  • 11. Data: 2010-02-11 19:14:31
    Temat: Re: Wałek na liczniku, tym razem 70% w dół
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    BearBag pisze:
    > prokurator chyba ostatni raz tracił czas i nerwy w
    > podobnej sprawie.

    No tak, prokurator to jest stworzony do większych spraw i fakt, że jakiś
    oszust wywalił kogoś na 2-4 kzł to jest coś, czym on sie zajmować nie
    będzie. W końcu ma prawo wybrać, czym się zajmuje, bo te kodeksy,
    ustawy, artykuły i paragrafy to są dla plebsu, a nie dla niego. A w
    razie czego po imprezie rozwozi - w końcu ma immunitet.
    :/

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2010-02-11 19:56:52
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 11-02-2010 19:14, LEPEK pisze:

> [...]
    > ustawy, artykuły i paragrafy to są dla plebsu, a nie dla niego. A w
    > razie czego po imprezie rozwozi - w końcu ma immunitet.

    Ciekawe, że ja nie jestem po prawie, a wiem, że nie liczy się wysokość
    kary tylko szybkość wymierzenia i nieuchronność.
    A taki prokurator to myślał ze wlepi 25 lat ? wehh samych karierowiczów
    w tym kraju mamy.
    Jeżeli nawet ktoś dostał 50zł kary za cofnięcie licznika, ale dosyć
    szybko, to wierzcie mi, że go to zaboli, bo następnym razem jak zostanie
    przyłapany to będzie recydywa.
    Druga sprawa - taki oszust już będzie wiedział, że może być złapany i
    zastanowi się 2 razy.

  • 13. Data: 2010-02-11 20:56:04
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ciekawe, że ja nie jestem po prawie, a wiem, że nie liczy się
    wysokość > kary tylko szybkość wymierzenia i nieuchronność.

    A to ciekawe, no bo czemu zatem za morderstwo jest inna kara, niz za
    kradziez rzeczy wartej >250zl. Ba, nawet mandaty sa inne w zaleznosci od
    przekroczenia predkosci, a szybkosc wymierzania i nieuchronnosc jest
    niezmienna.

    > Druga sprawa - taki oszust już będzie wiedział, że może być złapany i
    > zastanowi się 2 razy.

    No zastanowi sie i konkluzja dla niego i innych bedzie taka, ze warto
    oszukiwac. Wliczy sobie te 50zl w koszty. Mysle, ze zyski z oszustwa sa
    wieksze niz 50zl. Jesli nie ma moralnych zahamowan przed tego typu
    dzialalnoscia, to wyrok sadu ich tez nie rozbudzi, conajwyzej rozsmieszy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 14. Data: 2010-02-11 21:26:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 11 Feb 2010 19:56:52 +0100, daxus wrote:
> [...]
    >Jeżeli nawet ktoś dostał 50zł kary za cofnięcie licznika, ale dosyć
    >szybko, to wierzcie mi, że go to zaboli, bo następnym razem jak zostanie

    Jak sobie pomysli ze za drugim razem dostanie 500zl, to go wcale nie
    odstreczy :-)

    >Druga sprawa - taki oszust już będzie wiedział, że może być złapany i
    >zastanowi się 2 razy.

    Ale do tego wystarczy przeczytac ze inny komisarz dostal pol roku bez
    zawiasow i przepadek przedmiotu przestepstwa za usilowanie oszustwa.

    A co ciekawe - jak sie wsrod znajomych rozpowszechni wiedza ze za
    pierwszym razem to daja tylko niewielka grzywne - to beda krecili do
    pierwszego zlapania :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-02-11 22:53:56
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 11-02-2010 21:26, J.F. pisze:

> [...]
    >
    > A co ciekawe - jak sie wsrod znajomych rozpowszechni wiedza ze za
    > pierwszym razem to daja tylko niewielka grzywne - to beda krecili do

    wszystko fajnie tylko jest mała różnica pomiędzy nie karaniem w ogóle za
    takie przestępstwa (jak to jest w tej chwili) a karaniem. Zgadzam się,
    że 50zł to śmieszna kara, ale to nie tak pięknie jak wam się wydaje.
    Sprawa sądowa, potem recydywa i tu już kara może być nie tylko
    finansowa, skopana opinia.
    Jak takie padalce będą wiedziały, że jest duża szansa na złapanie wielu
    wymięknie, zwykłe tchórzostwo zadziała.
    No i można liczyć, że w innych wypadkach kara nie będzie wynosić tylko 50zł.
    Można też nie łapać i nie karać w ogóle jak teraz...

