    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Date: Thu, 26 Jul 2012 08:20:58 +0000 (UTC)
    <a...@g...com>
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jup7i7$ci4$1@inews.gazeta.pl>
    <jupflm$a9a$1@inews.gazeta.pl> <s...@t...dom.local>
    <juq2ou$744$1@inews.gazeta.pl> <juqq6i$7jn$11@mx1.internetia.pl>
    <juqsqo$m8d$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Thu, 26 Jul 2012 08:49:42 +0100, Andrzej Jarzabek napisal:

    > Jakie ma znaczenie, co ja proponuję? Mówimy o kursach na renomowanych
    > uczelniach amerykańskich. One zakładają co najmniej, że student skończył
    > szkołę średnią i że był "dobry z matmy". Jednocześnie, zgaduję, każdy
    > student ma obowiązkowe zajęcia z matematyki i program nauczania może
    > zakładać, że student na nie chodzi i że sobie radzi.

    Z tego co mi wiadomo, zachodznie uczelnie mają często system punktowy.
    Z grubsza "masz do skończenia 2 semestry fizyki, 2 matematyki i 1 chemii
    przez pierwsze 2,5 roku, do tego minimum 8 pkt przedmiotów humanitycznych
    rocznie i minimum 15 pkt przedmiotów kierunkowych na semestr średnio
    w każdym roku. Zapisuj się na zajęcia które chcesz w tych ramach". Żeby nie
    było, jeżeli zajęcia mają twarde wymagania wstępne, prowadzący może Ci
    to wyperswadować, jeżeli ich nie masz, ale do meritum:

    nie potrzeba znać jakiejkolwiek matematyki, żeby uczyć się programowania.
    Nie potrzeba znać AVL, żeby nauczyc się PHP. Zwłaszcza, że można zajrzeć
    na wikipedię, jak już się zrozumie podstawy potrzebne do AVL, nie na odwrót.
    To że Ty się uczyłeś z tej książki, to dobrze świadczy (chyba, nie czytałem),
    ale naprawdę, dzisiaj nie trzeba ładować się w te same koleiny.

    Pitolenie o poszerzaniu horyzontów mnie tylko rozbawi, z góry ostrzegam.

    Edek