  • 111. Data: 2012-07-26 10:32:07
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Jakie ma znaczenie, co ja proponuję? Mówimy o kursach na renomowanych uczelniach
    amerykańskich.
    > One zakładają co najmniej, że student skończył szkołę średnią i że był "dobry z
    matmy".

    Z tym sie zgadzam w pelni.

    AK

  • 112. Data: 2012-07-26 10:33:23
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Andrzej Jarzabek" <a...@g...com> napisał:

    > Owszem, są to jzyki oparte na scheme, ale chyba żaden z nich nie ma
    > pełnego zestawu ficzerów Scheme-a

    Czyli jednak Lisp. Wiec do kosza z nim.

    AK

  • 113. Data: 2012-07-26 10:42:40
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 08:30:11 +0000, Stachu 'Dozzie' K. napisal:

    > Nie. Brak kwantyfikatora egzystencjalnego oznacza, że twierdzenie jest
    > ogólnie prawdziwe, czyli dotyczy *wszystkiego*, co wtedy opracowano.

    Jak w zdaniu "koty są kapryśne"? Przestań.

    Edek

  • 114. Data: 2012-07-26 10:49:35
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Dnia Thu, 26 Jul 2012 09:10:25 +0200, AK napisal:
    > Nie byłem po marysze jak chciałem napisać własny parser. Follow-sets
    > były szybko oczywiste, zacząłem bottom-up, doszedłem do różnic
    > pomiędzy LALR(1) i LR(1), być może nie wszystkich, i do parse dag
    > w GLR. Potem dopiero przeczytałem, co to jest bottom-up i że
    > to ma takie fikuśne nazwy jak LR(1) i ze ładnie się to
    > przedstawia w postaci tabelek. GLR jest z 1984.

    No to i tak jestes do przodu bardzo bo ja nie znam nawet podstaw
    formalnych zarowno LALR(1) czy innego LR czy LL(1/n), a nawet GLR
    ale znam skutki z nich wynikajace dla parsera i dlatego piszac swoje
    parsery korzystam z metody GLR (a nawet scannerless GLR).

    > Niektórzy mam wrażenie mają lekko psychopatyczne podejście
    > do nauki programowania, niczym "Jasiu, nie pobawisz się klockami
    > Lego, bo nie znasz rachunku tensorowego naprężeń. Przecież ty
    > nawet nie będziesz wiedział, dlaczego klocki Lego się trzymają
    > złączone"

    No.. tu sie zgadzam w 100%.
    Nie ma co demonizowac programowania.

    Zawsze (moze to A.L. potwierdzic) wyraznie rozroznialem informatyka
    (tego od "tensorow") od programisty (co nie znaczy ze z rachunkiem
    tensorowym nie trzeba bylo sie nieco kiedys zaznajomic: mechanika
    na studiach u prof.Lambera + programowanie zwiazane dosc scisle
    z wytrzymaloscia materialow).
    Programista musi byc _otwarty_ na nauke nawet skomplikowanej
    matematyki (jak zreszta wszytskiego:), ale nie ma co robic z niego
    kogos kto "rzuca dowodami matematycznymi" z rekawa.
    Ta szersza/teoretyczna wiedze niekoniecznie trzeba od razu miec
    (zwlaszcza dzis gdy programowanie spsialo i 99% roboty to
    przemiatanie rekordami i ekranami), ale trzeba umiec szybko ja
    nabyc gdy zaistnieje potrzeba.

    PS: Slowem: dla programisty najwazniejsze jest _umiec maksymalnie
    skorzystac_ z wiedzy i pracy innych/madrzejszych (no i oczywiscie
    samemu juz wylacznie spic smietanke w postaci sowitej wyplaty -
    ta ostatnia uwaga dedykowana szczegolnie dla naszegoKochanego Fira ;)

    AK

  • 115. Data: 2012-07-26 11:14:21
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-07-26 10:29, AK pisze:

    > Ano wlasnie. Klucz to let* (wymusza sekwencyjnosc)
    > Tylko:
    > 1. wytlumacz to poczatkujacemu
    > 2. Czy nie moglby sobie sam Szanowny Kompilator sprawdzic
    > zaleznosci i wylaczyc te ktore sa od siebie zalezne ze
    > swej "rownoleglosci" ?

    > A dlaczegoz to Kolega zgubil nawiasy i (pomylil znak, rozumiem ze typo) ?
    > Przeciez to wbrew matematyce
    > Winno byc: r = (a + b) * (c - d)

    oczywiście...
    wklepałem to na szybko, żeby pokazać przykład, w którym
    a,b,c,d są ,,globalne" - nie wiem, jak to zapisać w Pythonie tak, aby
    nie były widoczne poza zasięgiem, w którym są potrzebne i żeby nadal
    było czytelnie.

    > Troche bardziej skomplikowane wyrazenia w Lispie wygladaja _koszmarnie_
    > (wiem co mowie bo conieco - bardzo malo - "robilem" w Lispie do AutoCada

    mogę się zgodzić, chociaż bardziej skomplikowane wyrażenia matematyczne
    wyglądają źle w prawie każdym języku programowania...

