał(a):

    > winiety na Węgry najlepiej kupić w internecie.
    > np. tu:
    > https://www.virpay.hu/index-en.htm?session=MTIzMjQ0M
    A==

    > nie ma już fizycznych winietek. Sprawdzenie jest poprzez numery
    > rejestracyjne

    Potwierdzam
    Jak się kupuje na stacji, to dostaje się tylko coś w rodzaju paragonu, a w
    nim min nr rejestracyjny.

    Na szybę nic się nie nakleja.

  • 15. Data: 2011-09-11 23:58:39
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-09-11, MM <k...@g...pl> wrote:

    > Potwierdzam
    > Jak się kupuje na stacji, to dostaje się tylko coś w rodzaju paragonu, a w
    > nim min nr rejestracyjny.
    >
    > Na szybę nic się nie nakleja.

    Mala uwaga: ow swistek trzeba trzymac 1 rok (JEDEN rok) gdyby sie czasem
    o niego upomnieli.

    --
    Artur

  • 16. Data: 2011-09-12 08:39:07
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-09-11 23:58, AZ pisze:

    > Mala uwaga: ow swistek trzeba trzymac 1 rok (JEDEN rok) gdyby sie czasem
    > o niego upomnieli.

    Dobrze wiedzieć, tym lepiej mieć go na mailu. Z tego co widzę
    w Rumunii też można kupić e-roviniette przez internet. Zatem
    zostaje tylko kupienie winiety na Słowacji, ale z tym nie będzie
    problemu.

    Limity prędkości posprawdzane. Apteczka, gaśnica i trójkąt są,
    nawet jest kamizelka odblaskowa. Coś mi się kojarzy, że na Słowacji
    lepiej jechać bez GPSa na szybie. Jak z używaniem CB na tej trasie?

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 17. Data: 2011-09-12 11:10:55
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 12 Sep 2011 08:39:07 +0200 osobnik zwany Rychu
    wystukał:

    > Limity prędkości posprawdzane. Apteczka, gaśnica i trójkąt są, nawet
    > jest kamizelka odblaskowa. Coś mi się kojarzy, że na Słowacji lepiej
    > jechać bez GPSa na szybie. Jak z używaniem CB na tej trasie?

    nie przesadzaj z tym na szybie. Ja wożę w rogu od strony kierowcy to nikt
    się nie ma prawa przyczepić. Byle byś nie miał na środku szyby ;)

    na CB polaków spotkasz na kanale 28

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?