  • 231. Data: 2012-07-31 13:28:52
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-07-31 08:30, Roman W pisze:

    > Poniewaz na tej grupie bardziej ceni sie dowody anegdotyczne niz dane statystyczne,
    to powiem tylko, ze znalem dwoje Polakow - doktorow fizyki, z ktorych jeden nie
    kojarzyl kto to byli Popieluszko i Wyszynski, a drugi nie pamietal kiedy wybuchla II
    wojna swiatowa ("1918, tak?").

    Tłumacz sobie to jak chcesz, ale dla mnie anegdota to trochę coś innego
    niż doświadczenie i jeszcze całkiem coś innego niż statystyka.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 232. Data: 2012-07-31 14:05:40
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-31, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

    > Tak, znam ewentualnie imię i nazwisko, ale nie osobę. Drobna różnica.

    A co za różnica? Ważne, żeby opisać metodykę przeprowadzania badania
    (np. opisać, jaka część grupy i jakiej grupy była badana) i prawidłowo
    opisać wyniki, nie samą suchą średnią.

    publikacje OECD na ten temat, dlaczego mam bardziej wierzyc w anegdotki anonimowego
    losia z Usenetu?

    > Dobrze, jeśli statystycznie średnia płaca to około 4tyś w naszym kraju,
    > to dlaczego jest tyle ludzi żyjących w nędzy czy za 1/4 w/w kwoty? Przez
    > analogie można to odnieść do wykształcenia.

    Ci, którzy podają tę średnią, nie wiedzą, że do średniej jeszcze trzeba
    podać wariancję, skośność i parę innych statystyk, żeby coś mówiły
    o rozkładzie. A kretyni potem twierdzą, że statystyka kłamie, bo
    nie rozumieją, że dostali niepełne informacje.

    > Chyba nie chcesz powiedzieć, że mam się obligatoryjnie posiłkować danymi
    > statystycznymi w momencie gdy te znacznie odbiegają od moich własnych
    > doświadczeń?

    Oczywiście. Chyba że wyraźnie oznaczysz, że dane, którymi się
    posługujesz, to są niereprezentatywne dane z twoich własnych obserwacji.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 233. Data: 2012-07-31 14:06:34
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-31, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    >
    > Tłumacz sobie to jak chcesz, ale dla mnie anegdota to trochę coś innego
    > niż doświadczenie i jeszcze całkiem coś innego niż statystyka.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence

    Może najpierw doucz się paru terminów zanim zaczniesz dyskusję?

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 234. Data: 2012-07-31 14:12:55
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, July 31, 2012 12:27:03 PM UTC+1, Przemek O wrote:

    > Tak, znam ewentualnie imię i nazwisko, ale nie osobę. Drobna różnica.

    Googla wylaczyli?

> [...]
    >

    > Dobrze, jeśli statystycznie średnia płaca to około 4tyś w naszym kraju,
    >
    > to dlaczego jest tyle ludzi żyjących w nędzy czy za 1/4 w/w kwoty?

    Bo nie odrozniasz sredniej arytmetycznej od mediany. Chodziles do amerykanskiej
    szkoly? ;-)

    > Chyba nie chcesz powiedzieć, że mam się obligatoryjnie posiłkować danymi
    >
    > statystycznymi w momencie gdy te znacznie odbiegają od moich własnych
    >
    > doświadczeń?

    Alez nie, selection bias to bardzo fajna sprawa ;-)

    RW

  • 235. Data: 2012-07-31 14:13:47
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, July 31, 2012 1:06:34 PM UTC+1, Stachu 'Dozzie' K. wrote:

> [...]
    >

    > http://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence
    >

    > Mo�e najpierw doucz si� paru termin�w zanim zaczniesz dyskusj�?

    Przeciez to nie kwestia wiedzy, tylko tego, w co Przemek chce wierzyc. Cos jak w
    "Archiwum X".

    RW

  • 236. Data: 2012-07-31 15:24:50
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał:

> [...]
    > nie kojarzyl kto to byli Popieluszko i Wyszynski, a drugi nie pamietal kiedy

    Moglbys kolego przestac kaleczyc jezyk polski ?

    AK

  • 237. Data: 2012-07-31 19:03:14
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-07-31 14:05, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
> [...]
    > o rozkładzie. A kretyni potem twierdzą, że statystyka kłamie, bo
    > nie rozumieją, że dostali niepełne informacje.

    No właśnie o to chodzi. W zależności co się poda i jak, można otrzymać
    dowolne wyniki.

    > Oczywiście. Chyba że wyraźnie oznaczysz, że dane, którymi się
    > posługujesz, to są niereprezentatywne dane z twoich własnych obserwacji.

    Tez od początku pisze - "z mojego doświadczenia".

    pozdrawiam,
    Przemek O.

    PS. Polska wygrała USA w siatkówkę plażową. Komentarze na Tweeterze:
    "Jak Polska mogła wygrać z USA? Przecież tam nie ma nawet plaż!". No cóż
    inteligencja i wiedza na poziomie...

  • 238. Data: 2012-07-31 21:03:42
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Tuesday, July 31, 2012 6:03:14 PM UTC+1, Przemek O wrote:

    > PS. Polska wygra�a USA w siatk�wk� pla�ow�. Komentarze na Tweeterze:
    >
    > "Jak Polska mog�a wygra� z USA? Przecie� tam nie ma nawet pla�!". No c�
    >
    > inteligencja i wiedza na poziomie...

    A inteligencje Polakow bedziesz ocenial po komentarzach na Onecie? ;-)

    RW

  • 239. Data: 2012-08-01 13:59:42
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 17:17:15 -0500, A.L. napisal:

    > Na mieco wyzszym poziomie "robienie kupy" sprowadza sie to do powszechnych
    > nawolywan ze "uniwersytety powinny uczyc zawodu" a "profesorowie powinni
    > pracowac na potrzeby przemyslu"
    >
    > Zajmujcie sie Panowie, tylko "potzrebnymi" badaniami. Bedziecie dlugo i
    > komfortowo siedziac na galezi. A swiat bedzie pzrechodzil obok

    Kto mówi, że "tylko"? Na razie to niektórzy z agrumentami ad personam
    chcą "tylko badań podstawowych", takie zapieranie się przed pieniędzmi
    to podcinanie gałęzi, na tkórej się siedzi.

    Edek

  • 240. Data: 2012-08-01 14:49:22
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Edek Pienkowski <e...@g...com> wrote:

    > Kto mówi, że "tylko"? Na razie to niektórzy z agrumentami ad personam
    > chcą "tylko badań podstawowych", takie zapieranie się przed pieniędzmi
    > to podcinanie gałęzi, na tkórej się siedzi.
    ... dosc nieweryfikowalne te badania;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla