  • 1. Data: 2009-04-26 21:34:29
    Temat: Wakuometr - sam chcę zrobić......
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Serwisówka mówi że różnica między gażnikami ma byc poniżej 30mm Hg.
    No to w takim razie 30/760 = 4% atm a więc chujnia jeżeli chodzi o
    ustawianie zwykłymi wakuometrami gałkowymi.
    Poszperałem w sieci i pasuje mi wakuometr z carbtune.com

    http://katriders.com/vb/showthread.php?t=85245&highl
    ight=morgan

    Pozstanowiłem zrobić samemu taki bo mam dostęp do szkła i rtęci.
    Idea jest taka że waku ma pokazywać te same zakresy czyli od ok 10cm Hg do
    40cmHg
    Żeby to zrobić musiałbym mieć i tak długi na 76cm (ciśnienie atmosferyczne)
    kawałek z jednej strony zaślepionej u-rurki do której wlałbym rtęć a z
    drugiej podpinałbym gaźnik. Tymczasem wynalazek z carbtune jest sprzętem
    małym. Na pewno nie ma 76cm ani nawet połowy z tego. Podziałka wygląda mi
    jakby dwukrotnie zmniejszona. czytli 1cm to na ich podziałce ze 2 cm rtęci
    albo lepiej.
    Ma ktos pomysł jak oni to zrobili?
    Zapodanie z drugiej strony Ururki małej ilości powietrza o określonym
    ciśnieniu wydaje mi sie nieprawidłowym gdyz temperatura miałaby wpływ na
    poziom cieczy.
    Innymi słowy jak mam sobie zrobić wakuometr rtęciowy który nie będzie miał
    76 cm wysokości tylko bedzie kompaktową maszynka do 30cm.
    Czym zaślepić rurki żeby się rtęć nie wylała w trakcie transportu?

    Wojtek

  • 2. Data: 2009-04-26 21:35:57
    Temat: Re: Wakuometr - sam chcę zrobić......
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Alti pisze:

    > http://katriders.com/vb/showthread.php?t=85245&highl
    ight=morgan

    > Pozstanowiłem zrobić samemu taki bo mam dostęp do szkła i rtęci.

    No tak, ale mam Carbtune-a i tam nie ma rteci :) Sa tylko metalowe slupki.

    --
    Kuczu
    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-04-26 21:37:29
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    ight=morgan

    > No tak, ale mam Carbtune-a i tam nie ma rteci :) Sa tylko metalowe slupki.

    O curwa........

    Wojtek

  • 4. Data: 2009-04-26 21:40:50
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Alti" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Kuczu" <p...@j...pl> napisał w wiadomości

    > O curwa........

    No tak. Oblookałem linka którego sam puściłem i tam jest pokazane jak on w
    srodku wygląda....
    No cóż.
    Zrobię zobie wakuometr o wysokości metra i przestane się zastanawiać.....
    Wojtek

  • 5. Data: 2009-04-26 21:45:38
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Alti pisze:

    > Zrobię zobie wakuometr o wysokości metra i przestane się zastanawiać.....

    A nie prosciej bedzie sobie po prostu kupic ? 52 funty z wysylka do PL
    to nie sa znowu takie wielkie pieniadze.

  • 6. Data: 2009-04-26 21:45:50
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 23:34:29 +0200, Alti <a...@g...pl> wrote:

    [...]
    > Żeby to zrobić musiałbym mieć i tak długi na 76cm (ciśnienie
    > atmosferyczne) kawałek z jednej strony zaślepionej u-rurki do której
    > wlałbym rtęć a z drugiej podpinałbym gaźnik.

    Ale po co rtęci? Do synchronizacji dwóch gaźników to wystarczy długi
    kawał rurki i trochę jakiegoś oleju. :-) Patrz
    np. http://www.powerchutes.com/manometer.asp

    > Wojtek
    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 7. Data: 2009-04-26 21:55:08
    Od: "PanAdol" <p...@p...neostrada.pl>

    Witaj
    Użytkownik "Leszek Karlik" <l...@h...pl> napisał w wiadomości

    > kawał rurki i trochę jakiegoś oleju. :-) Patrz
    > np. http://www.powerchutes.com/manometer.asp

    "Zmontowalem" sobie cos takiego :
    http://www.gs-classic.de/download/Franky_Synchro.pdf
    Dziala naprawde rewelacyjnie.
    Polecam
    PanAdol
    Triumph Tiger "Girlie"

  • 8. Data: 2009-04-26 21:58:11
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    > A nie prosciej bedzie sobie po prostu kupic ? 52 funty z wysylka do PL to
    > nie sa znowu takie wielkie pieniadze.

    Nie robia wersji na 6 gaźników (Valkyrie).
    Jak się zabiorę za robienie tego to właśnie w wersj na 6 garków. Poza tym
    sprężynkom w porównaniu do chamskiego słupa cieczy wogóle nie ufam.
    Już wykombinowałem jak to zrobie tyle że będzie to duże.
    Do dużego zbiornika cieczy bedzie wchodzić 6 wąskich przezroczystych rurek z
    tworzywa, kilka cm ponizej powierzchni cieczy. Przy zastosowaniu odpowiednio
    wąskich rurek głębokość zanurzenia nie będzie musiała byc duża, bo do rurek
    niewiele cieczy bedzie wchodzić. A jako że maksymalne podciśnienie jakie
    można na gaźnikach zrobic to gdzieś 0.5atm to całośc bedzie miała 40cm
    wysokości.
    Myślę tylko o inne cieczy niż rtęć ale zeby gęstośc była na sensownym
    poziomie. Rtęć ma 13,6kg/dm^3. Słup wody musiałby byc 13 razy wyższy więc
    lipa...
    Wojtek

  • 9. Data: 2009-04-26 22:04:51
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 23:55:08 +0200, "PanAdol"

    >"Zmontowalem" sobie cos takiego :
    >http://www.gs-classic.de/download/Franky_Synchro.pd
    >Dziala naprawde rewelacyjnie.

    Łokufra, ale ajzol ;D

    Darz bór,
    Eskimos
    FJ1200
    Daelim NS125 - faster, harder, scooter!!!
    Poznań

  • 10. Data: 2009-04-26 22:09:15
    Od: Eskimos <e...@t...pl>

    On Sun, 26 Apr 2009 23:58:11 +0200, "Alti" <a...@g...pl> wrote:

    > Poza tym
    >sprężynkom w porównaniu do chamskiego słupa cieczy wogóle nie ufam.

    Jakim sprężynkom?

    >Już wykombinowałem jak to zrobie tyle że będzie to duże.

    Sześciocylindrowca ze spokojem zsynchronizujesz "czterocylindrowym"
    Carbtunem. To jest naprawde fajne, wygodne w użyciu i wystarczająco
    precyzyjne narzedzie. Do tego w całkiem przystępnej cenie.