  • 191. Data: 2012-07-30 11:56:39
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, July 30, 2012 2:32:45 AM UTC+1, A. L. wrote:

    > Biorac jednak pod uwaga ze Polska rocznie zglasza tyle patentow ile
    >
    > mala (nawet nei srednia) amerykanska korporacja, to jednak z ta nauka
    >
    > amerykanska byc moze nie jest tak calkiem zle.

    Biorac pod uwage jak dysfunkcjonalny jest system patentowy (m.in. w opinii tego
    amerykanskiego sedziego: http://www.reuters.com/article/2012/07/05/us-apple-g
    oogle-judge-idUSBRE8640IQ20120705), bylbym ostrozny z uzywaniem liczby patentow jako
    miernika innowacyjnosci. Co nie zmienia faktu, ze Polska wypada w tej kategorii
    blado, nie tylko w porownaniu z USA ale z takimi krajami jak np. Czechy.

    RW

  • 192. Data: 2012-07-30 11:57:46
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, July 30, 2012 9:53:05 AM UTC+1, Przemek O wrote:

    > o to chodzi. Szkoły wyższe są o niebo lepiej dotowane i mają
    >
    > nieporównywalny poziom finansowania nauki.

    Ale polska nauka wcale nie jest tak zle finansowana. Mamy np. dostep do funduszy
    europejskich. Co z tego, kiedy wielu polskich naukowcow nie potrafi napisac dobrego
    grantu o te fundusze.

    RW

  • 193. Data: 2012-07-30 11:59:24
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Monday, July 30, 2012 9:57:28 AM UTC+1, Marek Borowski wrote:

    > Bo jest ich 300 mln i wystarczu ten %1 ludzi sensownych aby sie krecilo.

    Jak zaczniesz przeliczac na liczbe ludnosci to wtedy Polska wypada jeszcze gorzej, bo
    wyprzedzaja nas takie kraje jak Czechy czy Holandia.

    RW

  • 194. Data: 2012-07-30 12:25:11
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Roman W <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    blado, nie tylko w porownaniu z USA ale z takimi krajami jak np. Czechy.
    ... problem lezy w polityce a nie w ludziach. Nawet przy tak mizernej kadrze jaka
    mamy
    daloby cos cos robic. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 195. Data: 2012-07-30 13:46:11
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Przemek O <p...@o...eu> napisał(a)
    >[...]
    > Jednak nie przekłada się to na resztę społeczeństwa, które nie potrafi
    > wymienić choćby stolic największych państw europejskich (zakładając że
    > wiedzą że Europa to kontynent a nie państwo :/).

    No to dawaj. Stolica Wirginii Zachodniej?:))

    Zresztą ja tez nie wiem jaka jest stolica Czarnogóry i właściwie gdzie
    ta Czarnogóra jest.

    --
    Tomek

  • 196. Data: 2012-07-30 14:21:03
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 09:30:05 +0000 (UTC), Edek Pienkowski napisał(a):

    > Bądź uczciwy i wymień kilka dużych miast Indonezji, RPA i Wietnamu,
    > bez zaglądania do sieci.
    >
    > Edek

    Nie sadzisz, ze to porownanie z czapy? O istnieniu Paryza, Londynu, Rzymu,
    Berlina, Moskwy czy Brukseli powinni wiedziec ludzie o najnizszym
    wyksztalceniu w calym cywilizowanym swiecie, stad wywodzi sie cala kultura
    zachodnia. Co ma do tego Wietnam czy Indonezja?

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 197. Data: 2012-07-30 18:15:57
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 30-07-2012 11:28, Edek Pienkowski wrote:

    > U nich większość z tych pieniędzy pochodzi z nauki, z przemysłu
    > opartego na nauce.
    Tym wiekszka przepasc. Podawalem wylacznie wydatki publiczne.

    > vs. Polska - ekspert w dziedzinie sprzed 30 lat, za to na poziomie.

