  • Data: 2012-07-26 10:49:35
    Temat: Re: [OT] system kształcenia [BYŁO: zapytanie]
    Od: "AK" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Dnia Thu, 26 Jul 2012 09:10:25 +0200, AK napisal:
    > Nie byłem po marysze jak chciałem napisać własny parser. Follow-sets
    > były szybko oczywiste, zacząłem bottom-up, doszedłem do różnic
    > pomiędzy LALR(1) i LR(1), być może nie wszystkich, i do parse dag
    > w GLR. Potem dopiero przeczytałem, co to jest bottom-up i że
    > to ma takie fikuśne nazwy jak LR(1) i ze ładnie się to
    > przedstawia w postaci tabelek. GLR jest z 1984.

    No to i tak jestes do przodu bardzo bo ja nie znam nawet podstaw
    formalnych zarowno LALR(1) czy innego LR czy LL(1/n), a nawet GLR
    ale znam skutki z nich wynikajace dla parsera i dlatego piszac swoje
    parsery korzystam z metody GLR (a nawet scannerless GLR).

    > Niektórzy mam wrażenie mają lekko psychopatyczne podejście
    > do nauki programowania, niczym "Jasiu, nie pobawisz się klockami
    > Lego, bo nie znasz rachunku tensorowego naprężeń. Przecież ty
    > nawet nie będziesz wiedział, dlaczego klocki Lego się trzymają
    > złączone"

    No.. tu sie zgadzam w 100%.
    Nie ma co demonizowac programowania.

    Zawsze (moze to A.L. potwierdzic) wyraznie rozroznialem informatyka
    (tego od "tensorow") od programisty (co nie znaczy ze z rachunkiem
    tensorowym nie trzeba bylo sie nieco kiedys zaznajomic: mechanika
    na studiach u prof.Lambera + programowanie zwiazane dosc scisle
    z wytrzymaloscia materialow).
    Programista musi byc _otwarty_ na nauke nawet skomplikowanej
    matematyki (jak zreszta wszytskiego:), ale nie ma co robic z niego
    kogos kto "rzuca dowodami matematycznymi" z rekawa.
    Ta szersza/teoretyczna wiedze niekoniecznie trzeba od razu miec
    (zwlaszcza dzis gdy programowanie spsialo i 99% roboty to
    przemiatanie rekordami i ekranami), ale trzeba umiec szybko ja
    nabyc gdy zaistnieje potrzeba.

    PS: Slowem: dla programisty najwazniejsze jest _umiec maksymalnie
    skorzystac_ z wiedzy i pracy innych/madrzejszych (no i oczywiscie
    samemu juz wylacznie spic smietanke w postaci sowitej wyplaty -
    ta ostatnia uwaga dedykowana szczegolnie dla naszegoKochanego Fira ;)

    AK