> [...]
    > cartridges jako medium). Tam wszytsko bylo w odwrotnej notacji polskiej
    > (wiadomo z jakiego powodu) a i programy byly naprawde nietrywialne
    > (glownie numeryka oczywiscie). Jednak _w zyciu_ nie polecil bym tego
    > poczatkujacym ktorzy znaja normalna arytmetyke/matematyke.
    >
    > PS1: To wbrew pozorom tez tyczy "modelowania rzeczywistosci".
    > Arytmetyka w Pythonie czy Javie czy inny C++ nawet "modeluje"
    > dobrze rzeczywistosc (czyli normalna matematyke), a Lisp wprowadza
    > abstrakt (owszem wtedy jest "spojnosc skladniowo/paradygmatowa"
    > tylko ze ana tylko sama sobie sie chyba podoba :)

    utożsamianie matematyki i arytmetyki komputerów to jest takie budowanie
    na złudzeniach, potem ludzie dziwią się, że:
    >>> 10.0 - 9.0 == 1.0
    True
    >>> 10.0 * (1.0 - 0.9) == 1.0
    False

  • 116. Data: 2012-07-26 11:18:29
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >>> b = a + 7
    >>> c = 12
    >>> d = 2

> [...]
    > a,b,c,d są ,,globalne" - nie wiem, jak to zapisać w Pythonie tak, aby
    > nie były widoczne poza zasięgiem, w którym są potrzebne i żeby nadal
    ... wpakowac to do procedury;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 117. Data: 2012-07-26 11:20:56
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Thursday, 26 July 2012 09:33:23 UTC+1, AK wrote:

    > Czyli jednak Lisp. Wiec do kosza z nim.

    Z przekonaniami religijnymi nie dyskutuję.

  • 118. Data: 2012-07-26 11:53:54
    Od: "AK" <n...@n...com>

> [...]

    > a,b,c,d są ,,globalne" - nie wiem, jak to zapisać w Pythonie tak, aby
    > nie były widoczne poza zasięgiem, w którym są potrzebne i żeby nadal było

    Dokladnie tak jak wyzej. Wtedy widoczne sa tylko w aktualnym zasiegu.
    Aby byly traktowane jako globalne trzeba by je wczesniej zadeklarowac
    instrukcja: global

    > utożsamianie matematyki i arytmetyki komputerów to jest takie budowanie
    > na złudzeniach, potem ludzie dziwią się, że:
    > True
    > False

    Ano jasne, ze pewna wiedze programistyczana trzeba miec
    (nie mowie o Tobie :) mowie ogolnie).
    To nie sa zludzenia tylko wlasnie zwykly brak dosc podstawowej
    wiedzy programistycznej (skutkujacy nieskonczonymi dyskusjami jakie
    to float jest be itp).
    Tymczasem w pierwszej ksiazce jaka o programowaniu przeczytalem:
    chyba "Algorytmy numeryczne w jezyku Algol60" prof. Sysło
    na chyba drugiej stronie w algorytmie symplex stalo jak byk
    abs(a - b) <= EPS.
    Od lat tez gdzie moge to "sieję" ta wiedze na usenecie, ze floatow
    nie mozna porownywac wprost (i to bez wzgledu na ich format)
    _z powodu ich natury_ (dwojkowosc, skonczona/ogramiczona dokladnosc).
    Czyli z floatami/doublami i innymi realami tylko tak:

    nie tak
    a == b abs(a - b) <= EPS
    a != b abs(a - b) > EPS
    a < b (a - b) < -EPS
    a <= b (a - b) <= EPS
    a > b (a - b) > EPS
    a >= b (a - b) >= -EPS

    Python posiada jednak standardowy typ decymalny:
    >>> Decimal('10.0') * (Decimal('1.0') - Decimal('0.9')) == Decimal('1.0')
    True

    AK

  • 119. Data: 2012-07-26 11:56:39
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Z przekonaniami religijnymi nie dyskutuję.

    Wlasnie z powodu przekonania religijnego, ze "Lisp jest super"
    (choc rzeczywistosc temu przeczy) proponuję wyrzycic ten jezyk do kosza.
    Zwlaszcza poczatkujacym

    AK

  • 120. Data: 2012-07-26 12:00:12
    Od: " firr ;-)" <f...@N...gazeta.pl>

    AK <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > samemu juz wylacznie spic smietanke w postaci sowitej wyplaty -
    > ta ostatnia uwaga dedykowana szczegolnie dla naszegoKochanego Fira ;)

    kwestia wątpliwą jest słowo 'naszego' ;-) bo o ile ktos umialby napisac
    cos z sensem na temat to moglbym ew tez popisac na temat,
    z kolei poswiecanie mojej dalszej uwagi tutejszym tluczkom raczej nie
    wchodzi mi w rachube ;-) -

    drugie scisle rzecz biorac nie wyklucza pierwszego ale jest jeszcze
    kwestia czy faktycznie nie lepiej bym zrobil poswiecajac swoj czas
    jakims madrzejszym zajeciom niz tutaj :O