    Dla przemyslu inne rzeczy sa wazne w nauce. Gdyby myslec kategoriami jak
    Ty to nigdy nie badalimysmy marsa, jowisza pasa kuipera, bo z tego zysku
    finansowego nie ma. Pienadze by byly przeznaczane na szukanie produktow
    dla mas typu tanszych proszkow do prania czy innych piedrol na ktorych
    mozna zarobic. Sorry to nie jest nauka to jest kurestwo.
    Dokladnie tak samo jak "lekarz" chirurg plastyczny.

    > Przed chwilą zdaje się Pan pisał, że pieniądze to samo zło, lepiej
    > pogadać o Riemannie (nie rozumiem, co w tej chwili napisałem,
    > tylko powtarzam).

    Dokladnie tak. Problem jest tylko taki iz do wielu rzeczy kasa jest
    potrzebna a wieszkosc dostaje goraczki na punkcie kasy i ma problem aby
    stosowac inne kryteria.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 198. Data: 2012-07-30 18:46:03
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 30 Jul 2012 10:25:11 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

> [...]
    > ... problem lezy w polityce a nie w ludziach. Nawet przy tak mizernej kadrze jaka

    To nic nie ma wspolnego z polityka, a z gospodarka. Polska gospodarka
    jest przetworcza a nie tworcza. Nie da sie uprawiac nauki metoda
    "pchania", poztrebne jest "ssanie". Czyli przemysl ktory za innowacje
    placi nie dlatego ze jest to politycznie poprawne, al edlatego ze to
    pzreklada sie na wiekszy zysk.

    Mam na mysli nauke "stosowana", oczywiscie

    A.L.

  • 199. Data: 2012-07-30 18:51:43
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 30 Jul 2012 14:21:03 +0200, "R.e.m.e.K" <g...@d...null> wrote:

> [...]
    >wyksztalceniu w calym cywilizowanym swiecie, stad wywodzi sie cala kultura
    >zachodnia. Co ma do tego Wietnam czy Indonezja?

    To europocentryzm. Przewodniczacy Mao Tse Tung zapytany "co sadzi o
    sytuacji w Europie" odpowiedzial: "Nie interesuja mnie sprawy tego
    przyladka". Po popatzreniu na mape tzreba mu przysznac racje.

    "Kultura zachodnia" nie jest jedyna kultura. Jest pare innych. A z
    osiagneic "kultury zachodniej" nei ma specjalnie powodow do dumy.
    Zachodni Europejczycy chodzil w lapciach gdy w Indiach i Arabii
    rowijala sie zaawansowana matematyka i astronomia.

    A "niedouczonosc" Amerykanow polegajaca natym ze nie wiedza gdzie jst
    Polska i kto byl najwiekszym polskim poeta? Prosze zapytac czlowieka
    na ulicy w Warszawie czy wie gdzie lezy Gwatemala, z jakimi krajami
    graniczy i jaki byl najwiekzy Gwatemalski poeta. A z punktu widzenia
    Amerykanina Polska jest tak samo waznym krajem jak dla Europejczyka
    (czy Polaka) jest Gwatemala

    A.L.

  • 200. Data: 2012-07-30 18:51:57
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-07-30 13:46, Tomek Kańka pisze:
    > Przemek O<p...@o...eu> napisał(a)
    >>

    > No to dawaj. Stolica Wirginii Zachodniej?:))
    >
    > Zresztą ja tez nie wiem jaka jest stolica Czarnogóry i właściwie gdzie
    > ta Czarnogóra jest.

    Umiesz czytać ze zrozumieniem? Stolice _największych_ państw
    europejskich, czytaj: Niemcy, Francja, Anglia (największych gospodarczo,
    politycznie itp).
    Wybacz, ale dowolne dziecko ze szkoły średniej będzie wiedziało jaka
    jest stolica USA. Ba nawet wymieni kilka stanów z nazwy.

    pozdrawiam,
    Przemek O.