  • 16. Data: 2010-02-12 10:33:07
    Od: "Rafał VFR" <r...@t...pl>

    No tak a jak udowodnić, że cofał komis a nie sprzedający ?
    Przebiegu w umowie pewnie nie ma - komis powie, że on nie - to samo powie
    sprzedający i co dalej ?
    Nie to żebym był za - chętnie spalił cały ten komis - tylko teoretyzuje

    Rafal VFR
    GG 85456
    http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

  • 17. Data: 2010-02-12 10:35:28
    Od: "GB" <g...@p...onet.pl>

    > A co ciekawe - jak sie wsrod znajomych rozpowszechni wiedza ze za
    > pierwszym razem to daja tylko niewielka grzywne - to beda krecili do
    > pierwszego zlapania :-)
    To nie Niemcy, tutaj obowiązuje twórcza interpretacja prawa. Po pierwszym
    złapaniu będzie zawsze może sprzedawać samochód "na teścia" (brata, mamę,
    sąsiada itd.) ;-)

    Swoją drogą 50 PLN to śmieszna kwota w sytuacji kiedy takie cofnięcie licznika
    podwyższa cenę samochodu co najmniej paredziesiąt razy więcej. Gościowi opłaca
    się "przyjąć na klatę" nawet 500 PLN w sytuacji kiedy większość klientów albo
    nie zauważy oszustwa (bo ci co zauważą po prostu zrezygnują z kupna i go
    najwyżej wyśmieją czy opieprzą), albo machnie ręką na użeranie się po sądach (a
    zrobią to tym bardziej wiedząc że w razie czego facet zostanie przykładnie
    ukarany na całe 50 PLN).

    pozdrawiam,
    G.

  • 18. Data: 2010-02-12 11:27:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail r...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > powie sprzedający i co dalej ?
    > Nie to żebym był za - chętnie spalił cały ten komis - tylko

    moze kwestia skali. Jak sie okaze, ze wszystkie maja cofniete liczniki, to
    tez bedzie wyglądało to inaczej.
    A moze ktos z pracowników sie przyzna? Nie spróbujesz, nie dowiesz sie.

    A poza tym akurat w tym przypadku pierwszy wlasciciel sprzedawał auto z
    oryginalnym przebiegiem (przeciez wlasnie stad wiemy, jaki on naprawde
    jest)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 19. Data: 2010-02-12 11:55:43
    Od: "Lukasz" <z...@b...net.pl>

    Użytkownik "BearBag" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
    > a co mnie interesuje ta sprawa?

    właśnie, wszyscy mają to w dupie bo to nie ich sprawa...
    Jak mi szybę wybijali to była tylko moja sprawa, jak kradli zaślepki do felg
    też, jak zgłaszałem to na policję (nie wiem po co przecież i tak go nie
    złapią, no nie?) to powiedzieli mi że passata z blokadą skrzyni kradną 6
    minut - sąsiad widział jak kradną ale nie zadzwonił na policję - przecież to
    nie jego sprawa!
    Według ciebie czyja to sprawa? gościa co sprzedał? nie, nie jego bo już
    sprzedał! a ty przecież kupisz auto z niekręconym licznikiem (a przynajmniej
    nie meganke więc to nie twoja sprawa, niech zgłoszą ci co lubią francuzy!)
    wiem że nasz wymiar sprawiedliwości gówno robi ale nie przechodzę obok
    takich rzeczy obojętnie, jak i nie kupuję części na giełdzie (w sensie: bez
    faktury)

    --
    "Spieszmy sie kupowac samochody z kratka - tak szybko odchodza
    Zostaną po nich kraty i VAT do zaplaty"

  • 20. Data: 2010-02-12 16:30:03
    Od: BearBag <c...@g...com>

> [...]
    > takich rzeczy obojętnie, jak i nie kupuję części na giełdzie (w sensie: bez

    nie porownuj kradziezy auta do czegos takiego, jesli bylbym naocznym
    swiadkiem to bym dzwonił po policje.
    Tutaj mamy do czynienia z nagminnym procederem, z tym że ten komis
    wykazał sie już szczytem głupoty.
    Podałem ci przykład że sąd i prokuratura mają to gdzieś wiec dlaczego
    ja mam sie tym zajmować ?
    Zresztą jestes takim samym swiadkiem tego przestepstwa jak ja więc
    śmiało zgłaszaj.
    Opisz potem na grupie co uzyskałeś.